Dagboekje van Gizmo en t baasje Dafrinja..Lizzy is niet meer.. :'( :'(

Gestart door Dafrinja, 28 november 2006, 11:41:24

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Dafrinja

Nou, ik vind ze nog helemaal niet zo mooi. Ik was eigenlijk nog niet helemaal tevreden, maar ze waren goed genoeg om hier te plaatsen.
Ik ga voor nóg mooiere foto's de komende tijd  :P ;D

Dafrinja

Goedemorgen!

Wat zo'n mooie dag had moeten worden, (mijn verjaardag) begon slecht.
Ik dacht gisteravond laat iets te zien aan Lizzy's kontje, maar het leek me schaduw en ik kreeg haar niet te pakken.
Dus liet ik t erbij zitten.
Maar vanochtend, toen mn hubbie Gydo net weg was, pakte ik r toch maar even, en ik schrok me een hoedje!!
Dr zat allemaal bloed aan dr cloaca en ook een soort van uitstulpsel! Bah bah! Dus ik even kijken wat het deed als ik eraan zat, maar hij werd langer, dus ik dacht dat dit meer werk was voor de dierenarts, hier moet ik verder niet aanzitten.
Maar het was pas kwart over acht vanochtend en Feld (want daar wilde ik naar toe) is pas te bereiken vanaf 9 uur.
En ze zat er verder wel rustig bij, dus om dat nood-06-nummer te bellen vond ik nog net niet nodig.
Nou toen het 2 voor negen was heb ik gebeld ik kon om 10 over 10 er terecht.
Normaal lukt t makkelijk in een half uurtje, maar nu stond er al een megafile 11 km!! op de weg waar wij juist op moesten!!! GRRRRRR!!
We (mijn schoonmoeder had ik even meegenomen) kwamen er om kwart over 10 aan en ik kon Lizzy gelijk tonen.
Hij (dierenarts) zag al gelijk dat het een uitstulpsel was, dat wilde hij terugduwen met een wattenstaafje.
Dat deed hij en er kwam gelijk een lading poep mee! Nu moet het binnen blijven zitten bij Lizzy. Maar ze had ook nog wat anders. Lizzy fladdert altijd heel veel en zo verliest ze nog wel s een pen. En sinds de laatste keer kwam er geen veer meer terug, maar wel een bobbel.
Toen verloor ze kort daarna weer een pen, die ernaast natuurlijk en ook die kwam niet terug.
Nu heeft ze dus die bobbel en dat moet hij opensnijden zegt hij. Hij noemt het een ontstoken talgklier.
Daarvoor moet ze uberhaupt onder zeil, dus hij wil kijken als dat uitstulpsel nou terugkomt, dan moet hij het hechten, en dan doet hij dat natuurlijk even tegelijkertijd.
Nu zit ze daar in een warmte kooi.
Als alles mee zit, kan ik haar vanuit mn werk ophalen, na 5en.
En nou wil ik mn hubbie niet raar neerzetten hier, maar toen ik m belde om het te vertellen, was t eerste wat hij zei: zal wel een duur grapje worden..
GRAPJE!!?? Ik lach niet hoor, ik zei gelijk dat ik haar natuurlijk niet dood kon laten gaan.
Echt, als t om de vogels gaat, grrrrrr, hij opperde ooit het idee om een valkparkietje in huis te nemen en nu is hij ze liever kwijt dan rijk.  :'( :'(
Daarom vind ik het erg fijn dat ik mn hart hier even kan luchten.....
Bedankt voor het lezen.
En ik heb een fototje gemaakt van wat ik aantrof bij Lizzy. Als je die niet wilt zien, scroll dan niet naar beneden.

Groetjes,
Dafrinja

smiley

Hallo Dafrinja

Ik hoop dat ze snel weten wat dit nu is bij je valkje !!
Het ziet er naar uit ,gelukkig is ze bij een goede vogelarts .
Ik duim voor je en hoop dan ook dat dit spoedig weer beter is .
En ik begrijp je reactie hoor !! bij mij zijn mijn valkjes ook heel belangrijk .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Saar

Zo te zien is t een cloaca prolaps.
Arm meisje  :'(
Sterkte Dafrinja :-*

Paula

Tjonge jonge, het zit Lizzy niet mee zeg!
Eerst een dik oogje en nu die uitstulping en 2 lumbs.
Wel fijn dat de vogelarts het allemaal in 1x kan verhelpen.
Hopelijk gaat het allemaal goed en heb je straks weer een gezond vogeltje terug thuis.

En wat jouw man betreft:
Mijn man zou exact hetzelfde reageren. En dat is niet slecht/verkeerd bedoeld, noch van jouw man, noch van de mijne. Mijn man vind de dieren ook heel erg leuk (hij had Chicco vanmiddag zelfs nog een hele tijd op schoot en heeft met hem zitten kroelen!  :) ), maar hij kijkt toch wat meer nuchter tegen dergelijke zaken aan. Wij zijn gevoelsmatig wat meer begaan met de dieren.

Enneh .... nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!
Hopelijk wordt het toch nog een leuke dag!   ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Ohh het kon mijn man zijn die dat gezegd heeft Dafrinja.... ook mijn man had het idee om een valkje in huis te nemen.... nu heeft hij spijt als haren op zijn hoofd....

Maar goed, denk ook wel wat Paula zegt dat mannen wat nuchterder zijn.

Hopelijk komt het snel goed met Lizzy!

Groetjes Manon

Caroline

Ach meis, wat een vervelend begin van je verjaardag.  :-\

Als eerste gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag ondanks de spanningen om je meisje.

Ik duim heel erg hard dat je meisje snel weer opknapt.

De veren die niet terug keren ken ik al lumps, net als bij mijn Vlinder maar een ontstoken talgklier op de plaats waar eigenlijk een veer uit hoort te komen, vind ik een vreemd verhaal ....

Sterkte meis.

PS. ik zag op mijn andere laptop je mailtje .... heb even gekeken en ik zag ook geen immetje.  :-[
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dafrinja

Hoi!!

Lizzy is weer thuis :D en het gaat best goed met haar.
Gelukkig maar, ik vind het zo zielig voor t meisje..  :-\ ze moest dus uiteindelijk toch gehecht worden aan dat uitstulpsel, maar gister na mn werk kon ik haar weer ophalen.  ;D
Ze moet apart zitten van Gizmo, omdat ze aan de antibiotica zit. Maar dit vinden ze toch wel raar hoor, vooral Gizmo, die zit constant te kijken in die andere kooi.  ::) ;D
Maar goed, ze is weer thuis  8)

Groetjes!
Dafrinja

Patries1304

ten eerste nog gefeliciteerd met je birthday   :D
en ten tweede gefeliciteerd met Lizzy,wat fijn!!!!

liefs Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

smiley

Hallo Dafrinja

Wat fijn dat ze het zo goed doet !! toch nog gehecht is niet echt leuk.
Maar de kans op herhaling is nu wel weg ,nu rustig opknappen en weer van haar genieten .
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag door de toestand met Lizzy had ik daar helemaal overheen gelezen .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Fijn dat Lizzy weer thuis is. Nu kan ze lekker aansterken en beter worden.

Ik las je mailtje net .... ik hou de dagen in gedachten. Over anderhalve week starten de scholen en sport weer van de kids en heb ik meer zicht op mijn weekindeling gecombineerd met Ed zijn ploegen.

Tegen die tijd geef ik je wat dagen en tijden door, oké??

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Fijn dat Lizzy weer thuis is :D

En nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

bobbie

Tjeetje  :o wat zal je geschrokken zijn  :o Arm ding.
Heeft de arts ook verteld dat het een zwakke plek kan blijven? Of misschien is dat nu niet zo omdat ze gehecht is.

En lumbs, och och och. En  bij die bult dacht ik ook gelijk aan een muggenbeet of zo.  Ze heeft wel vanalles ineens. gelukkig is ze in goede handen bij je.

En mannen  ::) ;)

Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. 8)

groetjes, Nel

Paula

Fijn dat Lizzy weer terug thuis is.  :)
Veel beterschap nog voor haar.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)