Dagboekje van Gizmo en t baasje Dafrinja..Lizzy is niet meer.. :'( :'(

Gestart door Dafrinja, 28 november 2006, 11:41:24

« vorige - volgende »

Mara

HoI Dafrinja

Wat leuk zeg, dat ze zo goed met elkaar om gaan.

Liefs

Mara

Anke

Hallo,
Fijn dat de valkjes het goed kunnen vinden samen.
Heerlijk he als valkjes de huiskamer aan het ontdekken zijn ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dafrinja

Nou ja heerlijk...t word meestal een schreeuwpartij omdat Lizzy dan weer precies op Gizmo wil landen ;D rare beestjes  :-*

Vandaag niets aparts gebeurt, tenminste niet dat ik weet. De hele dag gewerkt en vanavond naar de film geweest. (the bourne ultimatum, goeie film trouwens ;D)

Groetjes!!!!!!Dafrinja
Gizmo en Lizzy

Dafrinja

Oja nog iets:
Lizzy is met recht een big bird. Ik heb haar even kunnen wegen een dag nadat ze hier kwam en ik heb haar 2 dagen geleden gewogen..ze woog 102 gram tijdens de 1e 'weging' en tijdens de 2e woog ze 111 gram! en dat dus met een dag of 8 ertussen  :o :o :o

Niet zo gek trouwens, ze zitten allebei de hele dag te (vr)eten..Gizmo is trouwens niet aangekomen.
Hij weegt nog steeds 92 gram. :D

Groetjes!!!!
Dafrinja
Gizmo en Lizzy

Marc van de Kuifjes

Hoi Dafrina,

Leuk dat je dat ook geprobeerd hebt met die kooien tegen elkaar :D!
Als ik dat bij ons doe gaan ze met z'n vieren in een relatief kleine kooi zitten en dan zitten ze nogal "op elkaar gepakt" dus heb ik de kooien weer afgesloten, maar ze vinden het wel erg leuk!

Ze doen bij jou wel meer dingen die ze hier ook doen hoor! Dat bekvechten en op elkaar landen... niks ongewoons! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mariska

Hoi Dafrinja,

Hoe gaat het hier?

Leuk geworden met de 2 kooien tegen elkaar aan :D

Wat je vertelde over het gedrag van Gizmo is onschuldig hoor ;)
Ik weet dat het soms rot is om te zien, maar dat doen valkjes nou eenmaal.
Zolang er geen gewonden vallen hoef je je niet druk te maken hoor.
Gizmo heeft tijd nodig om aan Lizzy te wennen ;)

En het op elkaar landen gebeurd hier om de haverklap met mijn jongen.
Broertje en zusjes van Lizzy dus.
Niks om je zorgen om te maken.
Ik vind het onbenullige juist altijd wel grappig.
Als er iemand in de weg zit stappen ze gewoon op hun rug en aan de andere kant er weer vanaf ;D

Mooi gewicht hoor 111 8)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Dafrinja

Hoi allemaal!

Alles hier is prima. Ik zit alleen nog wel een beetje in over het gewicht van Lizzy. Ze blijft maar aankomen.  :-\ Wat een contrast trouwens met Yuultje van Anja, die valt juist af in haar nieuwe omgeving.  :D
Want nadat ik mn laatste berichtje had geplaatst heb ik haar nog s gewogen en toen woog ze 115 gram en ik heb haar nu net gewogen en ze woog net: 120 gram!!!!!   :o :o :o
Waar houd t op eigenlijk...ze is wel een erg fors valkje, maar ze is nu vandaag precies 3 weken bij ons en al bijna 20 gram aangekomen.  :-\ :o :o
Jullie merken wel dat ze bij mij niets te kort krijgen qua eten inelkgeval.  ;D :-* Wat kan ik eraan doen dat Lizzy niet meer zo aankomt? In elke kooi zit een etensbakje en 1 met wat eivoer en frutti-spul.
Het extra rvs bakje wat ik erin had hangen is inmiddels al een week ofzo eruit.
Ze kregen iedere week wel een trosgierst en wat anders lekkers. Deze week heeft er ook een snoepstok ingehangen.

Ik zal inelkgeval deze week geen extra dingen in de kooi doen, alleen verse zaadjes natuurlijk! Misschien helpt t?...

Groetjes!!!! Dafrinja
Gizmo en Lizzy

Anja


Je zou het eivoer 1 keer per week kunnen gaan geven ipv elke dag.
Zullen we een beetje ruilen. 10 gram van Lizzy naar Yuultje toe ;D ;D ;D ;D
Je kunt ze het beste 's morgens wegen.

Groetjes Anja

*Esther*

Alle extra's weg halen. Alleen zaad geven.

Caroline had ook een valkje wat volgens mij ook net bij haar was wat zich de blubber at.
Zij moest toen het valkje apart zetten en op gezette tijden voer aanbieden.
Je zou het haar eens kunnen vragen.

Dafrinja

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties hoor. Ik heb vanaf dat ik het vorige berichtje typte ze geen extra's meer gegeven, tot vanavond.
Al na een paar dagen was ze al wat gram afgevallen. Ik heb Lizzy vanochtend rond een uurtje of 10 nog gewogen en toen woog ze 113 gram. Dat vind ik nu acceptabel, gezien haar bouw. Het mag natuurlijk altijd minder, ik blijf daarom gewoon doorgaan met het 'dieet' : gewoon 1x in de week iets extra's. Zoals een trosgierst of een snoepstok ofzo.
Tot vorige week deed ik ze er alletwee in.

Afgelopen zaterdag zat ik goed in de rats. We moesten er allebei vroeg uit; ik moest promotionele werkzaamheden doen voor mn werk (jaja, ook een supermarkt doet daaraan  ;D) en Gydo ging een dagje uit met zn pa.
Sinds Gizmo zn eerste nachtelijke escapades had gehad, controleer ik sochtends altijd de kooi op veren. Hij is (voordat Lizzy er was) al 2x geschrokken snachts. Van de laatste keer heb ik jullie geloof ik niet eens verteld. Z'n vleugel veren waren al mooi aan het bijgroeien zag ik voor t weekend.
Maar helaas helaas zijn ze in de nacht van vrijdag op zaterdag (weer) ergens van geschrokken (vooral Gizmo) en het was echt, echt een waar bloedbad in de grootste kooi.
Ik controleerde zoals gewoonlijk sochtends de kooi en ja hoor, 1 veer, nog een veer en nog 2...bij elkaar 8 :o vleugelveren eruit  :'( :'(
Ik kon echt wel janken. En toen ik alles met wat licht bekeek schrok ik nog erger. Daadwerkelijk alles zat onder het bloed. En niet een beetje, nee echt veel. Zn badje, zn papierrol die in de kooi hangt, mineraal blok en de kooi zelf natuurlijk ook. En het stonk...
Toen Gizmo zelf bekijken natuurlijk. (ik ging ervan uit dat Lizzy niets had) Als ik alleen was geweest had ik het echt op een janken gezet...zn vleugels helemaal onder bloed, vooral natuurlijk op de plekken waar de pennen eruit zijn gegaan.
Het was al een beetje aan het opdrogen, maar ik kreeg nog wel vieze vingers als ik het aanraakte.
Ik heb alles eerst zo gelaten, omdat ik écht weg moest. Ik zou er gelukkig een paar uur later weer terug zijn.
Toen ik terug kwam was ik best bang, ik luisterde al goed of ik 2 vogels hoorde of 1, want ja, ik weet ook dat bloedverlies best erg is voor zo'n vogeltje.
En ik hoorde alleen Lizzy...maar gelukkig was Gizmo best goed te pas. Hij was eigenlijk niet veel anders als anders. Toen heb ik ook Lizzy maar goed bekeken en ik schrok weer een beetje toen ik zag dat ook Lizzy wondjes had. En toen vond ik ook een vleugelpen van Lizzy in de kooi.
Lizzy is misschien geschrokken van Gizmo en is ook gaan 'fladderen' en toen heeft ze dus haar vleugels beschadigd. Op allebei de vleugels op dezelfde plek, de punten bovenaan de vleugels. En daarbij is er dus ook een vleugelpen gesneuveld.
Ze zat ook een beetje onder het bloed van Gizmo denk ik. Het zat bij haar op wat rare plaatsen.
Toen heb ik ze allebei gewassen. Later die dag zag ik dat de wondjes van Gizmo nog een beetje bloederig waren, en heb ik er bloem op gedaan. Dat hielp wel. Alleen werd ie daar wel weer een beetje vies van. Maar ja, liever vies dan ziek.
Gelukkig gaat het verder wel prima met de beestjes nu hoor.

Ik baalde er wel van hoor. Misschien heb ik wel een idee waar het door komt. Wij hebben rolgordijnen en die doen we meestal helemaal naar beneden. Maar soms doen we ze iets minder ver, dan zo'n 30 cm van de vensterbank af.
Ook die nacht. We hebben nogal (last van) wat katten hier in de buurt en ik denk dat er 1tje op de vensterbank is gesprongen ofzo (dat doen ze hier nogal regelmatig,grrrrrr) en dat ze daarvan hevig zijn geschrokken.
Alleen ik dacht echt dat ze er geen last van hadden als de rolgordijnen niet helemaal naar beneden waren. Ik dacht zelfs dat ze t niet erg vonden. Maar ja, schrikken doe je niet expres natuurlijk.

En ik had duidelijk mn dag niet die zaterdag. Ik ging naar Hilversum om een iets op te halen en er is daar een omleiding. Maar ik ging niet optijd genoeg naar links (het was beredruk) en ik miste de rotonde waar ik dus rechtsaf moest en ik ging rechtdoor. Ik wilde ergens keren en ik wachtte keurig op groen voor linksaf en ik wilde een u-tje maken. Dat deed ik en ik dacht dat ik m wel haalde, maar helaas, er stond toch een verkeersbord-paaltje in de weg. En het was BOEM. Ik schrok echt verschrikkelijk en ik dacht werkelijk dat
er minstens een goeie deuk in de auto zat.
En ik kon niet direct kijken. En nou was het ook nog druk voor de parkeergarage, en buiten was t langzaam rijden..
Ik zat echt te huilen...niet mijn dag...hoe vertel ik dit Gydo nou weer..baaaaalen....
Toen kon ik eindelijk kijken, en GELUKKIG geen schade...heel iets grijzigs op de bumper. De bumper heeft dus goed zn werk gedaan. Ik was echt super opgelucht.

Hehehehe, dat was mn lange verhaal. Dat komt ervan als je niet alles gelijk hier neerpent hè.  ::) :D

Groetjes!!! Dafrinja
Gizmo en Lizzy

Anja

Hoi Dafrinja,

Wat moeten jullie geschrokken zijn zeg.
I zou dan toch het rolgordijn voortaan helemaal naar beneden doen hoor. Heb je wel een nachtlampje?

Ik hoop dat jullie zijn bekomen van de schrik. Voor jou was het niet alleen je valkjes lees ik wel.

Knuffels voor jullie allemaal.

Groetjes Anja

Marc van de Kuifjes

Tjonge wat een verhaal zeg!
Die angstaanvallen 's nachts daar ben ik ook altijd bang voor. Een nachtlampje kan daar goed bij helpen, dat heb ik hier nu ook altijd branden.
Maar zelfs dan nog kan het gebeuren dat ze in paniek raken, en als de paniek eenmaal begint dan is het niet makkelijk om ze te kalmeren.
Als ik het 's nachts hoor is het zo vlug mogelijk bed uit, alle licht aan zodat ze alles goed kunnen zien en dan ze zo rustig mogelijk toespreken en geen onverwachtse bewegingen maken of het begint weer!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Dafrinja

Hoi!

Bedankt Anja en Marc voor jullie reacties. Ik heb inderdaad een nachtlampje, maar die heb ik alleen gebruikt toen Lizzy er net was. Een week ofzo. Maar die zit er nu wel weer in hoor.
Ik hoop dat t iets helpt.
Maar ik heb nog nooit iets van de consternatie gehoord. Ik kom er altijd te laat achter blijkbaar.

groetjes! Dafrinja

*Esther*

Tjonge, jonge, wat een schrik!

Waar ik aan zit te denken, misschien een handdoek aan de kooi, voor het uitzicht op het raam hangen?
En evt iets minder in de kooi aan speelatributen 's nachts?
Het bezeren zal vooral gebeuren aan de extra dingen die in een kooi aanwezig zijn.
Het is zo maar een gedachte hoor.

En het stinkt inderdaad! Wat zal jij gepoetst hebben.

gr Esther

Dierenfreackske

Dat is schrikken he als je dan inneens zoveel bloed en veren
ziet liggen !! Gelukkig heb je ze dan kunnen bekijken !! Is alles ok nu met ze ? Grtjs  Ann