Dagboekje van Gizmo en t baasje Dafrinja..Lizzy is niet meer.. :'( :'(

Gestart door Dafrinja, 28 november 2006, 11:41:24

« vorige - volgende »

Dafrinja

Hallo allemaal!

Over 2 weekjes haal ik mijn nieuwe valkje. Hij (of zij maar hij is makkelijker) heeft nog geen naam, omdat wij er nog niet uit zijn.
Maar ik ben er nu al zo blij mee dat ik jullie mijn nieuwe valkje ook wil laten zien.
Deze twee fototjes heb ik van de kweker waar hij nu nog is.
Op de eerst zal ie 14 daagjes zijn? weet ik niet helemaal zeker, maar op de 2e is ie 5 weken.
Het wordt dus een wildkleur.

Groetjes Dafrinja



:) :'( :'( :'( :'( :'( :'( ;D ;D ;D

Riny

Hoy Dafrinja
Leuk dat je een dagboekje begonnen bent over je toekomstige huisgenootje.
Wordt hij door de kweker ook tam gemaakt, of doe je dat zelf?
Ik ben heel benieuwd wat jullie voor een naam zullen kiezen.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Hoi Dafrinja,

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D :D :D
Hij ziet er heel lief uit! Succes met het bedenken van een naam.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dafrinja

Hoi Riny!

Bedankt voor je reactie! Als het goed is maakt de kweker hem handtam en wij gaan m dan verder tam maken.
Over de naam zijn mijn man en ik dus nog niet uit, ik zou graag een stoere mannen naam kiezen (Romeo, Jamie) maar hij wil geen mensennaam en een niet geslachtsgebonden naam, omdat we t geslacht nog niet weten.
Heb jij (of iemand anders :) ) misschien een idee voor een stoere naam maar niet geslachtsgebonden?
Ik hoop t, dus mensen: doe een suggestie!

Groetjes Dafrinja

Riny

Hallo Dafrinja
Namen kiezen is altijd moeilijk.
Misschien vind je er een op onderstaande link.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/namen.htm

Als je het valkje zelf tam maakt, kweek je wel al een band met hem.
Het lijkt mij dat je er dan ook meer voldoening van hebt, als dat hij''kant en klaar'' bij je in huis komt.
Ik hoop dat je veel suggestie's krijgt voor namen.
Groetjes Riny :D

Rianne

Een naam is soms moeilijk en een andere keer schiet het je zo te binnen. De namen van mijn valkjes zijn Tinco, Tiaro, Denzel, Diego, Dulce, Ayko en Nevada. Ook heb ik 2 catharina's en die heten Kia en Kai. Ik kijk wel eens op www.babynames.com, daar kun je namen zoeken op betekenis. :)

Anja

Hoi,

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe valkje.
Ben benieuwd welke naam je kiest.

Kijk eens op http://www.bordercollies.nl/dnames.shtml

Succes in ieder geval.

Groetjes Anja

Dafrinja

Hallo iedereen!

Bedankt voor jullie reacties! Gisteravond hebben mijn man en ik de lijst met namen van deze site doorgespit en we zijn er dus uit welke naam het moet worden. Er waren een aantal opties, maar het is Gizmo geworden.
Stoer he?

Groetjes Dafrinja

Monky

Hi Dafrinja,

Alvast gefeliciteerd dan met Gizmo.
Ik heb ook een valkje die Gizmo heet  :)

Maar die naam past prima bij je valkje  ;D

Wanneer mag je hem ophalen? Weet je dat al?
Succes met wachten in elk geval  ;D Ik ben benieuwd naar je verhalen straks  ;)

Groetjes,
Monky

Dafrinja

Hallo iedereen!
Gisteren zijn we naar de kweker geweest om Gizmo te gaan bekijken. Het was heel leuk!! Hij werd in een bakje gezet (uit de kooi dus, zie achtergrond foto) en daarin konden we m goed bekijken. Hij probeerde er steeds uit te klimmen en op t laatst lukte het m ook nog! En hoe vaker hij t deed, hoe makkelijker het ging, al ging t soms toch wel met moeite.
Als hij op de vinger zat klemde hij zich echt vast om maar niet te vallen.
Het is echt een schatje! Hij heeft nog een kaal nekje en achterhoofdje, maar dat trekt vanzelf weg,werd er gezegt. Als t even meezit kunnen we m t komend weekend al gaan ophalen. Hieronder een fotootje van Gizmo, tis niet echt helder, maar dat komt omdat ik meer bezig was met valkjes dan met fototjes maken en ik trilde nogal de hele tijd.
Dus over een weekje is de grote dag! Dan is het niet meer stil in huis!!!!!!!   groetjes Dafrinja


Anja

Hoi Dafrinja,

Ik vind Gizmo een hele mooie naam. Ik heb een grasparkietje gehad dat zo heette.
Ik vind Gizmo ook een mooi valkje en ik hoop dat die snel bij jou is.

Succes met het wachten.

Groetjes Anja

Dafrinja

Hallo iedereen!!
Ik kreeg zojuist te horen van de kweker dat Gizmo al goed zelfstandig eet en dat we m dus t weekend zeker op kunnen halen!!!  ;D 
Dat wordt dus zondagmiddag!! Ik heb er al erg veel zin in!! ;D :D
Als we m op hebben gehaald bericht ik jullie wel weer hoe t met m gaat.  :)

Groetjes Dafrinja

tamara

hallo,
wwe hebben elkaar al gesproken op de chat.
Wat een ontzettend leuk beestje!
Ik zal ook eens gaan kijken hoe ik zo n dagboek kan maken want dat is toch wel erg leuk.

groeten

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

mijn naam op de chat is trouwens mt maar mijn echte naam dus tamara!

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

hallo dafrinja,
ik heb nu ook een dagboek aangemaakt van tequila en amigo en zal er binnenkort ook een paar fotos bij plaatsen.
Ik ben nog niet zo handig met de computer dus ik moet ff kijken hoe ik dat moet doen.
groeten

groetjes tamara en tequila en amigo