2 augustus 2025, 19:30:25

Pino is er ook niet meer...

Gestart door Mandy, 26 november 2006, 22:33:17

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Mandy en Raymond,

Ik heb hier gewoon geen woorden voor :'(

Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden om ook dit verlies een plekje te geven.

Heel veel sterkte!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

:o :o WHAAAAAAAAAT?

wat kan je nu nog zeggen...  :'( sterkte? pfft... hier zijn gewoon echt geen woorden voor.  :'(

moonwitch (diana)

Hoi Mandy

Wat een slechte start weer van 2007, hopelijk is dit echt het laatste wat jullie over je heen krijgen.
Veel sterkte
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Wendy..

Jeetje mina!!!  Het is echt niet te geloven allemaal........
Hoeveel kan iemandhebben in zo,n korte tijd, pfffff !!

Ik denk aan jullie!!

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Saar

Hoi Mandy,
weet je al waar Pino aan is overleden?
Nog een keer heel veel sterkte!
groetjes Saar :-*

Fransje

Hallo,

Ik zit je verhaal met tranen in de ogen te lezen. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van Pino.

miranda8482

Hoi MAndy,

Ook ik heb tranen in mijn ogen...verschrikkelijk...
Het klinkt wat afgezaagd misschien maar vind het zo erg voor jullie! Ik wens jullie veel sterkte toe om ook dit te kunnen verwerken....

En weten jullie al een uitslag van Sjaak?
Ik wacht het af!!

Nogmaals sterkte!

Groetjes Miranda

Mandy

12 januari 2007, 19:08:53 #127 Last Edit: 12 januari 2007, 19:13:08 by Mandy
Bedankt voor al het meedeleven, dat doet ons goed.

We hebben een uitslag.
Pino had een schimmelinfectie in de longen. Mogelijk door een keer verslikken.
Daarnaast was z'n kliermaag niet in orde en was er een verstopping ontstaan doordat z'n darmen stil zijn gaan liggen. Er zijn nu biopten weg van stukjes verschillende organen zoals uit de darmen, kliermaag en longen.
Die uitslag moet er volgende week zijn, dan weten we of er ook een bacterie en/of virus een rol heeft gespeeld.
Dan bespreken we hoe we alles verder afhandelen.

We hebben al wel aangegeven voorlopig geen nieuwe roodstaart te willen.
Het is gewoon teveel wat we afgelopen tijd mee hebben gemaakt. We durven het niet meer aan.
Ik zal niet zeggen nooit want ik ben er altijd gek van geweest dus het zal ooit wel weer een keer komen.
Maar we doen even rustig aan. Eerst in rustig en beter vaarwater komen en alles verwerken en een plekje geven.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Daar hebben jullie gelijk in. Eerst even rust. Tijd om alles te verwerken...

miranda8482

Hai MAndy,

Ja ik snap dat jullie even rust willen....het is me nog al wat he!
Sterkte met het verwerken....

groetjes Miranda

wim roskam

mandy en fam , hoe is het mogelijk ???? , ik vind dit zo .... voor jullie , ik hoop dat jullie alles een plaatsje kunnen geven , ik heb er verder even geen woorden meer voor , hopelijk gaat het tij gouw keren , mvg wim roskam .

Ann

Mandy

Veel sterkte met het verlies van Pino :'(

Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

*Patricia*

hoi Mandy, ik weet wat het is om een vogeltje te verleizen wat je nog maar kort heb.

het verlies is er niet minder om.

Sterkte

Patricia

Bianca

Hay Mandy en Raymon,
Ik kon niet de goede woorden vinden maar wel een mooie foto die het verlies van jullie lieve dieren mooi symboliseert.

De kleuren "de weg die jullie lieverds gegaan zijn".(rainbowbridge)
De druppels voor het verdriet
Het geraamte voor de herrineringen die achterblijven

Heel veel liefs
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Bedankt allemaal.
Mooi plaatje inderdaad Bianca. :)

De uitslagen van Pino zijn binnen.
Er was geen bacterie of virus. Alleen die schimmelinfectie in z'n longen. Mogelijk door verslikken.
En dat zou dan ergens in de afgelopen 2-3 weken voor z'n dood gebeurd moeten zijn. Een vrij acute infectie.
Bij een chronische infectie kan het ergens binnen 5-6 weken voor z'n overlijden al mis gegaan zijn.
En het verslikken kan ongemerkt gebeurd zijn, dus bij ons of bij Sjaak.
Pino is 10 januari overleden en heeft hier van 19 t/m 26 december 1 keer per dag pap gehad en de laatste keer 28-12, dat was 14 dagen voor z'n dood.
Ik heb toen zelf die pap gegeven weet ik nog en heb niets van een mogelijke verslikking gemerkt, ook daarvoor niet.
Eenmaal bij Sjaak is hij vrij snel over gegaan naar 3 keer per dag pap vanwege het niet eten en het gewichtsverlies.
Sjaak zegt zelf te denken dat het bij ons verkeerd is gegaan. Hij heeft natuurlijk wel meer ervaring maar wij waren toch ook niet compleet onervaren.
We waren zelfs vrij voorzichtig juist. Maar het is niet zeker te zeggen. Dat antwoord krijgen we helaas nooit..

Hij zegt zich toch aan z'n woord te houden dus we mogen om het geld komen maar overschrijven leek mij handiger dan 2 uur in de auto te zitten...
Als het goed gaat is het wel heel netjes afgehandeld zo. Bij bv een Dennis zou er misschien zowieso gezegd zijn het is bij jullie gebeurd dus dikke pech, of 50/50, of erger nog, je zou de rekening van de dierenarts nog opgestuurd krijgen! Want die gaat ook nog naar Sjaak.
Maar hij is al die tijd wel netjes en eerlijk geweest en baalt er zelf ook van. Hopelijk voor hem en een mogelijke andere koper gebeurt dit nooit meer.
Als we weer toe zijn aan een nieuw gevleugeld maatje dan zal dat zowieso een zelfstandig etende zijn!
Dat kon met Pino toen ook, maar we dachten dat het met 2 keer per dag pap wel moest lukken, net als met Chico en de vele andere die van Dieca vandaan komen, maar helaas.
Wij hadden net de pech dat het met dat kleine risico toch mis is gegaan.
Dat risico nemen we dus nooit meer!

Ondertussen voel ik me geestelijk een wrak, droomde vanochtend nog dat onze hond Paco weer tot leven was gekomen...
Ik ben erg labiel, de ene dag gaat het goed en de andere dag loop ik weer te janken.
Ik ben wel blij dat ik in die paar weken veel foto's en filmpjes van Pino heb gemaakt.
Maar in onze herinnering is hij er ook nog natuurlijk en we zullen 'm ook nooit vergeten...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl