29 april 2024, 15:09:55

handopfok Krijs

Gestart door Phoebe, 27 januari 2007, 09:43:44

« vorige - volgende »

Phoebe

Nee ik geef hem netjes z'n hoeveelheid die hij mag. Al zou hij graag veel meer krijgen.

Moest net wel ff lachen was hij aan het spelen en doet de bovenbuurvrouw een schuifdeur open (en dan hoor je een piepend geluid) toen ging gewoon z'n "drie" kuifveren omhoog hihi
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Riny

Hoy Phoebe
Als Krijsje vraagt om meer  moet je hem een streng trosgierst voor houden.
vaak is dat het eerste wat ze zelfstandig willen eten.
Natuurlijk zal hij er in het begin alleen mee spelen , maar van spelen komt eten.

Veel succes !
Groetjes Riny[/size]

Mara

Hoi Phoebe

Haha, wat een verschil en Krijs komt goed aan! Hij krijgt gelukkig veel liefde bij jou!!

Mara

Phoebe

Oh jee vanochtend woog Krijs 1 gram minder als gister namelijk 65 gram. Heeft ie gister dan toch te weinig binnengekregen??
Heb hem om 9:00, rond 13:00, rond 18:00 en rond 23:00 gevoerd.
ik maak pap in een bakje dan zuig ik 10 ml op in een spuit de rest gooi ik weg en doe die 10 ml terug in het bakje. Met knoeien en achterblijven in bakje dacht ik dat ik wel rond de 6 ml zit.
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Riny

Hoy Phoebe
Kijk maar eens eerst wat die morgenvroeg weegt.
1 gram minder is een poepje meer, moet je maar denken.
En je moet niet vergeten, dat die de laatste dagen heel erg veel aan kwam.
Maak je maar niet teveel zorgen, dit kan altijd wel een keer gebeuren.
En als Krijsje 65 gram weegt, mag die ook al weer 1 ml meer pap hebben.
Groetjes Riny

•=Bonnie=•

Wat leuk dat jij hem hebt, ik heb erg om de advertentie moeten lachen hoewel ik niet hou van verkoop van handopfok valkjes  :)

Zo te horen heeft hij het prima getroffen bij jou  :)

Phoebe

MMM echt hard groeien is ie weer even mee gestopt ofzo. VAndaag woog hij 66 gram. Wel heeft hij gister de laatste maaltijd geweigerd.
Verder is hij wel actief en zo. Toch blijf ik me wel een beetje zorgen maken hoor (overbezorgd mischien ook wel),maar ik vroeg me af of hij met z'n kale kop s'nachts niet te veel afkoelt. Thermostaat heb ik op 18 graden staan s'nachts.
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Riny

Hoy Phoebe
18 graden is niet echt warm voor een jonkie alleen.
Het zou best kunnen dat het Krijsje veel energie kost, om zijn lichaampje op temperatuur te houden.
Zit Krijsje in een kooi?
Je zou ook zijn kooitje bij de verwarming kunnen plaatsen,en  de thermostaat 's nachts op 21 graden laten staan.
Mocht Krijsje vandaag weer de laatste voeding weigeren , dan geef je hem om 19.00uur wat minder als normaal en kijken of die de laatste voeding dan wel eet.
Anders is de nacht zo lang voor dat kleine ding.
Succes !
Groetjes Riny

Phoebe

Hoi hoi

Gister heeft Krijs alle voedingen weer gewoon geaccepteerd, mar nog is zijn groei stil komen te liggen. Ook vanochtend weer 66 gram.
Hij heeft een lekker themperatuurtje overdag 22, en snachts 21. Dus daar kan het nu ook niet meer aan liggen.
Hoe krijg is z'n gewicht weer stijgend?? Heb wel eens gelezen om bv pellets te malen en door de handopfok te doen, is dat mischien een optie? En voor welke pellets zou ik dan het beste kunnen kiezen.
Verder is Krijs erg actief (mischien wel te actief?) Vrolijk en soms een beetj zeurderig  ;D

Op welke leeftijd kan ik het beste gaan kijken na een vriendje voor hem? Denk nu nog niet zo'n geschikt moment eerst hem maar eens naar de 80 gram ofzo helpen. MAar mischien kan ik al ergens een valkie reserveren wat over 2 of 3 weken weg mag.
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Riny

Hoy Phoebe
Vriendjes kunnen ze niet vroeg genoeg krijgen.
Dat kan er alleen maar toe leiden, dat Krijsje het gedrag van het andere valkje imiteerd, en ook zelf gaat eten.
Pellets krijgen bij mij de valkjes ook gemalen onder de pap, als ik ze zelfstandig aan het maken ben.
Dan  worden ze al gewoon aan de smaak.
Bij mij krijgen ze de pellets van Nutribird?
Kan Krijsje al vliegen?
Dat vraag ik omdat ze tegen de tijd dat ze uitvliegen, meestal wat afvallen.
Groetjes Riny

Phoebe

Ja hij kan vliegen. Al doet hij het niet zo heel veel.
Hij wil gewoon altijd bij me zijn dus als ik hem bv op de tafel zet en zelf nog even snel iets moet pakken dan komt hij achter me aan gevlogen, hihi

Dan ga ik toch maar eens kijken of er ergens nog een leuk tam valkje zit.
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Riny

Hoy Phoebe
Je zou ook een jong valkje kunnen kopen.
Dan zijn ze even oud en kunnen ze samen opgroeien.
Groetjes Riny

Phoebe

Hoi Riny
ik wil dan ook het liefst een jong valkje wat net zefstandig is.

Dus als er hier op het forum nog iemand jonkies heeft zitten ....... ;D ;D ;D
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]