HELP ik heb een probleem! niet genoeg pap!

Gestart door pascalparkiet, 23 november 2006, 19:22:11

« vorige - volgende »

pascalparkiet

hallo,

ik heb dus vorige week zondag een jonge valkparkiet gekocht, hij is nu zo een 7 weekjes oud, maar moet nog gevoerd worden! alleen heb ik een probleem ik kan het nergens vinden de pap, ik kreeg wel wat mee maar dat red ik niet lang meer dinsdag krijg ik het thuid bezorgd, bestelt via internet maar iik red het nog maar tot zondag wat moet ik nu doen?? is er iets wat ik voor 2 dagen als alternatief kan gebruiken?? ik heb nog wat cede lorifood, is ook een soort pap.
ik heb echt hulp nodig!

groetjes,
P.s hij krijgt nu 3 keer per dag eten is het mogelijk om over te gaan op 2 keer?

Riny

Hoy Pascal
Als je nu eens door zou geven in welk deel van Nederland , of Belgie dat je woont.
Misschien is er dan wel iemand bij je in de buurt die nog wat heeft staan.
Groetjes Riny :D

pascalparkiet

hoi, bedankt voor je reaktie,
ik woon in amsterdam!

groetjes,
is er geen alternatief voor 2 dagen als menselijke pap ofzow??

Riny

Hoy Pascal
Plaats anders een oproepje bij Te koop/gevraagd.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet
Amsterdam is erg ver bij mij uit de buurt.
Pap voor mensen is geen alternatief.
Groetjes Riny :D

pascalparkiet

wat moet ik dan doen?? als ik niks krijg??
ik heb echt een GROOT probleem, hij eet nu uit zijn bakje! daar ben ik wel blij mee, ik red het misschien wel als ik hem 2 keer per dag voer, weet niemand een recept om zelf pap te maken??

ROCKS

Hoi Pascal,

Je hoeft je niet zo druk te maken hoor, je kan makkelijk voor die twee dagen dat loripap geven van cédé.
Voordat ik nutribird gebruikte gaf ik mijn valkjes ook altijd die pap. Voor die paar daagjes kan dat geen kwaad.
En je valkje eet ook al wat zaadjes?
Komt wel goed, joh.
Maar waarom heb je je pap niet gewoon in de winkel gekocht?
Een beetje dierenwinkel kan het zo voor je bestellen, mochten ze het niet zelf verkopen. Maar dat is hier bij ons zo, ik ga er van uit dat ze die service eigenlijk wel overal bieden?
Mocht je nog omhoog zitten, ik heb wel wat pap voor je, en mijn zoon werkt op Schiphol, je zou daar nog af kunnen spreken? Laat maar weten? Enne....succes!!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

imv

Hoi Pascal,
Een valkje van 7 weken die nog 3 keer per dag pap krijgt?
Weet je zeker dat het valkje al wel 7 weken oud is?
Heb je trosgierst in huis om hem te leren eten?

Als je mij nou eens via een IM  je adres stuurt, dan zal ik morgen wat pap naar je toesturen, dan heb je het zaterdag.
Als je ziet dat hij wat eet kun je het hem ook iets makkelijker maken door de zaadjes even te kneuzen (op een bord en met een fles eroverheen rollen zodat ze een beetje open gaan)
Ook kun je wat pellets kopen en deze weken in water, dat kun je hem ook geven.
Weeg je valkje ook een keer. Doe dat een keer 's morgens (als hij een week of 7 is (dat zijn mijn jonkies nu ook) weegt hij ongeveer 80 gram) Weeg hem dan ook een keer 's middags en 's avonds. Als hij op hetzelfde gewicht blijft weet je dat hij in ieder geval zichzelf op gewicht kan houden met het eten. Als hij niets eet valt hij echt af.

Ik wacht op je IM

groetjes,
Irene

Rianne

Hoi Pascal,

je kan ook wat eivoer vochtig maken en dat aan je valkje geven. Maar als hij al zaadjes eet zou ik dat wat meer stimuleren. Hoeveel weegt hij of weet je dat niet? :)

pascalparkiet

hoi,

ik ben heel erg opgelucht!
bedankt voor alle reakties, ook heel lief aangeboden om wat op te sturen maar ik morgen al een pot kopen, dan heb ik er 2 in totaal... maar dat geeft niet.
wat is de verhouding van cede loripap en welke temp. moet ik het maken??

groetjes

Lin

loripap? Veel mensen gebruiken nutribird A21. Daar staat precies een beschrijving bij. Het moet een papje worden.

Maar had je nog antwoord op de gestelde vragen?
- Hoe oud is je valkje (heb je een foto?) valkjes van 7 weken eten normaal al gewoon zaadjes tenzij ze uit het nest zijn gehaald.

- Weeg je valkje even (digitale weegschaal). dit zou boven de 80 gram moeten zijn. Aan de hand daarvan pas je je voeding aan

Lees het stuk http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html
maar eerst even daar worden de meest voorkomende vragen beantwoord.

Groeten, Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pascalparkiet

hallo,

mijn valkje is uit het nest gehaald vandaar dat hij nog niet helemaal zelf eet, ivm met school voer ik hem om 7.00 17.00
en nog 1 keer om 23.00 uur, dit weekend ga ik hem om 10 uur 's morgens voeren en dan nog 1 keer om 19.00 uur is dat goed??

groetjes

Lin

volgende keer is het misschien handiger om te wachten dat je valkje zelfstandig is bij de kweker. Dat scheelt veel werk en eventuele problemen.

Heb je het stuk al gelezen?
Daar staat ook in wanneer je kan voeren om welke tijden dus. Maar je kan het beste voeren als de krop vrij leeg is. en zoveel mogelijk de tijden verdelen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)