28 maart 2024, 10:25:31

Charly vleugel bezeerd

Gestart door plankie, 14 augustus 2003, 00:05:11

« vorige - volgende »

plankie

Afgelopen nacht is charly nogal van mij geschrokken :(

Zijn vleugel bloedde nogal, het lijk erop dat een slagpin is afgebroken.

Nu ziet het er zo uit:





Lique

14 augustus 2003, 00:36:47 #1 Last Edit: 14 augustus 2003, 00:37:08 by Angelique
HJoi,

Dat ziet er niet echt fijn uit.
Heb je de vleugel goed schoongemaakt met lauw water?
Ik denk, dat je het beste even de slagpen eruit kan wrikken.

Je gaf aan, dat hij van jou is geschrokken.
En dat het nacht was.
heb je een nachtlampje?
Want veel lutino's zijn nachtblind.

succes.

groetjes lIque

Violet

hmm dit kan je vast zelf regelen met de nodige ervaring, maar ik zou toch even een tripje langs de dierenarts maken voor de zekerheid ...

succes en sterkte jullie beiden

Violet

plankie

Op de foto's was het dicht, maar even later ging het weer open, mallemeid is nu met 'm naar de dierenarts... ik hoop maar dat het goed gaat :/ :/

Violet

ik ook! hou ons op de hoogte!

*violet duimt voor charly*

bannanne

hoi bij mij gebeurt dit ook dikwijls maar niet 's nachts, overdag wanneer hij losvliegt sukkelt hij tussen het raam en de gordijnen en bezeert hij zich ook ernstig maar nog niet zo er ligt wel overal bloed wat moet ik dan doen ???     :(




Lique

Hoi,

Zijn de hele ramen bedekt met gordijnen of vitrage?
Want als er een open stuk is,, waar alleen raam zit, dat is natuurlijk niet zo verstandig.

groetjes lique

bannanne

de ramen zijn volledig bedekt maar hij kruipt op de gordijnringen en hij kan er geen grip op krijgen doordat ze glijden en veel te groot zijn voor de pootjes en zo valt hij erachter

mallemeid

14 augustus 2003, 01:47:01 #8 Last Edit: 14 augustus 2003, 01:48:14 by mallemeid
Ik ben net terug van de DA, die heeft charly's vleugel 'verbonden' met leukoplast. Dat haalt ie er zelf weer af, dat duurt ongeveer een dag of 2, lang genoeg om het wondje te laten helen. Als het er dan niet afvalt, dan moeten we weer ff trug, de DA heeft een speciale druppeltjes om lijm op te lossen. Het viel allemaal dus gelukkig weer mee.

Charly was idd erg geschrokken van plankie, maarja dat is achteraf natuurlijk, en ik vind ook niet dat hij zich nu schuldig moet gaan voelen of wat ook.

Het wordt gewoon tijd voor een nachtlampje, we hebben nu vaak het gewone licht nog aan, maarja we vergeten het gewoon om te kopen. (morgen toch maar gelijk doen)

Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie!

Violet

hoi hoi, blij dat het zo te zien (lezen) met een sisser is afgelopen :)

groetjes,
Violet:-)

jean

mijn vogel heeft het ook gehad hij had het meerdere keren maar dat ging altijd weg ik hoop dat dat bij jouw ook het geval is

mallemeid

Ik denk dat het allemaal goedkomt hoor :)

Hij heeft alleen de leukoplast er nog niet afgehaald, dus dan maandag weer ff trug om het er bij de DA af te laten halen.

Nes

O wat zielig! Ik hoop dat ie snel beter wordt!

Liefs nes  :'(

mallemeid

Het is allemaal niet zo heel ernstig als dat het leek hoor, het komt goed!