9 mei 2025, 18:09:43

studenten haver en nog meer ??????

Gestart door novy, 14 augustus 2003, 00:01:05

« vorige - volgende »

novy

masg coco dat rozijnen en krenten en zonnebloempittenen een gewone bruine boterham ik weet het dus ff niet meer wat nou goed is en wat slecht en mag die druiven ik wil hem gewoon is verwennen maar ik durf niet zomaar wat te geven ik zat vanmiddag kaas te eten zit die ook te blairen maar ik weet niet of het mag ??????????????

Paul

Hoy Yvon,
Rozijnen en druiven mogen ze best hebben hoor dat is geen probleem.
Mijn Taco is ook gek op kaas en je kan hem rustig een stukje geven maar met mate dus niet elke dag een homp :-)
En Taco is er toch al 12 jaar mee geworden en nog superfit dus echt slecht kan het dus niet zijn en misschien op zijn tijd juist heel gezond :-)

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Hoi Novy

Alles wat je schrijft mag je geven hoor. Van brood mogen ze zelfs vrij veel eten, vooral als het bruinbrood is. Rozijnen en krenten denk ik met mate, omdat er veel suiker in zit. Zonnebloempitten ook met mate, omdat er veel vet in zit.
Kaas is erg gezond voor valkjes. Op amerikaanse sites worden melkproducten ook aangeraden te geven. Valkparkieten mogen ook vis en vlees hebben.

Jimba is verzot op kaas en als ik haar haar zin geef, eet ze er teveel van. Dat is 1 keer gebeurd en toen had ze een waterig gelig poepje. Als je teveel geeft zie je het dus snel. Ik haal altijd een klein stukje van een plakje af. Ongeveer 1 a 2 vierkante cm.

Als je meer leuke gezonde dingen wil weten om te geven, moet je maar eens op amerikaanse sites kijken. Als je geen engels kan, wil ik je wel de vertaling mailen van de voedingsadviezen die daar staan. Heel anders dan de adviezen die op nederlandse sites staan, maar wel veel gevarieerder. Ik ben van plan er zelf dingen van over te nemen.

jean

Hey

Als je hem wil verwennen kan je hem om de week à 2 weken trosgierst geven, groenvoer om de 3 weken

groet"jeeeeeens" jean

Mirjam-Moniek

Hoi Jean

Groenvoer mag je elke dag geven hoor. Wel tot 25% van de dagelijkse voeding. Je moet dan wel "vlezige" groenten en bladgroenten geven waar veel voedingsstoffen inzitten. Sla dus absoluut niet. Zitten bijna geen voedingsstoffen in, maar wel veel nitraat en da's giftig in grote hoeveelheden.

roel

inderdaad groenvoer bijna elke dag niet om de 3 weken!