7 mei 2025, 05:00:35

vreemd ringnummer

Gestart door carco, 31 mei 2006, 22:36:24

« vorige - volgende »

carco

Hallo

Ik weet dat er al heel veel topics zijn over ringnummers , maar deze ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Ik heb gisteren een catharinaparkiet gekocht met het volgende ringnummer:
5.0 overwars staat 05 en dan 1298. En verder staat er dus niets op ???
Nu neem ik aan dat die 5.0 de ringmaat is en die 05 is het geboortejaar en ik denk 1298 het kweeknummer. Maar waar kan ik informeren van wie die is?
Ik heb de NBVV al gemaild en het is geen ringnummer van hun en ik weet dat die ook niet van Euro parrot is.
Wie weet waar hij wel van kan zijn??
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

•=Bonnie=•

Deze ringen staan niet op naam en de kweker van deze vogel is niet te vinden op bais van die ring. Deze ringen worden vaak gebruikt door hobbykwekers die net begonnen zijn en geen inschatting kunnen maken van het aantal jongen dat ze gaan krijgen.

Met deze ringen kan je zelf je vogels uit elkaar houden wat natuurlijk erg nuttig is, maar als koper, als je niet direct van de kweker in kwestie koopt, verteld het je niet meer dan het geboortejaar van de vogel.

5.0 is een royale maat voor een Catharina maar je had het goed, het is de maat.
05 is het jaar en 1298 is het volgnummer van de maker van die ringen. Waarschijnlijk is de ring groen.

carco

Hoi

Dat klopt ja, en de ring zit inderdaad wat ruim om het pootje :-\
Bedankt dan weet ik in ieder geval hoe zo'n ringnummer is ontstaan.
Waar bestel je deze ringen dan??
Groetjes: Caroline.

•=Bonnie=•

Bijvoorbeeld bij Van der Laar Verbogen in Someren. 0493-491283

Dara heb ik mijn ringen ook vandaan. Dit jaar is voor mij voor het eerst dat ik met meer dan twee koppels kweek en ik had werkelijk geen idee wat ik kon verwachten omdat het allemaal nieuwe samenstellingen waren op 1 koppel na.

Volgend jaar ga ik denk ik een eigen kweeknummer aanvragen.

carco

Vandaar!!
Goh dat hadden Esther en ik moeten weten, maar goed wij hebben ringen gekregen en dat is ook wel gemakkelijk ;)

•=Bonnie=•

je kan bij hun bestellen van oktober tot augustus en ze leveren echt super snel dus als je even omhoog zit of je hebt er te weinig is het ook ideaal.

carco

Even een aaanvulling hier op.
Ik heb deze meneer net op gebeld en ze leveren geen losse ringen maar pas vanaf 40 tegelijk!!
Dus als iemand toevallig een ander weet die dit wel doet hoor ik het graag.