13 mei 2025, 02:12:30

met de vleugels wijd???

Gestart door Cindy, 20 november 2006, 18:28:39

« vorige - volgende »

Cindy

Hoi allemaal,

T is lang geleden dat ik een vraag op het forum heb gezet maar dat betekend alleen dat het heel goed gaat met onze Tinus (een man)
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1.
Tinus rijdt sinds een paar maanden overal op, kussen, sok, doekje noem het maar op, is dit tijdelijk?
2.
Als hij met zijn vleugels helemaal open (wijd) gaat zitten en draaien op je schouder vind hij het dan fijn of waarom doet hij dat?
Ik dacht dat hij dat deed als hij schrok maar net zat hij op mijn schouder en ik maakte een soort "scheet"geluidje met mijn mond (beetje raar uitgelegd) en hij zat meteen met zijn snaveltje tegen mijn mond en toen deed hij dat.
Hoe langer ik daarmee doorga, hoe langer hij dat blijft doen.
Lijkt wel of ie dan ook kroelt met zijn kopje tegen mijn schouder of hand.
Ziet er wel heel lief uit.

Groetjes Cindy

Anja

Hoi Cindy,

Het lijkt mij paringsgedrag.
Ik ben er zelf nog niet zo in thuis want ik moet dat nog meemaken met mijn valkjes.
Ik denk dat Tinus jou als partner ziet. Ik neem aan dat Tinus alleen is?

Groetjes Anja

Mariska

Hoi Cindy,

Ik denk ook dat het paringsgedrag is.
Ik denk zelfs dat hij jou schouder daarvoor gebruikt ;)
Het kan zijn dat hij dit alleen doet als hij broeds is, maar zelf heb ik een mannetje die het het hele jaar door doet.
Waarschijnlijk heb je daarna ook een natte plek op je schouder :P
Als dat het geval is dan paart hij dus echt op je schouder.
Hij ziet jou dan waarschijnlijk als partner.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Cindy

20 november 2006, 20:06:35 #3 Last Edit: 20 november 2006, 20:12:29 by Cindy
Ja dat dacht ik dus ook maar hij rijdt niet op mijn schouder, alleen op een kussen ofzo, dat met de vleugels wijd doet hij op mijn schouder of is dat ook paringsgedrag?
En ja ik heb maar 1 valkje.

Alvast bedankt voor jullie reacties, misschien dat andere mensen nog andere ideeen hierover hebben, of dat het enkel en alleen paringsgedrag is.

Maar doen ze dat ook als ze schrikken (met de vleugels wijd?) want als ik de vliegenmepper pak doet hij het ook, lijkt wel of ie daar bang van is, hij blaast niet ofzo maar alleen die vleugels spreiden.

Vandaag was ook pas de eerste keer dat ie dat deed, en alleen als ik zo'n geluidje maakte, nu zit ie ook op mn schouder en doet ie dat niet maar als ik dalijk weer dat geluidje maak zal ie het weer doen.

Groetjes Cindy

Mariska

Hoi Cindy,

Als hij op je schouders alleen maar met de vleugels wijd zit kan het ook gewoon macho/versiergedrag zijn ;)

Als ze bang zijn kunnen ze inderdaad ook de vleugels wijd doen.
Maar zelf zie ik wel duidelijk verschil in de reden waarom ze het doen.

Fluit hij er ook bij?
En staat hij iets gebogen als hij dat doet?

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Cindy

Hoi Mariska

Als hij op mn schouder zit en hij doet dat dan ligt hij zowat in de knoop om met zn kopje op mijn schouder te kroelen, hij beweegt zn kopje en vleugels dan ook alle kanten op, ik kan evt. wel een foto erbij doen (als ik uit kan "vogelen" hoe dat moet) want we hebben er een stuk of 10 foto's van gemaakt.
Ga ik even proberen in de volgende reactie te zetten.

Groetjes Cindy

Mariska

Hoi Cindy,

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld ;D

Dat is geen paringsgedrag, maar wel een soort versiergedrag dat ze naar de vrouwtjes doen ;)
Wel grappig om te zien toch?

Het kan ook gekkigheid zijn.
Ik noem dat weleens droog douchen.
Maar om dat te snappen moet je wel weten hoe het eruit ziet als hij gedoucht word.

Groetjes
Maris!!

Cindy

Het is idd grappig om te zien, vind het wel lief.
En ik snap dat wel droog douchen haha, want als ik hem met de plantenspuit besproei doet ie idd ook wel zo, had er nog niet eens aan gedacht.
Nou in elk geval hartstikke bedankt voor de informatie, ik was niet ongerust ofzo maar gewoon nieuwschierig wat hij nou eigenlijk bedoelde.
Toch leuk als er 2 mannen verliefd op je zijn toch (waarvan 1 een valkje)  :P haha
Groetjes Cindy

Mariska

Hoi Cindy,

Nou dan zijn we eruit ;)

Het is dus echt gekkigheid ;D

Niks om je zorgen over te maken.

Inderdaad een hele eer als ze verliefd op je worden 8)

Groetjes
Maris!!