9 mei 2024, 05:09:09

neusgaatjes?

Gestart door kristie, 18 november 2006, 20:15:04

« vorige - volgende »

kristie

18 november 2006, 20:15:04 Last Edit: 18 november 2006, 20:41:12 by kristie
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben vandaag een valkparkietje opgehaald van 5 weken, we voeden hem nu met een spuitje met nutribird19. We hebben goed geinformeerd over de verzorging en over dergelijke dingen. En zijn goed op de hoogte,nu is 1 neusgaatje verstopt, en ik denk door een beetje voeding, wat kan ik hieraan doen?
groeten kristie en jaco

Mariska

Hoi Kristie,

Waarschijnlijk krijg je het met een nat keukenpapiertje wel weg.
Mij lukt dat meestal wel op die manier.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Ja, inderdaad, ik gebruik altijd dóóózen tissues. Even nat maken met wat warm water en dan kun je voorszichtig de pap van het neusje wassen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Dozen en dozen vol gaan erdoorheen ;D

Ik raad je wel aan om na elke voeding je valkje even gelijk schoon te maken.
Pap wordt hard en dat is niet prettig voor het valkje.
Voorkomen is beter dan genezen ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Zef gebruik ik altijd A21 als ik pap moet geven. In dit topic staat ook nog een artikel (informatie) over handopfok.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paauwtje

A19 bedoel je vast, dit is Handopfokvoer voor Ara's,edelpapagaaien Grijze roodstaartpapegaaien,andere babyvogels met hoge energiebehoefte.
A21 wordt het meest gebruikt voor valkjes, dit is handopfokvoer voor,papegaaien en parkieten als voor kleine zaadeters en vruchten- en insectenetende vogels
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer