5 mei 2025, 05:51:33

tumor?

Gestart door tifit, 19 november 2006, 12:51:22

« vorige - volgende »

tifit

hoi ik vroeg me af bestaat er een tumor bij valken? wat zijn de symthomen? wat kan je er tegen doen?

Lin

zie je ergens een grote bobbel dan?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

tifit

nee tis voor de valkparkiet van mn zus ze zegt dat ze eerst heel lief is en dan aanvalt ineens zoals gisteren toen ze bij koko in de kooi zat ze deed niet veel en ineens viel ze hm aan  :-\

Inger m

Hoi,
Je doelt dan op een (hersen)tumor, waardoor een gedragsverandering zou ontstaan?

Over tumoren bij vogels is niet zoveel bekend. Ongetwijfeld komt het voor bij vogels, maar ik denk dat er weinig aan te doen is. Er wordt bij vogels niet veel onderzoek naar gedaan.
De symptomen zijn vrij algemeen. Aan een inwendige tumor zul je weinig merken, totdat de vogel er ziek van wordt of last van krijgt. Uitwendig kun je een tumor waarnemen.

Maar even terug naar de gedragsverandering. Dat hoeft helemaal niets met tumoren te maken hebben. Dit kan ook hormonaal zijn. Als een vogel broeds wordt, dan wil de vogel de nestplaats verdedigen dmv agressief gedrag.

Ook kan agressie ontstaan uit angst, bv. door een negatieve ervaring.

Hoe oud is de vogel en wat is het geslacht? Ik hoop dat je wat meer info kunt geven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tifit

het is een meisje en ong 8 maand

bobbie

Citaat van: tifit op 20 november 2006, 12:36:40
het is een meisje en ong 8 maand

Mooie leeftijd om hormonaal lekker dwars te worden. ::)
;)

tifit

dus het is dat waarschijnlijk