19 april 2024, 09:58:07

Twee vrij tamme valken in 1 kooi??

Gestart door ziralioness, 12 augustus 2003, 23:19:45

« vorige - volgende »

ziralioness

12 augustus 2003, 23:19:45 Last Edit: 20 augustus 2003, 00:12:14 by ziralioness
Annemiek zoekt nog een baasje voor haar witmaskertje Grijsje... en ze wil hem wel aan mij geven!
Maar nu heb ik een vraagje... Nina is hier nog maar net en heeft vandaag (zoals je kan lezen bij GELUKT) voor het eerst om mijn vinger gezeten... Grijsje wil ook al op de vinger.
Als ik deze twee samen in 1 kooi zet, zullen ze dan wel tam worden en BLIJVEN? En ook ECHT tam? Of zullen ze naar elkaar toe trekken en niet meer zo op mij gefocust zijn? Nina is namelijk enorm op mij gefixeerd.

Of zou het verstandiger zijn twee kooien te nemen? :-/ Ik ben helemaal in de war. Ik wil Grijsje dolgraag hebben maar weet niet goed wat het verstandigste zou zijn...

Wie helpt...??

Liefs...

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Ze kunnen prima samen in een kooi hoor. Het duurt misschien wat langer en je moet er meer moeite voor doen om ze tam te krijgen, maar het is ook erg gezellig voor Nina  om er een vriendje bij te krijgen. En als Grijsje al helemaal tam is dan scheelt dat je een hoop werk  ;D Enne .... gefeliciteerd... zomaar 2 valkjes rijker in één week  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Henry

als je 1 valkparkiet hebt en die is al goed tam en je wilt er een tweede erbij doen dan is de tweede valk veel sneller tam.maar dan wordt de eerste valk wat minder tam.en is de tweede valkparkiet al tam?zoja dan blijft de eerste valk zeer tam(weet het niet zeker)

henry van ellinkhuizen













ziralioness

Ze zijn allebei al een beetje handtam, Grijsje zit al op de vinger en Nina leert dat net, vandaag voor het eerst. Nina bijt niet, ze eet ook al uit de hand.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik ben zo onzeker... :( Tips Please...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Hoi,

Je moet van je gevoel uit gaan.
Als jij denkt, dat het goed gaat komen, komt dat het zeker.
En ik denk, dat als jij er voor 100 % achter staat, dat het ook een fluitje van een cent is.
Maar ik neem aan, dat Grijsje ook een jonge valk is?
Dan moet het zeker lukken hoor.

groetjes lique

ziralioness


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Oke, je hebt mij al overgehaald...
 ;D ;D
DOEN hahahaha

Paul

Hoi Diane,
Zo'n valkje zou ik niet laten schieten, wat een lief kopje zeg dat moet echt een schatje zijn :-)
Als je ze beide veel aandacht geeft worden ze beide echt wel tam :-)
Ik ben benieuwd wat je gaat besluiten :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Hoi Allemaal...

Vreselijk ben ik he? Ik twijfel nog steeds. Ik weet ook niet of mijn moeder het goed vind, een tweede... Maar ik geef toe dat ik behoorlijk verliefd ben en denk dat het een leuk stel zou zijn... ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Hoi,

Gweoon zeggen, dat je ze eigenlijk met zn 2en meot hebben.
En op zich is dat ook wel leuker.

Veel succes met je moeder overtuigen.
Anders mag ze me ook wel een mail sturen, dat ik dan aangeef dat 2 veel beter als 1 is ;D

groetjes lique

ziralioness

Ze komen er elke dag zeker uit, maar straks met de studie ben ik natuurlijk wel wat vaker weg... kan dat geen kwaad..?

Ik denk dat ik het doe, nu alleen mam overhalen... ;)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

annemiek_botter

Wat is grijsje een schatje he! ;D  ;Dsprekend haar ( ik denk een vrouwtje aan haar gedrag te zien) pappa.  ;)

Grijsje is 9 weken en best wel tam. Ze vliegt alleen de hele tijd haar mamma achterna, dus als ze op mijn hand zit en ze ziet haar mamma niet meer of wegvliegen dan is het hup erachteraan. Ik pel nu de zonnebloempitten voor haar en die lust ze ook, ze wil dus goed uit mijn hand eten!

Ik denk ook dat ze net zo tam blijft, ook als ze bij Nina komt. Ik duim voor je dat het mag van je moeder! :-/ 2 is echt leuker dan 1 voor beide vogels en voor jezelf trouwens ook!! :D

ziralioness

Ik had Grijsje graag gewild, maar durf het mam gewoon niet te vragen, tot mijn enorme verdriet...  :'(
Ik denk toch niet dat het mag...

Gelukkig heeft Annemiek een goed baasje gevonden... ik vind het erg jammer maar het is gewoon beter... Ik moet gewoon eens leren durven...

Dus... helaas...

Desondanks enorm bedankt Annemiek, ik had gewoon dapperder moeten zijn!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Negeer mijn vorige bericht... GRIJSJE KOMT WEL!!!! :)


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...