12 mei 2025, 15:07:17

boze parkiet!

Gestart door Dreampje, 16 september 2006, 14:21:27

« vorige - volgende »

Dreampje

hallo,

ik heb sinds 3 weekjes een valkparkietje. de tante van me vriend heeft hem gevonden in de boom bij haar in de tuin. hij is dus of ontsnapt of gewoon wild!
al vanaf het begin dat hij bij ons thuis was wilde hij op iedereen zn schouder zitten en kon je zien dat hij de kooi te klein vond en veel liever in de woonkamer bij ons zit. dus zo ongeveer tam, maar nu komt het hij heeft een handen fobie. je kan hem niet aaien of vastpakken, want dan bijt, blaast en pikt hij op je hand. ik heb het geprobeerd met eten in de hand en hand in de kooi. maar hij moet er niks van hebben.
ik heb ook het lijstje geprobeerd om hem tam te maken, maar dat werkt niet.
Ook wil hij zich niet badderen, eet hij geen fruit of ei of wat dan ook. behalve brood en zaadjes.
Ik denk dat hij misschien een erge nare ervaring heeft gehad met handen bijvoorbeeld hard gepakt of gepest????
Ik heb hem nog maar kort maar het is gewoon opvallend dat hij wel heel graag bij je zit en meteen naar je toe komt als je de kooi open doet, maar dat je hem niet mag aanraken want dan word hij woedend!!! '
Hij zingt, praat en krijst wel...
heeft er misschien iemand een tip voor mij????
oh jah het is een lutino en een mannetje
alvast hardstikke bedankt

groetjes Dream

Riny

Hallo Dream
Dan zou  ik een stokje gebruiken om hem te laten opstappen, ipv op je hand.
En voorlopig zou ik ook niet proberen, om hem te aaien of te kroelen.
Eerst is het heel belangrijk dat je zijn volledig vertrouwen krijgt.
Dan heb je ook kans, dat hij de nare ervaringen vergeet.
veel succes Riny :D

Raymond

iets anders, je zegt dat die buiten is gevonden. In Nederland leven haast geen wilde valkparkieten buiten. Waarschijnlijk is deze dus ontsnapt. Is er niet iemand in de buurt die het beestje mist misschien. Kijk eens in de supermarkt of er ms een briefje hangt

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Dreampje

hallo,

rinny bedankt voor je info. we doen ons best om het hem zo comfortabel en relax mogelijk te maken.

enne ik snap dat er in NL geen wilde parkieten lezen en dat hij ontsnapt is. lijkt me logisch, maar hij is naar de dierenarts geweest en we hebben asiel enzo gebeld of hij vermist is maar niemand mist hem. We hebben hem geringd dus als hij bij ons wegvliegt weten ze waar hij heen moet. maar in ieder geval bedankt!!!

met de vriendelijke groetjes dreampje en punky

Inger m

Citaat van: Dreampje op 20 september 2006, 16:50:02
hallo,

rinny bedankt voor je info. we doen ons best om het hem zo comfortabel en relax mogelijk te maken.

enne ik snap dat er in NL geen wilde parkieten lezen en dat hij ontsnapt is. lijkt me logisch, maar hij is naar de dierenarts geweest en we hebben asiel enzo gebeld of hij vermist is maar niemand mist hem. We hebben hem geringd dus als hij bij ons wegvliegt weten ze waar hij heen moet. maar in ieder geval bedankt!!!

met de vriendelijke groetjes dreampje en punky

Hoe heb je hem geringd en hoe weten ze jou daardoor weer te vinden?
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Dreampje

hallo,

oke ik zal het nog eens uitleggen en nu goed. Mijn tante heeft in haar tuin een parkiet gevonden ( punky dus ) Zij heeft meteen gebeld naar alle instanties of hij ergens vermist stond. Hij was al geringd, maar na een oproep heeft deze persoon niet gereageerd. Hij wilde de parkiet dus niet terug gaan wij vanuit. Geen dierenliefhebber ( vandaar dat we er ook vanuit gaan dat hij niet goed behandeld is door de baas. hij at namelijk eerst niet anders dan zaad, nu eet hij ook af en toe ook fruit enzo )
Me tante heeft een tijd gewacht, maar na 1 maand nog niets.
Ze heeft zelf al een grote papagaai die erg dominant is dus daar kon punky niet vrij rond vliegen. Toen hebben wij hem gehad. We hebben laatst de code om laten zetten naar ons adres. ( dat kan waarschijnelijk vraag me niet hoe mijn vriend heeft dit verder geregeld )
Want hij kan volgens mij alleen geringd worden als ze baby zijn dus hij heeft geen nieuwe ring.

Enne nu hebben wij punky dus!!! Ik hoop dat het nu duiidelijk is. We nemen niet zomaar andermans dieren in huis natuurlijk we checken dit eerst van te voren en ik woon in Zaandam. hier in het park zie ik ook vaak grasparkieten vliegen die men gewoon los laat, omdat ze er niet voor kunnen zorgen dus we hebbe halve wilde parkieten hier haha.

maar als iemand nog een tip heeft of oook zo'n parkiet heeft hoor ik dit graag. hij is verder erg lief hij komt gewoon bij je zitten en is gek op voeten!

groetjes dream en punky

Dana

Hallo,

Zou je aan je vriend willen vragen hoe hij dat geregeld heeft met de ring overzetten op jullie adres?
Ik zou dat dan ook wel graag willen doen met mijn valkjes hier.
Alvast bedankt.

Groetjes

Paauwtje

Om welke bond gaat het hier om de nbvv of een andere bond.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Spunky

Karin

De ring geeft alleen aan wie de valk gekweekt heeft, niet wie de eigenaar is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves