6 mei 2025, 23:48:22

Welke soort?

Gestart door Romy, 11 november 2006, 12:46:06

« vorige - volgende »

Romy

Hoi

De kweker vertelde mij dat hij dacht dat het een mannetje was 1) door die witte veertjes en 2) omdat hij naar zijn poepje gekeken heeft.

Ik ken er hélemaal niks van, dus ik geloofde die man...

Maar die veertjes willen dus niks zeggen... En kan je zien of het een mannetje of popje is door naar het poepje te kijken? Of is dit ook onzin? ???

Alvast bedankt
Romy

Paauwtje

heb er nog nooit van gehoord dat je het zo kan zien!
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Riny

Hoy Romy & Paauwtje
Misschien heeft de kweker het bekken bevoeld.
Hier in de buurt woont iemand die dat doet maar ik vindt het geen betrouwbare methode.
Groetjes Riny :D

Romy

Ahzo

Daar had ik ook nog nooit van gehoord!

Al bij al vind ik het niet erg als het toch een popje mocht zijn. Het belangrijkste is dat ie lief is en dat is hij/zij héél erg! Zolang hij/zij maar niet teveel kabaal maakt, maar daar kan ik zeker niet van klagen.

Bedankt voor jullie antwoorden

Groetjes
Romy

Quendi

Of diegene denkt dat het bij valken hetzelfde is als bij kanaries. Bij kanaries kunnen kwekers het geslacht zien, door naar de cloaca te kijken. En ja, bekken voelen is niet betrouwbaar zolang de vogel jong is. Dit vervormd pas zodra de vogel broedrijp is. Dan hebben de popjes een bredere bekken, maarja, deze is nog jong. Dus niet te zien.

Je zult dus toch even moeten wachten  ;).

Gr Sietske

Lin

Kan je misschien vertellen wat de ouders zijn en of je weet of er wel een geparelde in het nest hebben gezeten? Misschien kunnen we het dan uitrekenen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Romy

Hoi

Ik weet helemaal niks over z'n ouders. In m'n dagboekje kunnen jullie lezen hoe ik aan Flupke ben geraakt. Dat is ook de reden waarom ik helemaal niks van hem ken.

Voor mij is het niet zó erg van belang om te weten wat hij/zij precies is. Het is een lieve vogel en dat is het voornaamste voor mij!
Het enige wat ik mij eigenlijk afvroeg was of z'n koppie nog verandert van kleur, maar daar heb ik een duidelijk antwoord op gekregen, met hele mooie foto's erbij  :) Ik zie al uit tot na z'n rui, die nu stilletjes op gang aan het komen is. Hij (laat ik voor het gemak gewoon hij zeggen  :)) Heeft vandaag z'n eerste (echte) veertje verloren en al verschillende dagen verliest hij van die donsjes.

Toch bedankt voor jullie reacties allemaal

Groetjes
Romy

Ivy

15 november 2006, 00:46:19 #22 Last Edit: 15 november 2006, 00:48:21 by Ivy
Hoi Romy.
Met echte veertje bedoel je een vleugelpen of een staartveer?
Als je dan over een paar weken kijkt naar de nieuwe veer die in plaats van deze komt, dan weet je het al. Verdwijnen de vlekjes uit de vleugelpen of de graatvismotief uit de staartveer is het een mannetje, ziet de nieuwe veer er hetzelfde uit dan is je valkje een popje.
Ben ook benieuwd!
Groetjes,
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Romy

Hoi Ivana

Bedankt voor je reactie

Het veertje dat uitgevallen is, is niet zo heel groot en het is een donkergrijs wat ietsje lichter wordt naar onderen toe. Ik heb jammergenoeg niet gezien waar het vandaag komt. Het veertje is ongeveer 4,5 cm lang.

Ik zal het nu wel in de gaten houden als ie opnieuw een pluimpje verliest, om te zien wat er in de plaats komt!

Bedankt voor de info, dit vind ik heel interessant!

Groetjes
Romy