27 juli 2025, 16:16:13

Caro's birdies

Gestart door caro, 1 april 2006, 14:41:17

« vorige - volgende »

caro

Hoi iedereen,

Ik weet nu waarom de jonkies van Dee Dee en Dexter zo klein blijven. Ik ben net even gaan kijken om foto's te maken. Zag ik op de kleinste, die van de week half dood in het nestkastje lag, en rood/zwartachtig beestje lopen. Ik dacht aan een vlo maar toen ging ik in het nestkastje kijken en toen zag ik nog meer van de kleine beestjes. Ik ga nu maar de jonkies even apart zetten van de rest en de ouders vangen. Ik ga gelijk even kijken op de site wat ik moet doen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rianne

Oh jee... als het echt bloedluis is hoop ik dat het niet door je hele voliere zit. :-\

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes caro

jeetje ik hoop dat de schade meevalt en dat de jonkie's het alsnog mogen overleven  ;) algoed dat je nu weet wat er aan de hand is hé nu kan je er iets aan doen  ;)

groetjes marilyn

carco

Hoi

Ik hoop dat je die rotbeestjes weg krijgt en je op tijd bent met de jonkies.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caro,

Ook ik hoop dat je die ondiertjes snel weg hebt.
En ik hoop dat alles goed gaat met de kleintjes.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Sanne was helemaal onder de indruk en "vind het wel gaaf om eens een keer te zien." Zo vertelde ze me.  ;)

Uiteraard heb ik het over je filmpje van de geborte van een jong,  :D

Groetjes en sterkte met de bloedluis.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caro,

Hoe is het nu met de kleintjes?
Is die vervelende bloedluis weg?

En leeft het kleintje nog dat je uit het ei moest helpen?

Groetjes,
Manja

caro

Hoi iedereen,

Ik ben heel het weekend bezig geweest met het schoonmaken van de voliere :P. Ik heb eerst alle houtsnippers eruit gehaald, toen de voliere helemaal ingespoten met pure eucalyptusreiniger. De vogels allemaal gevangen omdat deze ook behandeld moesten worden.
Zaterdagmorgen de hele voliere geboend, ook weer met eucalyptusreiniger maar dan verdund met water. Mike heeft de naden helemaal ingespoten met spul speciaal tegen bloedluis. Toen de vogels allemaal behandeld met spul tegen bloedluis. Het waren druppels die je bij alle vogels in de nek moest doen. Toen alle broedhokken schoongemaakt en behandeld. Toen kon ik zien hoeveel bloedluis er in zat zeg  :o. Dat ik dat niet eerder heb gezien. Nu is alles behandeld dus ik hoop dat ik er nu van af ben.

Ik heb wel een dood donsje, waarschijnlijk door de bloedluis. Het is het oudste witte donsje, hij lag dood onder vader. Er zaten allemaal rode stipjes op zijn lichaam onder de huid, het leken wel bloeduitstortingen.
Het jongste witte donsje, wat ik uit het ei heb moeten halen, leeft nog wel. Ik hoop dat het hier bij blijft en dat de andere donsjes blijven leven.
Met de andere 3 gaat het goed, nu zie je ze groeien.

Ik wil jullie nog wel even bedanken voor de lieve berichtjes.

Hoi Caroline,
Wat leuk dat Sanne zo heeft genoten van de filmpjes. Misschien mogen jullie het ook eens meemaken als je misschien volgend jaar zelf eitjes heb. Zou leuk zijn.

Misschien vanavond nog foto's en anders morgen weer. Ik ben doodop, ik ga nu lekker uitrusten.

Tot morgen.

Groejes

Caro

ManjaV

Hey Caro,

Wat vervelend dat het oudste donsje het niet heeft gehaald  :'(
Het zag er zo lief uit.
Ik hoop voor je dat het ook hier bij blijft en dat de andere donsjes blijven leven.
En zo te horen heb je er alles aan gedaan om van die bloedluis af te komen, dus het lijkt mij sterk dat het er nu nog zit.
Rust lekker uit en geniet nog eventjes van de zondag ;)

Groetjes,
Manja

•=Bonnie=•

Ohwjee Caro wat vervelend van het jong en die luizen. Hopelijk ben je snel van die rotbeesten af!

*Yvon

Hoi hoi

Hoe is het nou allemaal?
Hoe gaat het met de andere donsjes?

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Hallo iedereen,

Ik heb een paar spannende en drukke dagen achter de rug. Niet alleen met de voliere. Vandaag is mijn oudste zoon Wesley voor het eerst naar zijn nieuwe school geweest. Hij zit nu op het middelbaar onderwijs, dus dit was zeer spannend.  :P

Maar jullie zijn natuurlijk benieuwd hoe het hier met de vogels gaat.

Het gaat redelijk, ik zie af en toe nog die  :censuur beestjes, maar ja het duurt even voordat alle eitjes uit zijn gekomen. Vanavond heb ik niets meer gezien. Ik hoop echt dat alles nu weg is. Ik hoop dit ook nooit meer mee te maken. Ik snap er nog steeds niets van dat ik het niet eerder heb gezien :-[.
Ik weet nu waar ik op met letten.

Ik zal zo de foto's plaatsen, eerst dit maar opslaan voor ik het weer kwijt ben.

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk dat dat bij de meeste wel een keertje gebeurd of zal gebeuren.
Wij hadden dat ook,al was het geen bloedluis.(gelukkig)
Maar wij kwamen erachter nadat de eerste jong was verkocht.
We kregen een mailtje met de melding dat ze dus luis had.
En we haalde de jong er wel iedere dag uit. :-\
Gelukkig was diegene helemaal niet boos.
Maar we vonden het wel heel erg dat we een jong verkocht hadden met luis.
Misschien was het ook wel de onervarenheid van ons. ???

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

De 3 donsjes van Dee Dee en Dexter gaan nu eindelijk groeien. Ik vond dat ze zo klein bleven en dat had dus een oorzaak. Mijn gevoel zei al dat er iets niet klopte. De jongste leeft nog steeds, dus wat dat dan geweest is verleden week. Het zal ook wel met die  :censuur beestjes te maken gehad hebben.

De oudste dat wordt een cinnamon

De middelste wordt een bonte

De jongste een wildkleur

Met het donsje van "Grisha" gaat het nog goed. Ik hoop dat hij blijft leven. Ik heb een speciale band met dit donsje. Ik heb het uit het ei gehaald dus als hij het red haal ik het naar binnen. Ik hoop er maar niet te veel op, want met het oudste donsje ging het ook goed en die heeft het ook niet overleefd.

Met de rosella´s gaat het goed, ze gaan nu een beetje zitten fluiten. Dat is een heel leuk geluid.

Met Shadow en Snowy gaat het ook goed. Ze zijn alleen erg bang.

Ik zal morgen nog foto´s plaatsen van Shadow en Snowy.

Groetjes

Caro