27 juli 2025, 23:18:39

Caro's birdies

Gestart door caro, 1 april 2006, 14:41:17

« vorige - volgende »

caro

Hoi iedereen,

Nu nog even de foto's van de 3 donsjes van Dee Dee en Dexter. Het gaat wel goed met ze, de oogjes gaan nu een beetje open.

De oudste is een wildkleurtje

De tweede

De jongste

Ik heb nog leuke foto's gemaakt van het oudste jong wat tussen de vleugels van Dexter zit.

De 5 eitjes van Grisha zijn nog niet uit. Ik weet ook niet wanneer ze uitkomen, ik denk volgende week.

Ik heb nog een paar leuke foto's van Luna, Sammy en Stitch op het nieuwe speelrekje.

Tot slot een foto van Luna in de gordijnen. Luna vindt het erg leuk om in mijn gordijnen te landen. Volgens mij denk ze dat ze daar niet opvalt ;D

Ik vind het wel een grappige foto geworden. :D

Morgen ga ik mijn nieuwe valkjes halen. Ik kom morgen natuurlijk terug met foto's.

Ik ga nu nog even nadenken over de namen. Ik heb al een paar ideetjes gekregen van Gerda.

Natuurlijk nogmaals bedankt hoor Gerda  :-*

Tot morgen

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

marilyn

hoikes caro

veel succes bij het bedenken van namen  ;) bij sommige birdie's komen de namen bij mij ook vanzelf (zoals bij mijn geparelde geelwangetje noemt pearly) bij anderen is dat al moeilijker maar je komt er wel uit daar ben ik zeker van  ;) en we horen wel welke namen het worden  ;) al ben ik wel nieuwsgierig  ::)  8) ik heb wel geduld tot jij bereid bent om de namen bekend te maken  ;) het zijn in elk geval mooie valkjes  ;)

groetjes marilyn

caro

Hoi iedereen,

Ik ben weer terug met mijn 2 nieuwe aanwinsten. Ik heb mijn ogen uitgekeken  :o bij Bonnie bij een geelwang en een fallow valk (ik hoop dat ik het goed onthouden heb) wat een prachtige valkjes zijn dat zeg. Echt geweldig. Wesley was er ook helemaal gek van. Mitchell was niet weg te slaan bij de grijze roodstaart papagaaien. Die vond het helemaal geweldig.

Ik heb snel een paar foto's gemaakt.

Nu willen jullie ook nog de namen weten. Was ik bijna vergeten :-[.

Met de hulp van Gerda heb ik toch nog 2 leuke namen gevonden. En ook een beetje door  Marilyn. Door wat Marilyn in een berichtje schreef wist ik het. Ik kon een leuke combinatie maken.

Gerda bedankt voor je hulp hoor. Fantastisch hoor. :-*

Marilyn ook bedankt. :-*

Nu de namen.

SNOWY EN SHADOW

De albino pop wordt SNOWY en de geparelde witmasker man wordt SHADOW.

Ik ga nu even de kooi in de schuur in orde maken.

Groetjes

Caro

Lin

Oh omdat ze bij elkaar waren dacht ik van hetzelfde nest. mooie valkjes met leuke namen!

Je ander fotos zijn ook leuk. Mooi om Luna weer even te zien.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Wauw !! Wat een mooitjes!
Is de geparelde witmasker man niet bont of heeft hij alleen zo'n ontzettend mooie witte kuif: schitterende met dat grijze erin!!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

•=Bonnie=•

Citaat van: Lin op 25 augustus 2006, 18:36:36
Leuk weer twee valkjes erbij. jammer dat je ze niet kan koppelen. ik vind altijd wel een naam op www.babynames.com of verzin iets wat bij het karakter past.

Snowy is een jong van Schnippie en Leche, Shadow is een jong van Perlan en Robijn dus ze kunnen wel degelijk gekoppeld worden  ;D

Dit komt eruit (als Snowy split bont is want ze is nammelijk kans split bont dus dat is even afwachten)

Moeder:witmasker lutino split voor bont
Vader:witmasker gepareld split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

man afkomst:
12% bont albino split voor {X1:  gepareld}
12% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
12% albino split voor {X1:  gepareld}
12% witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% albino split voor bont {X1:  gepareld}
25% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
12% bont albino gepareld
12% bont witmasker cinnamon gepareld
12% albino gepareld
12% witmasker cinnamon gepareld
25% albino gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont

Leuk koppeltje he?  :) ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: carco op 26 augustus 2006, 17:11:02
Wauw !! Wat een mooitjes!
Is de geparelde witmasker man niet bont of heeft hij alleen zo'n ontzettend mooie witte kuif: schitterende met dat grijze erin!!!
Groetjes: Caroline.

Hij is gepareld en split voor bont. Prachtige he? In het vorige nest van Perlan en Robijn zat er ook zo een. Misschien heb ik er straks nog eentje... Perlan en Robijn krijgen namelijk weer jongen.

marilyn

hoikes caro

waaaaaaaaaaw mooie valkjes zeg  :D
en de naam schadow past ook heel goed bij je gepareld valkje  :D geniet maar van je nieuwe lieverdjes  ;)
van je andere valkjes ook hoor  ;)

groetjes marilyn

Gerda

Hoi Caroline,

Wat een prachtige valkjes!! Vooral Shadow  :o :o Mooi dat split voor bont zo zichtbaar is!!!

Het zijn prachtige aanwinsten!!

Groetjes, Gerda (en graag gedaan hoor!! Het is leuk overal op het forum 'mijn namen' terug te zien  ;))

Caroline

Jeetje Caroline,

prachtige valkjes, joh geweldig!!

Mooie namen ook met hulp  ;) voor ze gevonden.

Lekker genieten hoor.

Groetjes!!

PS. En nog 2 nieuwe reserveringen voor volgend jaar?? Spannend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Citaat van: Bonnie op 26 augustus 2006, 17:25:28
Citaat van: Lin op 25 augustus 2006, 18:36:36
Leuk weer twee valkjes erbij. jammer dat je ze niet kan koppelen. ik vind altijd wel een naam op www.babynames.com of verzin iets wat bij het karakter past.

Snowy is een jong van Schnippie en Leche, Shadow is een jong van Perlan en Robijn dus ze kunnen wel degelijk gekoppeld worden  ;D

Dit komt eruit (als Snowy split bont is want ze is nammelijk kans split bont dus dat is even afwachten)

Ik zag die foto van allen in het nest. Vandaar dat ik dat dacht. Maar ik begreep het al van caro.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Yvon

Hoi hoi

Wat een mooitjes heb je er weer bij.  :D
En als ze een koppeltje gaan worden krijg je ook nog eens mooie jongen erbij.
En die foto van pa met z'n jong op z'n rug...  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de leuke berichtjes over de komst van Snowy en Shadow. Heel erg leuk die complimentjes. Ik ben er zelf ook erg trots op, ik vind ze fantastisch.
Het gaat goed met ze, ze hebben vandaag gegeten. Gelukkig.

We zijn vandaag nog even naar Amersfoort geweest. Daar hebben we 2 rosella's gekocht. Tenminste Mike hoor. Die wilde al vanaf dat we een voliere hebben een koppeltje rosella's. Het vogelvirus slaat langzamerhand over  ;D.

Dit is de pop.

Dit is de man.

Ik sla dit even op, want ik was daarnet heel mijn verhaal kwijt.

caro

Met de donsjes van Dee Dee en Dexter gaat het goed. Ik denk nu dat de oudste een cinnamon is want het kuifje wordt lichter dan ik dacht. En de andere 2 krijgen een lichte kuif. Dat is belangrijk voor Irene (imv) want die wil heel graag een bonte man (zoals Pride) dus duimen maar dat er een man bijzit. Ja Caroline je heb gelijk over de reserveringen ;). En misschien wil Manja ook nog een jong, maar ze weet nog niet precies wat het moet worden. Dus misschien gaat daar ook nog een jong naar toe.

Nu de foto's van de donsjes.

Alle drie op een rij

De oudste

De middelste

De jongste.

Bij mijn 'Grisha' is nog niets geboren, de eitjes kunnen ieder moment uitkomen. Dat wordt weer een spannende week.

Groetjes

Caro

*Yvon

Hoi hoi

Prachtig die rosella's !!
Dat zal een stuk meer kleur in de voliere geven.  ;D
Voor Irene hopen we dan dat er een tweede Pride tussen zit.
En dan zal er voor Manja ook heus wel een mooie bij zitten. ;)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >