31 juli 2025, 13:52:43

Caro's birdies

Gestart door caro, 1 april 2006, 14:41:17

« vorige - volgende »

caro

Hoi Marilyn,

Ja dat was op het nippertje Wesley had vrijdag zijn laatste schooldag. Ja hij was supertrots, en de klas vond het geweldig.

------------------------------------------------------------------------

Hoi Caroline,

Het gaat hier zeker super. Wat een schatje is het (hij is nog te koop) ;D ;D. Als je hier op visite zou komen zou je gelijk verkocht zijn denk ik :D.
Ja foto's maak ik genoeg. Misschien plaats ik er vanavond nog.

Ik moet straks  op bezoek bij mijn schoonmoeder. Die ligt in het ziekenhuis, ze heeft gisteren een nieuwe knie gekregen. Dus ik heb nu niet zoveel tijd om foto's te verkleinen en te plaatsen.

Hoi Yvon en Rene,

Leuk dat jullie reageren in mijn dagboekje. Ik ben ook even bij jullie wezen buurten. Ik denk inderdaad dat jullie valk iets donkerder wordt.
De kleinste is ook een beauty, dat is een bonte cinnamon geparelde.

Ik heb weer nieuws, het houdt hier niet op met jonkies. Nu hebben de kwartels 2 jonkies. Ik wist niet wat ik zag vanmorgen :o :o. Ik dacht dat er twee eitjes kapot waren gevreten. Ik de voliere in, maar het dopje was er netjes af bij alle 2 de eitjes. Ik kijken en toen zag Wesley ineens 2 kleine kwarteltje lopen. Hier had ik niet op gerekend, want het schijnt heel moeilijk te zijn met kwartels jonkies te krijgen.
Het is mij gelukt :), zou dit nog steeds beginnersgeluk zijn ??? ???.

Ik moet maandag afscheid nemen van jonkie nummer 2. Hij is verkocht. Hij gaat naar iemand die hem verder bij gaat voeren. Die man weet waar hij het over heeft want die jarenlang andere vogels gehad en ook met de hand grootgebracht. Dus hij komt goed terecht. Anders had hij nog niet weggemogen.

Vanavond zal ik nog even wat foto's plaatsen, ik moet zo even naar het ziekenhuis voor mijn schoonmoeder.

Tot vanavond

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

caro

Hier de beloofde foto's. Het gaat hier super.

Het gele en witte donsje

De donsjes van Grisha.

De valkjes van Dee Dee en Dexter

\

En nog een hele mooie foto van PRIDE en jong 2

Het kakariki jong

En natuurlijk de kwartel jongen

Ik wist echt niet wat ik zag vanmorgen :o :o. Ze zijn zo leuk, ze lopen iedere keer achter moeder aan. Ze zijn zo klein, dat ze iedere struikelen over de houtsnippers.

Tot slot

Met Luna gaat het allemaal goed. Sammy heeft Luna echt geaccepteerd, ze is zo lief voor Luna. Luna is een hele lieve vogel, ze heeft haar plaatsje hier wel gevonden. Ze gaat ook meer vliegen, alleen het landen dat gaat nog niet goed. We zijn echt heel blij met Luna.

Groetjes

Caro

marilyn

hoikes caro

je foto's zijn weer prachtig , je ziet de kleintjes groeien  :o en kwarteljonkies  :D  :D  :D proficiat he zijn snoezige kleintjes hoor  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Hoi hoi!!

Leuke foto's weer!!

Luna gaat ook super lees ik, fijn hoor.  ;)

Ik ben erg benieuwd naar de mutaties van de witmaskertjes, maar jij waarschijnlijk ook.  :P

En wil nog steeds niemand je mooie bonte pareltje hebben?? Ach, zij is zo mooi.  :D

Gaat vast helemaal goed komen.

Mag de kakariki jong ook blijven??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caro,

Ik denk, als Twiedie en Sweety een mannetje en popje zouden zijn, en er ooit jongen van komen, dat ik er geen van weg kan doen..
Als ik die van jou weer bekijk, en volg met de foto's, zijn ze allemaal zo speciaal! Allemaal bijzonder en mooi. En nu ook al kwarteljongen,  tjonge jonge, kan niet op, maar gewoon lekker genieten, het is je van harte gegund hoor  ;D ;D.

Groeten Petra   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

En proficiat,
Ik zie dat je dagboekje zojuist voor de 4000 e keer gelezen is!!
maar wat wil je met zo'n mooie foto's steeds  ;D.
Het lijkt of ik de valkjes allemaal zelf ken ..   ;)

Groeten Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

Hoi Marilyn,

Dank je, leuk dat je foto's leuk vind.

Hoi Caroline,

Ja met Luna gaat het goed. Gelukkig.

Ik ben ook zeer benieuwd wat de jongen van Grisha worden. Het kan van alles zijn.

Nee, jammer ze is zo mooi. Maar ja ik kan ze niet allemaal houden. Ik hoop echt dat iemand haar baasje wil worden.

Het kakariki jong blijft wel. Mijn  eerste kakariki jong.

Hoi Petra,

Dank je wel hoor. Vind ik heel fijn om te horen. Wat een lief compliment. ;) :-*

4000 keer gelezen wat een hoop zeg. Dat had ik nooit verwacht.

Een kwartel is doodgegaan, en ik ben bang dat de ander het ook niet red.

Het valkje wat ik verkocht had is nu weer te koop. Doe meneer zag er vanaf.

Vanavond foto's. Ik moet nu Wesley gaan halen. Hij is op schoolreis geweest naar de Efteling

Groetjes

Caro

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Dit heb ik vorig jaar ook meegemaakt met de kleine kwarteltjes, ze waren nauwelijks uit hun ei gekropen of ze waren al weer gepikt door de volwassen kwartels, en gingen 1 voor 1 dood.
Nu heb ik 2 kwartels hennetjes en een haantje in een voliere.
Dit ging altijd goed, maar de laatste dagen jaagt een van de hennetjes het andere hennetje steeds op en pikt haar ook.
Waarschijnlijk komt het door het feit dat een van de hennetjes erg broeds gedrag vertoont.
Nou ja we zien wel, jonge kwarteltjes zijn erg leuk om te zien, het zijn net kleine hommeltjes.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

Dit is volgens mij  ook de reden dat de meeste mensen kwartel eitjes laat uitbroeden in een broedmachine en ze zelf voeren.

Het gaat eigenlijk zelden goed in een volière.  :-\

Informeer anders eens bij Riny, die hebben er tig, die kweken ze echt, die kan je vast wel tips geven.  :)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

caro

Het is jammer het andere kwartel jong is ook dood. Ik denk dat ze niet gevoerd werden. Het is jammer, maar wel leuk om eens jonge kwartels te zien, ze zijn echt heel erg leuk. Maar ik had er ook niet opgerekend dat ik jonge kwartels zou krijgen dus de 2 dagen dat ze er waren heb ik er ook wel van genoten.

Ik zou foto's plaatsen maar ik had het druk gisteravond, ik hoop dat ik vanavond tijd heb. Ik heb het vandaag ook druk.

Misschien tot vanavond.

Groetjes

Caro

*Yvon

He wat jammer dat de andere kwarteltje het ook niet heeft gered. :(
Maar als ik het goed heb.....eten kwartels na 1 dag uitgekomen zijn,al helemaal zelf.
Dilana heeft een paar maanden geleden ook 3 kuikentjes gehad.Ze waren net 1 dag oud en de volgende dag konden ze al zelf eten en drinken.We stonden er helemaal versteld van dat zulke kleine beessies al zo snel zelfstandig konden zijn.
Na een +/_ een maand onder de warme lamp te hebben gehad (met afbouw warmte) hebben we ze in de voliere gedaan.
En die 3 lopen nu in onze voliere te scharrelen  :)

groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

marilyn

hoikes caro

het is idd zo dan kleine kwarteltjes zelf eten en niet gevoed worden door de ouders  ;) als je wilt dat de kleintjes het overleven (want dikwijls worden ze doogepikt door de ouders of door andere kwartels) is het het beste om ze zo snel mogelijk appart onder een warme lamp te zetten samen met voldoende water en voedsel  ;) jammer van de kleintjes  :-\ maar het is een lesje voor de volgende keer hé  ;)

groetjes marilyn

caro

He he eindelijk tijd om weer even in mijn dagboekje te schrijven :P.

Ik heb het erg druk, Wesley heeft afscheid genomen van de basisschool en wij zijn druk bezig voor een andere school. Wij gaan over 1 1/2 op vakantie, dus gisteren heb ik heel de voliere schoongemaakt. Ik ben er nog moe van, ik heb overal spierpijn, want je staat in hele rare standen. Maar het ziet er weer piekfijn uit. De komende week is het ook druk, dus ik zal niet zoveel hier te vinden zijn. :-\

Ik heb groot nieuws. Gisteren is er een donsje geboren bij Simba en Nala. Ze hebben 5 eitjes waarvan er maar 1 bevrucht is. En die is gisteravond uitgekomen. Ik hoop echt dat het nu groot mag worden, na al die tegenslagen met de nestjes van Simba en Nala.

foto van gisteren toen het net uit het ei was.

Het gele en witte donsje worden allebei cinnamon.

De vijf van Grisha doen het ook goed.

caro

Nu nog even de valkjes van Dee Dee en Dexter.

Er zit er nu nog maar 1 in het blok. Gisteren is het derde jong uitgevlogen.

Het zijn stuk voor stuk mooie valkjes.

Pride met jong 2 ( die nog steeds te koop is, hij was verkocht maar die meneer zag er ineens vanaf). Ik denk dat het een pop is.

het derde jong. Ik denk dat dit een man is (is ook nog te reserveren)

Het vierde jong. De bonte cinnamon geparelde pop is gereserveerd.

Met Luna gaat het ook fantastisch. Ik zal van de week nog even proberen wat foto's te maken. Met dit mooie weer komen ze bijna niet uit de kooi.

Groetjes

Caro

*Esther*

Hoi

Mooie foto's!
Zie ik goed dat je gewoon met je hand je valkje op zij duwt om de foto te maken?
Die van mij zijn pitbulltjes!

gr Esther