29 juli 2025, 14:05:40

Caro's birdies

Gestart door caro, 1 april 2006, 14:41:17

« vorige - volgende »

caro

Met Luna gaat het goed, ze is al aardig gewend. Ze zit ook te eten, en het leukst vindt ze het scharrelen op de grond. Ze heeft vanmiddag al in de kamervoliere gezeten, maar daar zit een parkiet in en die zat Luna te bijten. Dat parkietje gaat vanavond weg, dan kan Luna morgen lekker in de kamervoliere. Ik zag net dat Sammy in het kuifje van Luna zat te bijten. Dat komt wel goed. Ze is al grote maatjes met Mitchell. En Mitchell vindt het helemaal geweldig.

Met de andere gaat het ook allemaal prima.

het gele en witte donsje

De vier van Dee Dee en Dexter

En ja hoor vanmorgen lag er weer een donsje bij GRISHA, nu ligt er nog 1 ei en dat piept.

Dit was het weer.

Tot morgen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rianne

Hoi Caroline,

ik zag zondag meteen al dat je kinderen weg zijn van Luna. Heel leuk om te zien dat ze goed wisten hoe ze met valkjes om moeten gaan. :D Ik vond het ook leuk om jou (jullie) eens in levende lijve te ontmoeten, dan krijg je toch een beter beeld van iemand als via het forum :)

Caroline

Hoi hoi!!

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat.

Leuke foto's heb je gemaakt.

Ze worden echt allemaal prachtig.

En je "Grisha" tot nu toe allemaal witte donsjes, heb je enig idee wie de vader geweest kan zijn??

Hij moet ook witmasker zijn of split hier voor.

Lekker blijven genieten hoor.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Wat fijn om te lezen dat het hier allemaal zo goed gaat :D

Heerlijk voor je dat je Luna eindelijk in je armen kon sluiten.
En dan al die prachtige donsjes :D
Ben heel benieuwd naar de "Grisha" donsjes als ze pennetjes krijgen.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

caro

Hoi Caroline,

Wat een geluk hier, ik ben zo trots. Ik geniet er echt van, heerlijk gewoon. Over 3 weken gaan we op vakantie, dan moet ik ze 3 weken missen.  :-\. En dan mis ik ook een groot deel van het opgroeien van de witmaskers, jammer.

Ik denk dat dit de vader is, want hij zit iedere keer in het broedhok.

------------------------------------------------------------------------

Hoi Maris,

Hier gaat het super gewoon, ik vind het erg rot dat het bij jou verkeerd is afgelopen :'(. Ik heb net naar de berichtjes van spoed gekeken en daar heb ik alles gelezen. Ik had het alleen
gezien bij je handtekening.

Luna is zo verschrikkelijk lief, ik ben echt een bofkont. Wij zijn erg blij met d'r.

Ik ben ook zeer benieuwd wat er uit gaat komen. Ik hoop op een paar vrouwelijke GRISHA'S dan kan ik misschien hier een paar mensen heel blij maken op het forum ;). Maar dat zal wel niet :-\.

Het laatste donsje is vanmorgen geboren. Ik nu een nestje van GRISHA met 5 witte donsjes. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen ??? ???

Ik hoop dat het goed blijft gaan met de kleinste, ik ben net nog even in de voliere geweest en hij is gevoerd. Ik blijf het kleintje goed in de gaten houden want bij Dee Dee en Dexter is het met de kleinste niet goed afgelopen. Daar zat ook een langere tijd tussen, dus het moet wel lukken.

Met mijn gele en witte donsje gaat het ook goed, die worden ook al groot. Leuk nu die verschillen met alle jonkies.

En de valkjes van Dee Dee en Dexter worden echt mooi.

Is het geen plaatje, wie wil mij helpen met een leuke naam.

Ik ben helemaal de jongste vergeten met  foto's te maken
:-[ . Wat stom :-[

En tot slot mijn kakariki jong.

Ik ga zo nog even proberen een paar leuke foto's en misschien een filmpje van Luna te maken. Vanavond zal ik vertellen hoe het met Luna gaat.

Groetjes

Caro

Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

caro

Lin

Hey Caro,

wat gaat het snel met de donsjes! Ja zoals ik al zei witmaskers zijn echt zo mooi (naast albino's) die hebben echt een lief koppie. Fijn dat Luna het zo goed heeft bij jullie. Maar dat zag ik  al meteen. Hoe is het eigenlijk met de reserveringen? Heb je al een paar binnen?

Leuke fotos! even een tip: heb je macro stand op je camera dat bloemetje? dan kan je namelijk scherpere fotos van dichtbij maken. Of gewoon iets meer afstand nemen ;D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jolandaW

Hoi Caro,

Jammer dat het niet lukt met dat parkietje bij je in huis.
Het parkietje wat ik in huis heb is van september vorig jaar en dus ook nog erg jong en die wil als hij uit de kooi is alleen maar naar de 2 valkjes toe maar die willen niets van hem weten.
echt bang zijn ze niet denk ik maar als hij te dicht bij ze komt dan happen ze wel naar hem en als hij de kooi uit is blijven de valken in de kooi.
In de voliere was het ook zo toen ik ze er nog samen in had.
De Valken willen gewoon niets van de grasjes weten en andersom dus wel.

groetjes Jolanda

caro

Ik zou even vertellen hoe het gaat met Luna.

Luna heeft haar plaatsje gevonden hier. Het is een rustige vogel en ze is ook verschrikkelijk lief. Ze zit sinds vanochten in de kamervoliere en dat vindt ze heerlijk. Gisteravond had ze er ook in gezeten en toen ik haar terugdeed in de kleine kooi begon ze te piepen, maar ik heb haar vanmorgen pas weer terug in de voliere gezet. Ze is hier de schade aan het inhalen met het eten, ze zit heel vaak te eten. Scharrelen op de grond doet ze ook graag. Ze heeft ook de speeltjes ontdekt en speelt daar regelmatig mee.

dan nog 2 filmpjes

http://www.youtube.com/watch?v=W9Jgowr8Tgw

http://www.youtube.com/watch?v=NWDnhBTWwv4

Zou Sammy Luna lief vinden of zou ze de pap die nog een beetje bij Luna in de veertjes lekker vinden. ;D ;D

Ik heb ook nog foto´s gemaakt van mijn jonkies. Ik heb mijn instelling van het fototoestel veranderd en dat gaat  beter. Bedankt voor de tip Lin ;)

Ik plaats nu alleen even de leukste

De jongste die ik vanmorgen vergeten was

De 5 witte donsjes

het gele en witte donsje

Kakariki jong

Morgen weer foto´s

Groetjes

Caro

Lin

Luna!

Oh oh nu al gekroel wat lief om haar zo te zien. Ze is echt gek op kroelen ook door Sammy zie ik op je filmpje. en ja zelf had ik geen speeltje voor haar ik had ook niet verwacht dat ze zo lang in die tijdelijke kooi zou blijven. Ze kan de schade bij je inhalen. Mooi dat het eten goed gaat. bij mij graafde ze in het begin. doet ze dat nu  nog steeds of eet ze meteen?

en je fotos zijn mooi gelukt!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Petra*

Wat een lief filmpje met Luna. Wat schattig !!

Onze valkjes dulden elkaar wel, maar als ze te dicht bij elkaar in de buurt komen, worden ze bang, en gaan ze blazen. Misschien komt het nog wel als ze ouder worden... ::)

Groeten Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden het gaat hier allemaal super.  :D

Ik weer leuke foto's gemaakt.

Het gele en witte donsje.

De donsjes van mijn GRISHA. Ik heb een beetje moeite met ze uit elkaar te houden, er zit bij de laatste 3 erg weinig verschil, die schelen niet veel met elkaar. Ze worden allemaal goed gevoerd.

Het kakariki jong doet het ook nog steeds goed.

De vier van Dee Dee en Dexter gaan ook nog steeds goed. De 2e zal gauw uitvliegen. Vanmorgen zat hij in de opening van het blok.

De oudste ga ik waarschijnlijk PRIDE (trots) noemen. Ik ben supertrots :D
Deze blijft en de ander 3 gaan weg.

Is het geen plaatje? :) :) :) :D :D :-* :-*

Wat geel is ze

Het wordt steeds moelijker om een foto van alle 4 te maken. Ze lopen alle kanten op :-\.

Dit was het weer.

Groetjes

Caro

*Esther*

Hoi
Wat een schatjes hoor.
Hoe oud zijn je valkjes nu?
gr Esther

caro

Hoi Esther,

Bedoel je de oudste 4 die zijn ongeveer 4 weken. Leuk hoor. Ik heb ze van 2 dagen oud tot 4 weken. Dat verschil is heel erg leuk om te zien.

Groetjes

Caro