12 mei 2025, 04:30:56

wat wil ze van me????

Gestart door mariek, 13 november 2006, 15:30:35

« vorige - volgende »

mariek

hallo allemaal,

weer een klein vraagje

heb net sinds twee weken een valkparkiet. erg leuk en gezellig allemaal. ben bezig om vertrouwensband op te bouwen en dat lukt al redelijk. aleen soms dan heb ik haar trosgist gegeven en zit dan op de bank, en dan gaat ze als een gek door de kooi lopen, ze gaat dan elke keer naar haar etensbakje begint te eten, en gaat weer snel weg.

hierbij roept ze ook iedere keer, de hele tijd achter elkaar. en dan maar die kooi rondlopen

wat betekent dit gedrag precies?????? ???

groetjes marieke

Lee-aa

Kun je dat 'roepen' wat nader omschrijven?

Krijst hij/zij omdat je de kamer uitloopt?
Of waar jij bij bent.
Als je op het punt staat te vertrekken?

Doet hij/zij dit alleen als zij over de bodem heenloopt? naar't voerbakje en terug?

Wat dat heen-en-weer lopen betreft. ik denk dat dat parkieteneigen is. De mijne willen dat ook nog weleens doen. Gewoon even lekker gek :)

mariek

heeey

als ik bijv in de woonkamer zit, net zoals zij in haar kooitje ( want heb haar pas twee weken)

dan loopt ze echt de hele tijd heen en weer, ook naar haar voerbakje, dan neemt ze snel een hap en loopt weer verder.

springt ook van tak naar tak, en ze is heel druk,

ze roept niet zo heel hard, maar het is een geluidje dat ze achter elkaar herhaalt, soort roepen denk ik tog.

ik denk dan dat ze honger heeft ofzo, maar heb haar net trogis gegeven, kan niet blijven geven  ;)

groetjes marieke

Roosje

Ze wil je aandacht ;) Vooral niet geven op dat soort momenten want dan verergert het gedrag.

Dat happen in de voerbak is een soort oversprong gedrag. Zo van; ik weet even niet wat te doen, dus graai, stuiter, spring. Joeehoeee, graai, spring, stuiter ;D

Gewoon lekker gek doen voor jouw aandacht. Nogmaals, reager hier niet op want dan zal ze het blijven doen en zal het verergeren.

mariek

bedankt voor alle tips!!!!

ik zal er niet op reageren als ze loopt te roepen!!!

groetjes marieke