20 april 2024, 05:29:49

Let's ask the birds!!

Gestart door ziralioness, 12 november 2006, 22:04:01

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal!



Hier zijn we weer; het malste koppel op vier poten!



Wij hebben een vraag... we zijn namelijk benieuwd HOE het komt dat vogeltjes kunnen vliegen... en wij honden niet!



Branco: Hmm... laat eens kijken Rhodi... die poten van jou zijn wijd genoeg... probeer er eens mee te wapperen?



Branco: Hmm, dat werkt dus niet. Kom op, we gaan het vragen aan de vogeltjes hier binnen! Met die volierebewoners valt toch niet te praten, die vinden ons eng.



Rhodi: Hee, vogeltjes!!! Joehoe!!! Kunnen jullie ons vertellen hoe het komt dat JULLIE kunnen vliegen, en wij niet?



Wuppie: MAAK dat je wegkomt... SCHOREM! Hoe durf je mij te storen!!! Scheer je weg!



Rhodi: Nou zeg... ik ben al weg! RICKY! Joehoe, Ricky!! Weet jij het??



Ricky: Eerlijkgezegd... ik heb geen idee. Misschien weet Nina het?



Rhodi: Hmm... laten we Nina maar niet vragen, die heeft het zo te zien veel te druk met slijmen bij het vrouwtje... Minki dan?



Minki: Beste Rhodi, beste Branco... ik zou het oprecht niet weten. Maar denk maar zo; jullie hebben maar liefst vier poten, waarmee jullie hard kunnen rennen. Ik kan dan wel vliegen, maar ik heb maar één goede poot... dat is ook niet alles!



Rhodi: Hmm... het ziet er naar uit dat wij het geheim van vliegen wel nooit zullen leren... of weet één van jullie het misschien?

Pootjes van Rhodi & Branco


(PS - Voor de mensen die Minki niet kennen; hij is een jong uit het nest van Nina en Wuppie, maar had één spreidpootje, waarschijnlijk zijn moeder iets te zwaar op hem gedrukt heeft in het nest. Daarom moest ik hem met de hand opvoeden, want hij kreeg niet genoeg te eten van zijn ouders; hij kon niet zo hoog komen met het koppie als de rest van het nest, vanwege zijn slechte poot. Ik noemde hem toen ''Minkukeltje''. Uiteindelijk is het me gelukt hem groot te krijgen, werd hij zelfstandig, en is hij bij ons gebleven. Nu heet hij (het is een mannetje) dus Minki! Minki kan vliegen, maar helaas is het nooit gelukt om de spreidpoot te corrigeren, ondanks vele pogingen toen hij klein was. Hij heeft er gelukkig weinig last van en kan prima op stokken zitten en klimmen, dus hij mag gewoon zijn hele leventje bij ons blijven!)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Marije

Hahahaha, wat een geweldig verhaal! ;D
Je honden zijn ook een heerlijk koppel, gelukkig kan ik daar op een ander forum van meegenieten! ;)
Groetjes,
Marije

Anja

Hoi hoi,

een superleuk verhaal zeg.

Je hebt een gezellige beestenboel bij elkaar.

Groetjes Anja

ziralioness

Bedankt allebei!  ;D

In totaal hebben wij 2 honden, 4 katten, 8 valkparkieten en 4 chinese dwergkwarteltjes. Echt een gezellige bende!  ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Romy

Dit is een echt heel leuk verhaaltje! :)
Heel tof om te lezen én bekijken!

Groetjes
Romy

Mara

Hey Ziralioness,

Wat een leuk verhaaltje. Ook leuk hoe je de honden erbij betrekt.

Echt gezellig.

Mara

ziralioness

In het echt vinden de honden de vogeltjes HEEL ERG leuk en HEEL ERG SPANNEND!  ;D
Ze staan regelmatig bij de voliere. Om te zien hoe de reactie van Rhodi zou zijn (Branco had ik toen nog niet), heb ik destijds Ricky, de allerrustigste, eens uit de kooi gehaald om te zien wat er gebeuren zou. Ricky kon natuurlijk wegvliegen als het hem niet beviel. ;)
Nou, dat ging boven verwachting goed. Rhodi was heel enthousiast, maar wilde alleen maar snuffelen en probeerde absoluut niet te happen ofzo. Ricky vond het op zich prima, maar als Rhodi te snel naar hem toe kwam of te opdringerig was, vloog hij weg.

Eigenlijk moet ik dit nog wat vaker doen, want het is voor allemaal goed dat ze fijn met elkaar omgaan. Maar de vogels hebben hun ''eigen'' kamer, dus meestal zijn de honden er niet bij als ik met ze bezig ben. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Wilma1

Hoi Ziralioness,


Wat een geinig verhaal, moest erom lachen....heb je die handtekening zelf getekend ??? Vind hem supermooi!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hallo Diane
Ik wens voor jou en alle mensen,
de vervulling van veel stille wensen.
Fijne kerstdagen Riny


Riny



Hallo Diane
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny