21 mei 2025, 18:56:31

groei valkje?

Gestart door lady, 14 november 2006, 16:36:42

« vorige - volgende »

lady

mijn valkje is nu 17 dagen .ik heb hem/haar gewogen en ze weegt nu 65 gram .als ik naar de statieken kijkt ziet ze eruit alsof ze 14dagen is ,ze heb wel wat beginnende  grijzige vleugelpennen,maar op haar rug is ze kaal.ze wordt goed gevoedt door beide ouders. is ze nu te ligt en moet ze bijgevoerd worden of gaat dit wel de goede kant op
groetjes lady

Mariska

Hoi Lady,

De statistieken hier op de site schijnen vrij hoog te zijn ;)

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor.
65 gram is een mooi gewicht.

Groetjes
Maris!!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

lady

god zij dank .ik begon me alweer zorgen te maken
en dat het een kale rug heb maak ook niet uit? er is niets te zien op haar/zijn rug .kleine wondjes of zo het is gewoon puntgaaf.
lady

Rianne

Hoi,

de rug wordt als een van de laatste 'onderdelen' bedekt met veertjes. Het kan zijn dat je valkje wordt geplukt door de oduers.

lady

wat kan ik hieraan doen? moet ik het zo maar laten.tot het te erg is en dan moet ik hem/haar eruit halen of zo
lady

Rianne

Ik heb weleens gelezen dat men op de geplukte plekken uierzalf smeerde, het schijnt echt te werken.
Zolang het plukken niet tot bloedens aan toe wordt gedaan, zou ik het valkje bij de ouders laten. Als je je valkje er nu uit haalt, moet je het met de hand groot brengen. Handopfok is erg moeilijk, al wordt er in advertenties erg luchtig over gedaan. Er kan elk moment iets fout gaan, zelfs als het valkje al een paar weken oud is.