28 maart 2024, 23:31:27

Kan dat?

Gestart door _Anne, 12 november 2006, 20:18:12

« vorige - volgende »

_Anne

Ik heb al een valkparkiet die nu 2jaar is.
Maar ik zou er graag nog 1tje bij willen. Maar wil ze dan wel graag bij elkaar in 1 kooi hebben. Die ik nu heb is een mannentje. Heb em zelf opgevoed toen was ie 3weken.
Maar zou ik er nog 1tje bij kunnen zetten?

bedankt voor reacties

Mariska

Hoi Anne,

Het zou wel kunnen als je het op de juiste manier aanpakt.

Het beste is om ze eerst een tijdje naast elkaar te zetten, ieder in een eigen kooi.
Op die manier kunnen ze rustig aan elkaar wennen.

Op een gegeven moment zou je ze dan eens samen los kunnen doen en kijken hoe dat gaat.

Als je het idee hebt dat het goed klikt kun je proberen of het in 1 kooi ook goed gaat.

Als je te hard van stapel loopt is de kans groot dat jou mannetje het nieuwe valkje als indringer ziet.

Zelf zou ik ook kiezen voor een jong valkje om erbij te nemen.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

_Anne

ben erg blij met je reactie. Denk zelf ook dat het beter is dat ze eerst wennen aan elkaar voordat ze meteen in 1 kooi gaan. Moet dan ook een grotere kooi kopen.. Maar dat zou geen probleem zijn. Om weer echt een jonkie te kopen wil ik niet. rond de 1jaar vind ik wel mooi.
Maar kan dat dan ook een mannentje zijn of moet dat een vrouwtje zijn?

Mariska

Hoi Anne,

Of dat een mannetje of een vrouwtje is maakt niet uit ;)
Zelf zou ik voor een vrouwtje gaan, maar als je niet wil dat er eitjes komen is het beter om voor een mannetje te kiezen.

Mag ik vragen waarom je een voorkeur hebt voor een valkje van 1 jaar oud?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

_Anne

heb Pino elke ochtend dus meoten voeren met pap etc. En heb daar nou gen tijd voor ivm school moet al om half 6 opstaan en dan ben ik soms nog laat.. Dus dat kan niet. En als ie 1 is kan ie al wat voor zichzelf zorgen.. vandaar..
Ik wil er graag nog 1tje bij omdat ik zielig vind voor Pino omdat ik soms bijna geen tijd heb voor hem omdat ik ook een paard heb school en werk. En als ie dan een vriendje heeft dan is dat wat leuker voor hem.

Mariska

Hoi Anne,

Ik dacht al dat dit de reden zou zijn ;)

Maar je doet er ook goed aan om een valkje te kopen dat van de pap af is en zelf eet.
Met handopfok kan er een hoop misgaan.

Maar bij een goeie kweker kun je ze met een week of 8 ophalen en eten ze zelfstandig.
Op verzoek worden ze vaak ook tam gemaakt.
Dat verschilt per kweker.

Met een jong valkje bedoelde ik dus een week of 8 oud die al helemaal zelfstandig eet ;)

Ik ben van mening dat de kans van slagen groter is als je een valkje van die leeftijd koopt.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

_Anne

Maris heel erg bedankt voor je reactie Ben al wat wijzer geworden ;)

Me ouders willen er nog wel over nadenken maar vonden dat ik wel even moest informeren of dit dus kon.


Meer reacties zijn natuurlijk welkom! Of tips

Mariska

Graag gedaan ;)

Succes verder!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)