Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Kim

Die blauwe bak heet een kakbak, maar het betekent niet dat Flupke alleen daarin poept, jammergenoeg  ;D
Ik kreeg de tip van de kakbak van Anja. Zij heeft er ook zulke in de kooi van de valkjes hangen. Als ik het me goed herinner, gebruikt zij die om lekkers in te leggen. Maar met maar 1 valkje, zou zo'n kakbak vol lekkers véééééééél te veel zijn voor Flup alleen  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het is ontzettend lang geleden dat ik nog iets van ons heb laten horen. Het nieuwe academiejaar is ondertussen gestart en ik heb het heel druk. Niet dat ik veel les heb, integendeel, ik heb enkel les de maadagavond en de dinsdag, maar ik ben terug in mijn masterproef gevlogen. Nu ik een periode niet veel colleges hoef te volgen, wil ik ervan profiteren om al ver te vorderen aan m'n eindwerk.

Met Flupke gaat het trouwens fantastisch goed! Het ritme dat we begin dit jaar hebben ingelast (dat ze eruit mag telkens na de maaltijd 's morgens, 's middags en 's avonds) lijkt haar nog steeds heel veel bij te brengen. Ze is dat nu zo gewoon en roept zo goed als nooit meer tijdens de dag zelf. Als ze los is gaat ze 's morgens altijd naar m'n moeder toe, want ze krijgt van haar altijd een lekker stukje brood  :D Ook daar is ze al op gesteld  ;D
's Morgens vliegt ze ook altijd als een straaljager de hele woonkamer en open-keuken door  :D
's Middags is ze wat rustiger en blijft ze meestal zitten snoezen op m'n schouder.
's Avonds is het telkens een dik kroelmoment  :D Dan kan ze geen genoeg krijgen van streeltjes  ;D Ook poetst ze zich dan héél uitgebreid.

Haar gewicht is ook nog steeds heel erg netjes : telkens 78-79 gram.

De laatste dagen is het hier mooi weer, en dan wil ze buiten zitten. Als wij buiten zijn en zij binnen, dan gaat ze schreeuwen. Ze laat dan echt van zich horen opdat we haar buiten zouden zetten. Dus dat doen we dan maar  ;D Ze geniet er heel erg van om buiten rond te kijken, en ze is ook lekker actief : ze klimt rond in haar kooi, rommelt wat in haar kakbak,... Superlief om te zien! Gisteren betrapte ik haar zelfs op lichtjes melodieus gezang  :D :-* Ik had de indruk dat ze naar merels aan het roepen was of zo...

Alles gaat hier dus z'n goeie gangetje  :D

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

wat fijn dat het zo goed gaat met flupke. heerlijk hoor en ook leuk dat ze van je moeder een stukje brood krijgt :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi romy,

hoe gaat het met jou en met flupke?

liefs kim

Romy

Hoi Kim

Het gaat met ons beide heel erg goed! Dankjewel  :-*
Wel heb ik het erg druk met school en thesis en ik volg ook al een therapieopleiding erbij. Met als gevolg dat ik weinig tijd heb voor het forum... Meestal lukt het me wel om de boekjes die ik altijd bijhoud, te lezen, maar schrijven is er net iets teveel aan meestal.

Flupke blijft momenteel gewoon thuis als ik naar m'n kot kom. Maar ik ben er dan ook maar van de maandag rond 16u tot de dinsdagavond. Het is de moeite niet om ze daarvoor over en weer te verhuizen. Gelukkig begrijpt m'n moeder dit ook en heeft ook zij er geen problemen mee.
Flupke is eigenlijk wel heel erg levendig, en soms wat schreeuwerig de laatste tijd. Het levendige is natuurlijk niet erg, maar het schreeuwen is wel vervelend natuurlijk. Gelukkig heeft het meteen effect als we haar compleet negeren of apart plaatsen.

Ze had toen we op reis waren geweest, terug vele veertjes die samengeplakt waren rond haar oogjes. Verleden week heb ik op een avond goed veel daarvan kunnen proper maken. Ze liet het wonderbaarlijk lang toe dat ik aan de veertjes rond haar oogjes prutste. Het is nog niet allemaal weg, maar het is al veel beter geworden.
Eigenlijk zou ik haar nog eens moeten douchen, maar de tijd ontbreekt me een beetje, jammergenoeg  :-\ Gelukkig heeft ze er geen last van!

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

ach wel lief dat zij het zo toelaat om de oogjes schoon te maken. ze vertrouwd jou volledig. :D
nee voor die ene dag zou ik mijn valkje ook niet gaan meeslepen hoor. dan kan ze beter thuis blijven.

de studie zal zeer zeker veel tijd in beslag nemen. maar je bent er goed mee bezig!

wie weet kan je binnenkort flupke een keertje in het weekend lekker douchen. ik vind het wel erg fijn voor jou en haar dat het zo goed gaat met haar. super hoor!!!

liefs kim

Dierenfreackske

Hoi hoi , wat super dat het zo goed gaat met je Flupke ! Je moeder is ook zo superlief voor hem he ! Tof hoor ! Grtjs Ann

Kimm

hoi romy,

hihi ik moest je even zoeken hoor, je stond ver weg.

hoe gaat het met flupke? heb je haar onderhand al gedouched?

en met je studie alles ok?

liefs kim

Anja

Citaat van: Romy op 12 september 2008, 12:30:02
Hoi Kim

Die blauwe bak heet een kakbak, maar het betekent niet dat Flupke alleen daarin poept, jammergenoeg  ;D
Ik kreeg de tip van de kakbak van Anja. Zij heeft er ook zulke in de kooi van de valkjes hangen. Als ik het me goed herinner, gebruikt zij die om lekkers in te leggen. Maar met maar 1 valkje, zou zo'n kakbak vol lekkers véééééééél te veel zijn voor Flup alleen  ;D

Groetjes
Romy

Helemaal juist Romy.

Ik las dat je het druk had. Denk je wel een beetje aan jezelf.
Met Flupke ook alles goed gelukkig.

Geef ze maar een superdikke kroel van me.

Liefs Anja

Romy

Hoi Anja

Ik heb het inderdaad druk. Maar niet alleen met dingen die moeten. Ook met dingen die ik voor mezelf wil doen. En dan schiet het forum er soms een beetje bij in. Het gaat gewoon heel goed met Flupke, dus dan heb ik eigenlijk ook niet zoveel om te schrijven. Beter geen nieuws, dan slecht nieuws natuurlijk  :)

Deze avond na het eten mag ze er terug uit. Daar staat ze op en natuurlijk geef ik ze dan je dikke kroel  :-*

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik hoorde deze namiddag een vreemd geluid uit de kooi komen. En wat zag ik : Flupke deed verwoede pogingen om een badje te nemen in haar drinkbakje  ::) Ik heb dan maar een diep bord gevuld met lauw water, en haar daarbij gezet. Ze ging er meteen in en stond zo lief te waggelen in het water  :-* Wat was dit mooi om te zien  :-* Ze heeft er ontzettend van genoten en heeft zich na het badderen lekker zitten poetsen in het zonnetje  :D

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

ach wat schattig van haar!! daar zal je vast van genoten hebben en flupke ook!~

leuk hoor!

liefs kim

Anja

Hoi Romy,

Ik kan me voorstellen hoe dat is gegaan. Wat moet jij genoten hebben en Flupke natuurlijk ook.

Mss toch eens die ijzeren bakken gaan halen?

Liefs Anja

Romy

Hoi Kim

Ja hoor, ontzettend genieten!

Hoi Anja

Nou dat gaat er bij m'n moeder niet in hoor. Flupke spettert véél te veel en dan zou haar behang nat worden... Wat ik aan de ene kant wel begrijp natuurlijk.
Die metalen bak ga ik halen tegen de zomer, en dan hang ik die erin als ze naar buiten mag. Daar mag ze dan spetteren zoveel ze wil :)
Als ze nu baddert in een diep bord, dan staat ze in de keuken. Daar mag ze ook spetteren want je kan er alles droogvegen.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Het is weer hoog tijd voor een bezoekje in je boekje...
Hoe gaat het met jou en Flupke? Ik lees dat je het behoorlijk druk hebt met je studie. Dat is natuurlijk veel belangrijker dan het forum  :)

Geef Flupke maar een hele dikke knuffel van mij  :-*
En jij heel veel succes met je studie :D

Groetjes,
Monky