Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Ann

Nou, het weer is ietsje minder, er hangen veel wolken. Maar met mij alles goed ;D Wel wat stress voor straks, maar ik heb er veel voor gedaan en heb het gevoel dat ik het kan. Dus dat moet goed komen.

De poepjes van Flupke zijn gelukkig beter! M'n vriend heeft deze morgen een smsje gestuurd dat ze geen plakpoep had! Daar ben ik natuurlijk heel erg blij om.

Ik hoop ook dat de verkeersellende meevalt. Zoals het er nu uitziet, zou de grote ring rond Brussel gespaard moeten blijven, en dat is het belangrijkste.

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy , heel veel geluk met de examen straks he , ik duim voor je hoor !
Fijn dat alles goed gaat met Flupke Ik hoop dat het verkeer rond de grote ring in Brussel gespaard blijft van files enzo .
Veel succes hoor , het zal wel lukken , ga er maar zelfzeker tegenaan he dan komt het wel goed ! Doe je best he ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Dankje!
Ik vertrek er nu naartoe want ik moet de juiste aula nog vinden, die ligt op een aulacomplex, dus veel mogelijkheden om verkeerd te lopen en in de verkeerde aula terecht te komen  ;D

Dat we maar snel enkele uren verder zijn (zo'n 4 tal ), dan ben ik als het goed is al thuis bij Flupke!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Dit lees je waarschijnlijk niet meer, maar ik wilde je nog even succes wensen voor vanmiddag.

Ik heb alle vertrouwen dat het goed zal gaan  :) Zet hem op!!

Groetjes,
Monique

Dierenfreackske

Hoi , Ik hoop dat je vlug 4 uren verder is voor jou maar ook voor mij he , want dan ga ik naar het veulentje
haha !  Maar de foto's zijn voor morgen
;D ;D ;D grtjs Ann

Romy

18 juni 2008, 17:13:23 #2480 Last Edit: 18 juni 2008, 17:14:56 by Romy
Hoi Monky

Ik lees je berichtje nu pas. Maar toch erg bedankt voor het succeswensen!
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit examen. Er was 1 iets wat ik niet goed begreep in de cursus : de absolute inkomenshypothese. Krijg ik wel niet die vraag zeker  ::). Daar heb ik dus niet zo goed op kunnen antwoorden. Maar er waren nog 2 vragen en die zijn wel goed gelukt. Dus hoogstwaarschijnlijk ben ik wel geslaagd, maar toch blijft die ene vraag de sfeer wat verpesten...

Hoi Ann

We zijn ondertussen zoveel uren verder en ik ben gelukkig zonder file thuis gekomen. Hoe het met m'n examen is geweest lees je hierboven.

Hoi iedereen

Ondertussen ben ik thuis en Flupke was erg blij om me te zien. Ze had wel een plakpoep, dus die heb ik meteen proper gemaakt. In 1 oogje zat  een randje etter, dus dat heb ik ook maar afgekuist. Nu is ze terug fit en monter en toonbaar  ;D Ze heeft ook al terug een normaal poepje laten vallen, al moest ze er wel redelijk hard voor drukken.
Het valt me wel op dat ze gaat piepen (zachtjes) als ik de kamer uit ga. Alsof ze heel stilletjes klaagt "je gaat toch weer niet weg". Maar dan spreek ik haar toe dat ik terugkom. Dat doe ik altijd als ik niet lang weg ga zijn, met telkens dezelfde woorden. En het lijkt wel alsof ik haar op die manier kan geruststellen, want ze heeft nog niet geschreeuwd.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi romy,

fijn dat je weer terug bij Flupke bent. Het is toch wat met het missen hè.
Geef haar maar een extra knuffel.

Gelukkig heb je een goed gevoel over je examen. Komt helemaal goed hoor. ik heb er het volste vertrouwen in hoor.

Enne nog bedankt voor je mooie en lieve verjaardagskaart.

Groetejs Anja

Romy

Hoi Anja

Ja, je denkt soms : het is 'maar' een dier, maar dat klopt niet. Het is wel een dier hoor! Je krijgt er zo ongeloofelijk veel van terug, je kent dat karaktertje door en door, en ze zijn zo ongeloofelijk lief  :-*
Straks mag ze bij me op de bank en geef ik haar een extra dikke knuffel van je  :D :-*

Ja ik ga zeker wel geslaagd zijn. 2 van de 3 vragen zijn goed gegaan, dus dat moet voldoende zijn.

Graag gedaan hoor  :-* :-*

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy , wat jammer van de ene vraag , maar het was vast niet makkelijk he ! Gelukkig heb je de twee andere vragen goed kunnen beantwoorden , Heel veel succes met de uitslag ook ! Grtjs Ann ;D ;D

Monky

Hi Romy,
Oh... ik heb er alle vertrouwen in dat je je mondeling ondanks die ene vraag goed gedaan hebt  :)

Wat is Flupke toch een heerlijk ding. Wel raar dat ze steeds van die plakpoep heeft. Ik vraag me toch af wat daar de oorzaak van kan zijn. Ze heeft het toch redelijk vaak  :-\

Citaat van: Romy op 18 juni 2008, 17:13:23
Het valt me wel op dat ze gaat piepen (zachtjes) als ik de kamer uit ga. Alsof ze heel stilletjes klaagt "je gaat toch weer niet weg". Maar dan spreek ik haar toe dat ik terugkom. Dat doe ik altijd als ik niet lang weg ga zijn, met telkens dezelfde woorden. En het lijkt wel alsof ik haar op die manier kan geruststellen, want ze heeft nog niet geschreeuwd.

Toch zou ik hier een klein beetje mee uitkijken.
Als ze weet dat je terug de kamer inkomt door geluid te maken, kan dat misschien omslaan in minder gewenst gedrag.

Geef Flupke maar een dikke knuffel van mij  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dankjewel voor het vertrouwen, dat is erg lief van je  :-*

De dierenarts zei dat het kon van de stress. Ze heeft in ieder geval geen wormpjes of bacteriën in haar poepjes. En uit het verleden is al gebleken dat Fluppie toch snel reageert op die stress. In januari had ze heel waterige poepjes, en toen was ik niet veel thuis omwille van de examens. Ik leerde toen ook op m'n kamer. En dit reageerde ze volgens de DA af door heel veel te gaan drinken, dat had ze al nog gezien bij kromsnavels.

Nu ben ik meer thuis en leer in de woonkamer als m'n moeder niet thuis is.
Fluppie schrok telkens heel erg van die gsm, fladderen doorheen haar kooi ofwel in paniek rondvliegen in de kamer en natuurlijk was het eens 'prijs' en zat ze keihard tegen het raam. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden! Maar dat heb ik uitgelegd aan de DA en zij zei dat het best door die gsm kon zijn dat Flupke stress had, en daardoor heel veel spanning, en dat haar sluitspier letterlijk te gespannen was, waardoor ze haar poepjes onbewust te lang inhield waardoor die uitdroogden in haar lichaampje, en er uiteindelijk dan als plakpoepje uitkwamen...
Dat ze het de laatste dagen heeft gehad, is waarschijnlijk omdat ze toen de hele tijd alleen zat. Gisterenavond heeft ze de hele tijd normaal gepoept, en vanmorgen had ze ook geen plakpoep.

Deze morgen zaten er wel onverteerde zaadjes in haar ochtendflatch :-\ Dat hou ik zeker goed in de gaten! Maar dat heeft ze al een aantal keren gehad, en na enkele poepjes, max 1 dag, was het over. Dus dat hou ik heel goed in de gaten.

Over die opmerking die je geeft : Ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt. Flupke gaat inderdaad zachtjes piepen als ik weg wil gaan. Maar dan ga ik naar haar toe en zeg, ik ben direct terug, en dan zwijgt ze ook. Alsof ze dan begrijpt dat ik snel terug in de kamer zal zijn. Als ik daarentegen zeg : "dagdag Fluppie, tot straks" en daarbij zwaai naar haar, dan weet ze dat ik langer weg ben. En normaal gezien gaat ze dan ook niet schreeuwen of zo.
Ik hoop dat het nu duidelijker uitgelegd is  :)
Want ik probeer er dus wel op te letten om schreeuwgedrag of ander ongewenst gedrag te negeren. Als ik de tijd ervoor heb, en ze schreeuwt, dan gebeurt het zelfs dat ik wacht om terug de kamer in te gaan tot ze een aantal tellen gestopt is met schreeuwen, en dan bekrachtig ik dat door naar haar toe te gaan en te zeggen dat ze flink is :)

Pfoe  :-X dit is een hele waslijst geworden  ;D

Groetjes
Romy

Monky

:)

Arme Flupke  :) Mensen hebben dat trouwens ook wel, als ze in stress zitten dat ze niet naar de wc kunnen ook al zitten ze vol. Tja, dan zou het bij vogels ook kunnen hè  :)

Ik wilde je alleen waarschuwen, omdat je zo'n hechte band hebt met Flupke. Maar je lijkt alles goed onder controle te hebben  :D

Heb je even rust of moet je weer verder blokken?

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ja, dat psychosomatische he. Ik denk ook wel dat vogeltjes (en ook andere huisdieren) daar last van kunnen hebben.
Dankjewel dat je het goed in de gaten houdt  :-* Dat vind ik erg fijn. Want als je met je neus op de situatie zit, zie je soms dingen niet meer zo helder, of groei je als vanzelf in een scheve situatie.
Dan is een opmerking zeker altijd welkom!!

Zaterdag om 9u heb ik het volgende examen : recht mbt seksualiteit. Heel interessant en bijgevolg wat ontspannender om te leren. Dinsdag is het dan een open boek examen, dus dat is ook weer ontspannen. M'n laatste examen op vrijdag is een paperverdediging, dus daar hoeft niet meer voor geblokt te worden. Vanaf nu is het dus een beetje uitbollen.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

als ik wegga en ik trek mijn jas aan dan wordt happy helemaal gek! ik zeg dan ook, ik kom zo weer en dan loop ik weg en trek de deur achter mij dicht. ik blijf dan even luisteren en meneer is stil ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Fijn om te horen dat Happy net zo reageert als Flupke  :D Echt bijzonder hoe ze je lijken te begrijpen he  :-*

Groetjes
Romy