Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik wil jullie het heuglijke nieuws melden dat Flupke op dit moment 83 gram weegt!

Nou ja, als ik haar weeg, is ze 84 gram, maar dat was met een plakpoep. Nu heb ik de plakpoep weggedaan en weegt ze nog steeds 84 gram, maar nu heeft ze natuurlijk wel water aan haar kont en aan haar veren hangen. Dus ik gok op 83.

Opnieuw een record!

Ik moet er wel bij zeggen dat ze al de hele dag aan haar snoepstok aan het knabbelen is en dat ze nog niks van zaadjes gegeten heeft (behalve een klein stukje trosgierst)  ::)
Vanaf nu zit ze bij me en krijgt ze enkel haar gewone zaadjes onder haar snavel geduwd  ;D

Groetjes
romy

Sally

Hey Romy,

Geweldig dat Flupke nu 83 gram weegt zeg.
Ze doet het echt super daar! Maar dat kan natuurlijk niet anders met zo'n super baasje als jij. :)

Hihi, ja snoepstaven... Daar zijn ze echt gek van he.
Hier is die binnen een dag op... het zijn echte snoep konten.

Groetjes Sally

Romy

Hoi Sally

Dankjewel!

Wow in 1 dag op! Flupke doet er toch wel zo'n dag of 5 over  ;D

Groetjes
Romy

Sally

Romy

2 veelvraten  ;D
Met 2 Flupkes zou het toch nog 2,5 dagen duren eer de snoepstok op is  :P

Kimm

hoi romy,

dat is nog eens goed nieuws zeg. fijn hoor dat ze zo goed gewicht heeft. nog even en ze gaat happy voorbij ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Monky

Dank je!

Hoi Kim

Super he!
Hoeveel weegt Happy dan wel?

Hoi iedereen

Vanaf nu heb ik blok dus zal ik maar zelden en onregelmatig op valkparkiet te vinden zijn. Met Flupke gaat alles goed, alhoewel ik vind dat ze ietsje te luidruchtig is  ;D Als ik blok, wil ik namelijk dat het muisstil is  ;D Gelukkig maken oordopjes veel goed  :D

Groetjes
Romy

Kimm

hai romy,

whaahaha oordopjes, tja je moet wat he??? ;D

happy weegt 85 gram.
maar hij mocht wel wat dikker worden volgens de va en voor mij ook wel want zijn borstbeen is vrij scherp. maarja meneer komt niet aan ;D

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Ja ik gebruik eigenlijk wel dikwijls oordopjes. Ook om te slapen, anders word ik van een vliegenscheet al wakker  ;D :P

Bij Flupke voel ik ook haar borstbeen een beetje, maar ja, je kan ze moeilijk zelf volproppen he  ::)

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi hoi  Romy , leuk dat Flupke een mooi gewicht heeft nu he !  Is het daar ook aan het regen ? Hier wel , jammer vind ik . Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Ik ben erg blij met Flupke haar gewicht!
Hier heeft het deze morgen veel geregend, maar sinds ik wakker ben vanaf 9u30 heeft het niet meer geregend en momenteel is het zelfs heel warm en zonnig weer met stapelwolken.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Even een korte update over Flupke.

Ze is enkele dagen wat minder geweest. Hiermee bedoel ik dat ze weinig van haar zaadjes at, en heel ongedurig was.
Waarschijnlijk komt dit door de situatieverandering. Vanaf nu ben ik thuis om te blokken, dus blijft Flupke uiteraard ook thuis. En waarschijnlijk moest ze daar even aan wennen. Ook heeft ze nu zaad uit een nieuwe zak. En misschien moet ze daar ook even aan wennen.

Gelukkig is ze in de periode dat ze wat minder zaad at, niet te veel afgevallen. Ze at toen wel gretig groenvoer en fruit. Nu zit ze alweer netjes boven de 80 gram, dus eigenlijk zwaar voor haar doen, maar wel erg goed natuurlijk!

Gisteren zat ze kippetje en toen zei ik tegen haar : als je ooit 100 gram weegt, dan mag je een mannetje erbij, dan ben je sterk genoeg om eitjes te leggen. En vanaf vandaag eet ze terug goed  ;D Zou ze me begrepen hebben?  :P ::) ;D

Ik moet wel dringend haar kooi schoonmaken. Zelf vind ik dat hij er vies bij ligt en dat wil ik niet. Ze verdient een schone kooi. Ik hoop vandaag een momentje te kunnen vrijmaken om haar kooi te poetsen, tussen het leren in.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

100 gram, hihi dan zie je haar pootjes niet meer terug ;D

een mannetje zou ze vast wel willen hebben, dus ze heeft je verstaan.
fijn dat ze nu weer goed eet. zal ook wel wennen zijn om steeds te verhuizen, maar dat is ze ook wel gewend gelukkig. dikke knuffel voor haar!

groetjes kim

Romy

Hoi Kimm

100 gram, nou ja, dat was een beetje gekkigheid wat ik uitkraamde natuurlijk  ;D Ik denk ook dat ze niet meer van de grond geraakt als ze zoveel weegt  ;D

Maar toch zal ik nooit een mannetje bij haar steken. Er zijn teveel risico's voor haar. Oa haar lichaamsgewicht en bouw : ze is te mager en te tenger, dan ben ik bang voor uitputting en legnood.
Ook haar oogjes waarin regelmatig wat etter zit : als ze tijdens het broeden agressief wordt en mij niet meer toelaat, dan wordt dat niet meer uitgekuist en kan ze een oogonsteking krijgen.
Dus dat vind ik belangrijke argumenten om haar géén mannetje te geven.

Een popje mag ze zeker erbij als gezelschap. En er is misschien een mogelijkheid om er sneller eentje bij te kunnen nemen!  :D Ik studeer volgend jaar in juni af, maar ik ga samen met m'n vriend al vanaf januari kijken om een huisje of apartementje te huren, met de bedoeling om ten laatste tegen 1 augustus iets te hebben. Maar als we al vroeger iets leuk (én goedkoop  ;)) vinden, dan zullen we het wel nemen natuurlijk. Dus met een beetje geluk gaan we in de paasvakantie of zo al een huisje hebben en dan kan Flupke daar tijdens de week blijven bij m'n vriend (ipv met mij mee te hoeven gaan naar m'n kot in Leuven waar ik studeer). En dan kan er dus een vriendinnetje voor Flupke bij!

Daarbij hoop ik ook een beetje dat het nieuwe valkje Flupke haar oogjes proper zou gaan houden. Dan is het probleem van opvang tijdens de 14-dagen durende reis in juli al grotendeels opgelost. Dan hoef ik enkel iemand te hebben om ze eten te geven, dus dat kan een 'leek' ook wel.

Groetjes
Romy