Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Romy,

Daar heb ik nog nooit van gehoort. zijn da speciale zetels ofzo? met hoofden op van hele angstaanjagende beesten? :P.
Ben wel blij om te horen dat het voor de rest goed gaat met Flupke.
Ze word nu echt een dame he, met het kippetje's zitten. :).

Groetjes Sally

Romy

Hoi Sally

Neen het zijn echt geen zo'n speciale zetels! Het zijn van die kubusvormige zeteltjes wat je ook dikwijls buiten ziet staan. Het materiaal is een soort gevlochten platte stroken. Ik weet echt niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...
En ze zijn zwart, net als de vorige zetels...

Flupke haar deurtje staat nu al een half uur open en ze is er nog steeds niet uit... Ze zit helemaal bovenaan in haar kooi naar me te roepen  ::)

groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat al een heel klein beetje beter tussen Flupke en de zeteltjes  ;D
Ze zit er nog steeds erg gebiologeerd naar de staren, en komt nog steeds niet zelf uit haar kooitje.
Maar ze is wel bij me blijven zitten terwijl ik in het zeteltje ging zitten. Gisteren had ik mij in een zeteltje geïnstalleerd met een boek, en toen wou ze een paar keer bij me komen zitten. Ze kwam afgevlogen, maar op het laatste moment bedacht ze zich en ging ze hysterisch rondvliegen  ::)

Deze morgen heb ik, door de hele tijd met haar te praten en strelen, zo dichtbij kunnen komen met haar, dat ze de zetel heeft aangeraakt. Ze was wel erg angstig. Dat merkte ik omdat ze zich heel hard aan mijn vinger vastgreep. Als ik dan wat verderaf ga staan, dan mindert de druk.

Hopelijk went ze er uiteindelijk nog aan! Want het is echt niet leuk om te zien dat ze zo bang is...

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Vindt het best wel grappig dat Flupke bang is voor wat zetels maar volgens mij komt het zeker goed; Ik ben ook heel content dat Flupke op haar gewicht blijft. Het gaat precies allemaal de goede kant uit met Flupke.
Nu spannend afwachten op 1 juli, hopelijk heb je tegen dan je valkje gevonden.

Groetjes
Natacha

Anja

Hoi Romy,

Wat raar dat ze daar zo bang voor is. Zou het met de kleur te maken hebben mss?

Hoop dat ze snel helemaal over haar angst heen is.

Groetejs Anja

Romy

Hoi Natacha

Het gaat idd de goede kant op met Flupke. Ze heeft nu een heel netjes gewicht, rond de 74 gram telkens.
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb dat ze zo bang is. Je kan het hieronder lezen.

Hoi Anja

Het is inderdaad erg vreemd. Met de kleur kan het denk ik niet te maken hebben, ze zijn gewoon zwart en onze andere zetels zijn ook zwart. Maar ik denk dat ik het gevonden heb. Je kan het hieronder lezen.

Hoi iedereen

Ik denk dat ik weet hoe het komt dat Flupke bang is van de zetels.
Die zijn in een soort substantie dat geweven is in platte stroken plastiek. En omdat het zo'n geweven structuur is, laat het ook licht door. Als je dan langs die zeteltjes passeert, dan zie je dat licht er doorheen schijnen en door er langs te wandelen, verspringt dat de hele tijd (erg moeilijk om het uit te leggen...). Het lijkt dan een beetje alsof er allemaal kleine lichtjes verspringen (maar het is gewoon de achtergrond die je er lichtjes doorheen ziet bewegen). En ik DENK dat het dat is wat Flupke eng vindt.

Gelukkig is het al beter hoor. Ze lijkt er aan te wennen. Zo heeft ze deze namiddag bij me in zo'n zeteltje gezeten. Zolang ze geen bruuske bewegingen maakt, waardoor ze dan snel de achtergrond door die zeteltjes ziet, is het goed voor haar. Ze heeft zelfs al op de boord gelopen en dan is ze helemaal niet bang.
Maar als ik dicht met haar langs de zeteltjes wandel, dan schrikt ze wel nog en vliegt ze weg.

Het zal wat tijd nodig hebben om er aan te wennen denk ik.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke is nu bij me op m'n studio, dus ze heeft geen last meer van enge zetels  ;D

Ze is echt haar happy zelf, al de hele week. Nu pas merk ik echt dat ze helemaal genezen is, want ze gaat weer volop op verkenning. Zo zat ze deze namiddag in een grote soeptas  ;D, je had haar moeten zien, met haar kont omhoog  ;D

Deze morgen zat ze ook kippetje op mijn hand  ::) Dat heb ik maar gewoon genegeerd. Het gebeurt nu steeds vaker dat ze kippetje zit. Op m'n rug, schouder of hand... Daarbij maakt ze dan van die snoezige, kirrende geluidjes  :-*

Met haar gewicht is ook alles super. Gisteren net voor het slapen gaan woog ze zo maar eventjes 78 gram  :o

Als vieruurtje heb ik een mango gegeten. En natuurlijk was Flupke ook van de partij  ;D Ze eet echt héél graag mango en laat dat dan ook blijken. Ik was niet snel genoeg om er een stukje af te snijden, ze was al bezig met de schil te verorberen  ;D Maar omdat ik dat niet echt vertrouw, heb ik die weggehaald zodat ze er niet meer bij kon. Toen ze een stukje mango kreeg, heeft ze er heel erg van gesmuld  :-*
Volgens de oogarts is mango goed voor de ogen, dus dat is een pluspuntje voor haar!!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Sorry dat ik de laatste tijd mijn bezoek aan Flupke ietwat verwaarloosd heb  :-[ Ik zal mijn leven beteren  :D

Zei je nou dat Flupke 78 gram weegt  :o WOW... Zo zwaar heeft ze volgens mijn nog nooit gewogen of wel?

Zou je weer een leuke nieuwe foto van haar kunnen maken?  :) Het is zo'n snoepie  :-*

En wat het kippetje zitten betreft... het hoort bij het voorjaar, hè? De dagen gaan weer lengen en het wordt weer wat warmer... Dat slaat allemaal op de hormonen.

Geef haar maar een dikke knuf en kroel van mij  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Voel je aub niet verplicht om hier te lezen en/of schrijven hoor! Als het een verplichting is, wordt het helemaal niet meer leuk en dat is zeker de bedoeling niet.

Flupke heeft 1 keertje 78 gram gewogen en dan nooit meer. Dus is het nu de 2e keer dat ze zoveel weegt. Ik ben benieuwd of ze dit gewicht behoudt!
Nu ik dit zo aan het schrijven ben, ben ik benieuwd hoeveel ze nu weegt, dus dat doe ik eventjes..................
Ziezo ik ben terug  ;D Flupke weegt zo maar eventje 77 gram! En dat op de middag!
Als je weet dat Flupke in de voormiddag niet zoveel eet, dat dat meer naar de avond toe is, dan zal ze vandaag zeker opnieuw 78 gram halen  :D

Dit weekend zal ik opnieuw eens een fotospecial maken. Je hebt overschot van gelijk dat het alweer een tijdje geleden is..

Fijn om te horen dat het kippetje zitten te maken heeft met het seizoen. Ik hoop dat het snel overgaat want ze gaat steeds vaker kippetje zitten  :-\

Ik heb de knuf gegeven  :D Haar favoriete plaatsje is het plekje tussen haar oogje en snavel  :D Dan gaat ze helemaal ontspannen zitten en nijpt ze haar oogjes tot spleetjes :-* Eigenlijk is het overbodig om te zeggen dat ze ervan genoten heeft  :D

Groetjes
Romy

Sally

Hallo Romy,
Waaaw wat een super gewicht heeft Flupke zeg. Kei goed van haar!
Leuk om te horen dat ze weer haar blije zelve is.
Ik kijk uit naar de foto's.

Groetjes Sally

Romy

Hoi iedereen

M'n pc was al afgesloten, maar ik wil dit historisch moment aan jullie meedelen :

Flupke weegt 80 gram

Met andere woorden : Flupke is vanaf nu een normaal valkje  :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes
Romy

Anja

Super

Goed zeg het gewicht van Flupke.
Hou vol hoor.

Groetejs Anja

Dafrinja

waw!!! super!!! gefeliciteerd hoor. En ga zo door :D
Groetjes Dafrinja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel!
Ik hoop ook dat ze het volhoudt, alhoewel ze in het weekend wel veel vliegt omdat ze daar de ruimte voor heeft. Hier op m'n studio vliegt ze zo goed als niks omdat het te klein is.
Deze morgen woog ze nuchter 77 gram, dus dat betekent ook al veel!

Hoi Dafrinja

Dankje!
Ik ben echt superblij  :D

Groetjes
Romy

Monky

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

You Go Flupke!!!!

Echt heel goed!!!

Nu wordt het helemaal tijd voor foto's  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky