Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Mara en Kimmie

Bedankt voor jullie complimentjes! M'n vriend heeft erg zijn best gedaan en we hopen dat Flupke er vele leuke uurtjes op mag beleven

Groetjes
Romy

kimmie

Vast wel...

En helemaal als ze overal trosgierst kan vinden :P
Groetjes Kim, Karel en Lady

Romy

Hoi Kimmie

Dit is maal eenmalig om Flupke gewend te maken aan het plankje hoor! Anders krijgt ze maar ongeveer 1/3 stukje per week. Maar nu dus een hele trosgierst in stukjes over haar hele plankje verstopt!
Gelukkig is ze 'verstandig' en eet ze niet ineens alles op. Het lijkt alsof ze een beetje spaart zodat ze later ook nog heeft :)

--------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Flupke lijkt het erg leuk te vinden op haar plankje. Ze heeft er al veel op rond gelopen op zoek naar trosgierst. Ze gaat al spontaan haar trapje op en af. Wat ze ook veel doet is knabbelen op de houtsnippers.
Ook leert ze nu veel spontaner omgaan in het algemeen. Zo vloog ze ineens zonder aanleiding van haar plankje weg! Even een verkenningsvluchtje waarna ze bij iemand op de schouders landde! Dat vind ik er sterk van haar. Normaal had ze heel veel aanmoediging nodig om te gaan vliegen en nu doet ze het spontaan!
Hopelijk blijft dit zo positief evolueren!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Wat een schitterende speelplank  :o Het lijkt ook of Flupke het er ook goed naar haar zin heeft  :D Het is echt heel leuk geworden  :)

En Flupke ziet er met de dag er mooier uit. Zie ik dat trouwend goed? Heeft ze een of twee spierwitte veren in haar kuif zitten  :o Echt prachtig :D Zie ik daar ook een wit vlekje in haar nek? Het zou dan kunnen dat ze split is voor bont. Wat gaaf hahaha.

Het zijn hele leuke foto's geworden. Je mag er enorm trots op zijn...op de foto's, de speelplank en Flupke!!!

Groetjes,
Monky

Dafrinja

Flupke is en blijft een erg mooie valkje hoor Romy!  :-*En t plankje is erg mooi geworden! Blijkbaar vind Flupke dat ook, want hij is m al goed aan t verkennen zie ik.  ;D

Groetjes Dafrinja en Gizmo

Anja

Hoi Romy,

Dat is mooi geworden en daar beleefd Flupke nodige avonturen dat weet ik zeker.
Heeft ze al over de bodem van de kooi gelopen nu ze weet hoe de houtsnippers aanvoelen?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Monky

Heel erg bedankt voor je complimentje  :)
Het klopt inderdaad dat Flupke er steeds beter uit ziet. Omdat ze nu in de rui is, vallen al die vieze veertjes uit en komen er mooie in de plaats. Rond haar oogjes hangt er ook maar héél weinig etter meer, omdat er dus zo goed als niks meer uitkomt. Ik zorg er ook voor dat ALS er in haar oogjes zit, dat ik dit snel uithaal, zodat het niet gaat plakken.
Regelmatig een douche is ook erg goed, dan worden de plakveertjes terug vochtig en kan ik vuiligheid redelijk makkelijk verwijderen.
Ook zijn de veertjes rond haar oogjes al veel teruggegroeid. In het begin waren rond haar ogen grote kale plekken tot aan haar oortjes. Dit is nu grotendeels teruggegroeid (maar nog niet helemaal, maar dat komt wel)

Het klopt ook dat Flupke enkele spierwitte kuifveren heeft. Ook in haar nekje heeft ze enkele witte veertjes. Dit duidt inderdaad op een split. Maar ik heb bij mutaties al enkele keren gelezen dat dit niet per se voor bont is, maar gewoon aanduidt dat er een split aanwezig is. Ikzelf ken er niks van  ;D

Het is erg leuk dat er een split aanwezig is, maar eigenlijk is dit van geen belang, want kweken zal ik met Flupke nooit doen. Ik merk dat het zicht van Flupke niet 100% is, al is het enorm verbeterd sinds het begin.

Ik (en m'n vriend, en misschien Flupke ook wel) zijn erg trots op het plankje. Ik ben héél blij dat het zo mooi geworden is, had het eigenlijk niet echt verwacht... Gaandeweg is het 'simpele' idee van een speelplankje gegroeid tot dit resultaat :)
En Flupke is een schattie! Is ze altijd al geweest, maar nu is het ook een mooi schatje  :D

-------------------------------------------------------------------

Hoi Dafrinja

Bedankt voor je complimentje! Flupke vindt het inderdaad erg leuk, ze vermaakt zich al kostelijk op het plankje!

------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Ook jij bent bedankt voor je complimentje en de prachtige 'wow'!
Deze namiddag ben ik even weg geweest, dus ik weet niet of ze op de bodem van haar kooi gelopen heeft. Wel op de bodem van het plankje, dat heb ik gezien.
Ik vermoed dat ze enkele dagen geleden wel op de bodem van haar kooitje gelopen heeft, want de trosgierst die er hing, was helemaal op. Alleen heb ik het niet zelf gezien...
Ze houdt er ook van om aan de snippers te knagen. En ook om ze vanaf het platformpje naar beneden te gooien  ::)

Groetjes
Romy

Inge88

Ik vind het speelplankje echt mooi en goed gelukt zeg! En wat fijn dat Flupke ermee speelt..  :) Hoe veel tijd heeft hier in gezeten?

Anja

Hoi Romy,

Dat gaat helemaal goedkomen hoor. Maak je geen zorgen. Nu ze weet wat het zijn zal ze ook vaker over de bodem heen scharrelen.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Inge...

Bedankt voor je complimentje!
Ik denk dat er toch zo ongeveer 3 uur aan het plankje gewerkt is geweest. Dus alles ineenplaatsen, boren, nageltjes inslaan, lijmen, schommel maken,...
Als je er interesse in hebt, wil ik wel eens wat gedetailleerder opschrijven hoe het plankje gemaakt is...

---------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Ik geloof ook dat er wat tijd over moet gaan vooraleer ze er aan gewend is. Zowieso zat ze al weinig op de grond, dus iets nieuws verbetert dit niet :) Maar op de duur zal ze niet meer afgeschrikt worden om op de grond te lopen.

--------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Vanaf vanavond begin ik opnieuw met de oogdruppeltjes. Dit zal ik niet mogen vergeten :)
Flupke heeft hier (op m'n kot - kamers) al op haar speelplankje gezeten, ongeveer 15 minuutjes. Toen ik van m'n stoel opstond, vloog ze naar me toe. Ze heeft op haar plankje wat rondgelopen, wat gegeten en gedronken.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Gisterenavond ben ik weer begonnen met het geven van de oogdruppeltjes. Dit is het tweede kuurtje, dat de DA aangeraden had als ik verbetering zag bij het eerste kuurtje. Wat wel degelijk zo was.
Nu zag ik deze morgen wel terug wat etter in haar oogjes. Laat ik maar hopen dat dit vuiligheid is wat loskomt door de druppeltjes en naar buiten komt. Het lijkt er althans toch op.

Verder heeft ze alweer op haar plankje gezeten waar ze lekker trosgierst geknabbeld heeft. Omdat ze daarna meteen terug naar mij vliegt, heb ik haar in de kooi gezet want ik wil nu wat leren. In eerste instantie vond ze dit niet leuk, maar ondertussen heeft ze al van haar snoepstok geknabbeld en zit ze nu zaadjes te eten.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Wat fijn dat Flupke het speelplankje zo leuk vindt! En ik moet zeggen, het ziet er schitterend uit. Mijn complimenten!

Ik hoop dat deze nieuwe oogdruppelkuur ervoor zorgt, dat Flupkes oogjes helemaal beter worden.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Bedankt voor je complimenten :)
Flupke is inderdaad niet bang van haar plankje, maar tot nu toe heb ik niet echt de indruk dat ze erop 'speelt' of zich vermaakt. Ze gaat er om te eten en drinken, maar van zodra ze voldaan is, vliegt ze naar me toe... Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Ik zal haar proberen te leren op het plankje te blijven door haar in haar kooi te steken als ze dus zo snel terug naar me toe vliegt. In de hoop dat ze dus begrijpt dat ze moet blijven zitten of dat ze anders in haar kooi gezet wordt. Ik denk dat ze het toch leuker vindt op haar plankje dan in haar kooitje :)

Ze heeft vandaag nog al wat viezigheid in haar oogjes gehad. Ik hoop dus echt dat dat komt omdat het middel ervoor zorgt dat de viezigheid langsbinnen loskomt (en er dus ergens moet uitkomen, in dit geval dus langs haar oogjes)

Groetjes
Romy

Inge88

Waarom haal je het etensbakje dan niet weg, zodat je het zeker weet?

Heeft de DA ook verteld wat de oorzaak is van die etter?

Romy

Hoi Inge...

Ik laat de etensbakjes voorlopig gewoon staan zodat ze een positieve associatie kan maken met het plankje (onbewust). Intussen kan ze goed wennen aan het plankje. Later kan ik inderdaad eens de etensbakjes wegnemen om te zien of ze zich zo ook vermaakt.

De reden van de etter uit Flupke haar oogjes is dat zij vroeger een héél erge oogonsteking op beide oogjes heeft gehad, wat de kweker niet verzorgd heeft. Omdat ze er zo lang is blijven mee lopen vooraleer ik haar adopteerde, zijn de traankanaaltjes die het vocht (en dus ook viezigheid) afvoeren verstopt geraakt of dichtgegroeid (dit kan de DA niet zien). Het gevolg hiervan is dat haar oogjes waterachtig zijn en er vuiligheid in zit omdat het dus niet kan afgevoerd worden.
Met de druppeltjes die ik nu geef hoopt de DA dat wanneer de traankanaaltjes verstopt waren, deze open zouden gaan. Als ze dichtgegroeid zijn, dan kan er niks meer aan gedaan worden.
De DA raadde me aan om bij het eerste kuurtje te kijken of ik verbetering zag. Dit was gelukkig het geval en betekent dus dat de traankanaaltjes wat zijn open gegaan. Daarna kon ik een tweede kuurtje doen om de traankanaaltjes maximaal te kunnen laten opengaan.

Nu ben ik dus bezig met het tweede kuurtje. Gisteren zat er redelijk wat etter in haar oogjes. Wat de oorzaak daarvan is, heeft de DA mij niet verteld (het was ook niet te voorzien dat dit zou gebeuren). Ik denk dat het de viezigheid is wat loskomt uit de traankanaaltjes. Vandaag zijn Flupke haar oogjes prachtig! Niks waterachtig en helemaal geen etter :)

Groetjes
Romy