Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi Romy,

Wat ziet die speelplaats er goed uit zeg!  :o
Wat een creativiteit!! :) Die wil ik ook wel hebben, hoor! Alleen heb ik er nu de ruimte niet meer voor. ;)

Zolang Flupke nog structuur in zijn poepjes heeft (niet puur water), dan valt het nog mee.
Kreegt Flup veel groenvoer of fruit? Of krijgt hij veel eiwitten (trosgierst, eivoer, brood). Daar kunnen ze ook waterige ontlasting van krijgen.
Hij hoeft daarom nog niet ziek te zijn. ;)

Romy

Hoi Valerie

Bedankt voor je complimentje!

Ik heb slechts 1 keer gezien dat een poepje  bijna helemaal uit water bestond, en daarna nooit meer, gelukkig!

Flupke krijgt inderdaad regelmatig een stukje trosgierst, wat eivoer en iedere morgen een klein stukje brood.

Dat zal waarschijnlijk ook meespelen... Gelukkig, want ik wist dit niet. Ze heeft ook alleen waterige poepjes net nadat ze gedronken of gedoucht heeft. Erna is het terug normaal.

Groetjes
Romy

Valerie

Als je Flup te veel eiwitten krijgt (door teveel eivoer, trosgierst etc, kleine beetjes kan geen kwaad) kan hij last van de niertjes krijgen en dan kan ook de ontlasting waterig worden.
Ik ben verteld door een vogelarts dat een valkje maar 1x/week een klein stukje trosgierts mag. Gewoon als snoepvoer geven. En als je iedere dag wat brood geeft, doe het dan een stukje van 1 cm ofzo en niet te veel. ;) Zo voorkom je dat hij teveel eiwit krijgt.
Maar iedere valkparkiet is ook weer anders. Bij mij is vooral Daffy overgevoelig aan te veel eiwitten en de anderen minder. ;)

Romy

Hoi Valerie

Heel erg bedankt voor de tip! Die zal ik zeker in m'n achterhoofd houden. Gelukkig geef ik niet té veel van die dingen, dus dat zit wel goed, oef!

Groetjes
Romy

Anja

Romy

Hoi Anja

Wat vriendelijk dat je daar naar vraagt :)

Het gaat al een stuk beter met me. De hoofdpijn is over en m'n keel doet al minder pijn.

--------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Daarnet was Flupke geïntrigeerd door haar schaduw. Ze zat er heel aandachtig naar te kijken  :D

Zoals ik jullie al vertelde, lijken de oogdruppeltjes goed te werken. De enige keren dat ik een waterig oogje zag, was toen er een stofje inkleefde.

Daarnet heb ik opnieuw haar kontje moeten proper maken. Het gebeurt de laatste tijd (tussen de waterige poepjes in) regelmatig dat ze blijven kleven. Gelukkig merk ik het snel dat ze zit te drukken en er niets uitkomt.

Ook heb ik de DA waar ik naartoe ga opgegeven om op de website geplaatst te worden. Nog maar enkele dagen geleden heb ik dit gedaan, en ze staat er al op :) Ik hoop maar dat het iets opbrengt voor haar want ze verdient het :)

Verder heb ik weinig nieuws

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Ik vind het leuk dat je mijn dagboekje gevonden heb. Bedoel je de namen van de valkjes binnen of buiten?

Gr. Mara

Romy

Hoi Mara

Lotje en Punkie bedoelde ik toen ik dat berichtje schreef. Maar ondertussen heb ik ook wat in je boekje gelezen en daar heb ik nog vele mooie namen gelezen! Ik vind het erg leuk dat je namen gekozen hebt waar een betekenis achter zit. Dat geeft toch net dat ietsje meer vind ik...

--------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Flupke zit alweer een hele tijd op m'n schouder en ik denk dat ze honger krijgt. Ik zal haar moeten terugplaatsen in haar kooitje. Wanneer het speelplaatsje helemaal af is, zal dit beter zijn voor haar. Dan kan ze eten wanneer ze er zin in heeft.
M'n vriend heeft me laten weten dat hij op z'n werk mooie latjes gevonden heeft bij het afval. Die kunnen we gebruiken om boordjes te maken aan het speelplankje.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Niet achter alle namen zit een betekenis. Maar ik probeer ze wel namen te geven met een betekenis.

Gelukkig gaat het goed met Flupke en met haar oog.

GRoetjes

Mara

Romy

Hoi iedereen

Deze morgen zagen Flupke haar oogjes er niet zo goed uit... voor het eerst sinds ik startte met de oogdruppels, was er opnieuw wat etter... Dit heb ik verwijderd en het ziet er al een stuk beter uit.
Ik hoop dat deze etter restjes zijn die loskomen uit het inwendige, door toedoen van de druppels.
Deze avond moet ik de laatste keer de druppeltjes geven. Na 14 dagen mocht ik de kuur herhalen als ik verbetering zag. Dat ga ik zeker en vast doen!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Flupke heeft nu wel erg lang last van haar oogje.
Misschien is het toch een idee om eerder aan de beukensnippers te beginnen.
Toen ik op beukensnippers overging had ik ook nog heel veel schelpenzand over. Wat ik toen gedaan heb, is een schaal gepakt met opstaande randen, daar het zand ingedaan en er wat waxinelichtjes ingedaan. Bij een andere vaasje had ik zand en beukesnippers afgewisseld. Het geeft een heel leuk en natuurlijk gezicht. Een kleine stomp kaarsje erin en je hebt leuke verlichting. Je hoeft dan ook niets weg te gooien.

Ik denk dat het toch het beste voor Flupke is, om zo min mogelijk stof of zand bij haar oog te krijgen. Blijkbaar is ze daar toch overgevoelig voor. Als blijkt dat het niet uitmaakt, kan je later alsnog het zand opmaken.
Ik vind het zo sneu voor jou en je Flupke  :-\ :)

Ik hoop dat het oogje snel weer helemaal beter is  :)

Groetjes,
Monky  :D

Mara

Hoi ROmy

Balen dat er toch wat troep uit het oogje van Flupke komt. Ik zou inderdaad gauw overgaan op de beukensnippers. Ik heb die sinds kort ook in een gedeelte van de voliere liggen en dat bevalt de vogeltjes erg goed, vooral ook omdat ze nu veel meer op de grond zitten.

En de resterende schelpenzand kun je gebruiken voor decoratie.

Groetjes en sterkte

Mara

Romy

Hoi Monky en Mara

Dat is een erg goed idee van jullie! Dit weekend zal ik beukensnippers gaan kopen.

De oogjes van Flupke zijn nog steeds een beetje waterachtig vandaag. Maar ik heb gezien dat er telkens wat pluimpjes inplakken, dus is het wel een normale reactie. Ik heb ze er net uit gehaald en ik merk al verschil!

Ondankt dit tegenslagje, heb ik toch wel het gevoel dat haar oogjes beter worden. Hopelijk gaat het sneller als ik het zand door beukensnippers vervang

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Hoe kwam het ook al weer dat Flupke die ontsteking heeft?  :-[ Ik ben een beetje vergeetachtig volgens mij.

Groetjes

mara

Romy

Hoi Mara

Het is alweer een hele tijd geleden natuurlijk!
Toen ik Flupke ben gaan ophalen had ze een hele erge oogonsteking waar de kweker niet naar omgezien heeft. Die zware oogonsteking heeft ervoor gezorgd dat haar traankanaaltjes dichtgeslibd of dichtgegroeid zijn. Met als gevolg dat er dus geen afvoer van traanvocht meer is.

De druppeltjes die ik nu geef, zorgen ervoor dat de traankanaaltjes terug opengaan (enkel als ze dichtgeslibd zijn, als het dichtgegroeid is kan er niks aan gedaan worden)
Maar aangezien ik dus verbetering zie (veel minder waterige oogjes), veronderstel ik dat de traankanaaltjes open gaan door de medicatie.

Dat ze vandaag opnieuw wat etter had, komt (denk ik) omdat de vuiligheid in de traankanaaltjes loskomt (dat hoop ik althans!).
Ik blijf erin geloven want ik zie telkens vooruitgang (al is het maar heel weinig)

Zo dat was het even kort, ik hoop dat je nu terug mee bent :)

Groetjes
Romy