Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

chica

ja maar volgens mij liep ze naar de vogelgeluidjes toe ik had de fluittoontjes op staan maar misschien liep ze ook gewoon naar flupke toe hihi ik weet het niet
groetjes ilse

Anja

Hoi Romy,

Ik wil je even complimenteren met de prachtige foto's.
Echt super en zo mooi scherp.
Ik heb er van genoten hoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Bedankt voor het compliment! Het is zo dat ik bij het nemen van de foto's telkens het knopje half ingedrukt hield (om te focussen) en toen hij begon te vliegen drukte ik het helemaal in (dan neemt hij ook meteen de foto, anders duurt het een secondje en dan is hij alweer voorbij ;))

----------------------------------------------------------------

Vandaag is er nog niet zo heel veel gebeurd. Flupke is wel heel actief en heeft nu ook naar me toe gevlogen in de woonkamer zelf. Ik moet hem wel erg aansporen, want het lijkt alsof hij niet echt durft. Maar uiteindelijk durft hij het dus toch aan!

Ook heb ik goed nieuw in verband met de Teurlings Eurotop 228. Ik heb EINDELIJK een plaats gevonden in West-Vlaanderen waar ze die kunnen bestellen. Ik moet wel terugbellen om 13.40u en dan kunnen ze me zeggen hoeveel het kost en welke hoeveelheid ze kunnen bestellen.
Omdat ik dus vrees dat het per 20 kg zal zijn, heb ik gevraagd aan mijn opa of hij 10 kg kon overkopen, zodat ik 10 kg heb. Dat zie ik nog zitten (eventueel vries ik een deel in). Straks volgt er meer nieuws :)

Groetjes
Romy

Romy

Hoera! Supernieuws!

Eindelijk heb ik dus een zak teurlings 228 kunnen bestellen voor Flupke! Het kost wel € 21,95.

De vrouw vroeg me waarom ik net dit zaad wilde. Ze was een beetje verbaasd omdat er dus zoveel andere zaden bestaan van bv. versele laga e.d. Vroeger hadden ze de 228 in stock, maar ze zijn ermee gestopt omdat dit niet goed verkocht. Ze noemde het ook een duur zaad (maar in vergelijking met verpakkingen van 1kg van versele laga e.d. valt de prijs mee vind ik). Uiteindelijk betaal ik nu 1,09 cent per kg. voor de 228, en wanneer ik een zak (zonder merk) van 1 kg koop, kost het me ong. 1,60 euro.

M'n moeder kan er over 2 weken omgaan (het is ook niet echt bij de deur...), maar ik heb pas de zak van versele laga geopend, dus daar zal hij het nog eventjes mee moeten doen. Ik ben echt heel blij dat ik eindelijk een goede zaadmengeling voor Flupke heb gevonden én dat m'n opa de helft ervan wil overnemen!
Om het zaad goed te bewaren zal ik zo'n tonnetje kopen om het goed af te sluiten.

Groetjes
Romy

chica

he wat is er zo speciaal aan het voer wat is de amenstelling dan? ik heb namelijk ook heel speciaal voer komt uit duitsland en is voer met zonnebloempitten pompoe^pitten,sla,brocolli,banaan,rood fuit,lijsterbessen,pellets,groen groenten,mais,popcorn,witte zonnebloempitten,tarwe,koolzaad,.....
al het fruit en groeten is wel allemaal gedroogd alleen het nadeel het is zo duur ik koop het bij mijn kweker kost zeker boven de 20 euro voor 4 kilo.ik zoek eigelijk voer dat er op lijkt maar dan goedkoper heb jij ook zoon voer?
groetjes ilse

chica

leuk trouwens dat je het voer hebt kunnen krijgen
kunnen je valkjes weer smullen :)
groetje ilse

ManjaV

Hoi Romy,

Heb vandaag niet veel de tijd gehad om te typen, maar ik zag gisteren je foto's al en vond ze echt heel gaaf. Leuk om Flupke te zien vliegen, je ziet zo dat hij er al behendig in is. Ik vind dat altijd van die mooie foto's, waarop je de vleugels gespreid ziet!

Fijn dat je nu ook het Teurlingsvoer hebt, ik heb het zelf ook en ze zijn er hier dol op. Flupke zal het vast ook lekker vinden. :D Wel doe ik af en toe wat zonnenbloempitjes er doorheen, want daar zijn ze ook gek op. Alleen met het andere voer was het altijd zo dat er veel te veel zonnenbloempitjes inzaten.
Mooi dat je opa ook tien kg kon overnemen. Ik bestel het hier in een dierenzaak, dan slaan ze zelf 20 kg in en verkopen het in zakken voor 5 kg, ideaal dus. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Ilse

Het voer dat jij hebt, is dat Xtravital of zo? Want dat is inderdaad héél duur. Maar daar zit ook eivoer e.d. doorheen.

Het teurlingsvoer 228 is een zaadmengeling met 21 verschillende soorten zaden en rozijntjes en besjes. Het voer is erg gevarieerd (in de gewone zakken zitten soms maar 5 tot 8 soorten zaad) en meestal zit in gewoon voer héél veel zonnebloempitten. Voor binnenvalkjes is dit niet zo goed, want dat is veel te vet voor ze. In de 228 zitten geen zonnebloempitten.

De juiste samenstelling van het voer vind je op deze pagina :
http://www.teurlings.nl/samenstelling_vogels.html
Je moet kijken bij Eurotop 228 Grote Parkieten (GroPar)

Zoals je kan zien zit er geen fruit en groenten in, maar dat krijgt Flupke er nog bij. Ook kiemzaad vind hij ongeloofelijk lekker!

-------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Eigenlijk vind ik dat Flupke (nog) niet echt 'normaal' vliegt. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het een beetje vreemd dat wanneer hij vliegt, z'n vleugeltjes 'flapflap'-geluidjes maken. Maar het is wel zo dat hij behendig is, hij landt meestal mooi op m'n schouder!

In verband met de zonnebloempitten : ik heb er nog een hele doos staan die ik uit andere voeders geplukt heb :) Dus af en toe zal ik er wat geven want Flupke vindt ze ook erg lekker. Bij de snoepmengeling die hij zo'n 1 keer per week krijgt, zitten ook zonnebloempitjes en die eet hij altijd als eerste op :)
Ik ben ook enorm blij dat m'n opa een deel overneemt, anders zou ik de helft moeten wegsmijten, wat zonde is vind ik. Toch zou ik de Teurlings dan kopen, want ook al kan ik maar de helft gebruiken, goede voeding vind ik belangrijk én dan is het nog altijd niet heel erg duur in vergelijking met andere zaadmengelingen.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb niet zo heel veel te vertellen.
Zoals gezegd heb ik Flupke behandeld met de hamamelis, maar hij had het helemaal niet graag! Het zal uiteraard pieken in zijn oogjes en hij was enorm chagrijnig erna...  :-\ Hij liep weg, snauwde naar mij en het duurde een hele tijd vooraleer ik hem opnieuw mocht/kon kroelen. Ik weet niet goed of ik dit zal doorzetten... Zowieso merk ik dat het terug minder goed aan het worden is met z'n oogjes, dus ik kijk het nog even aan en ga (indien nodig) opnieuw met Flupke naar de DA.

Ik weet niet of ik reclame mag maken, dus daarom zeg ik dat ze in een 'warenhuis' een promotie hebben voor een kooi. Het is een kleine kooi (in vergelijking met de meeste hier op de website  :)), maar ik overweeg om hem te kopen als hij groter is dan diegene wat hij nu heeft. Straks neem ik nog eens de exacte maten van Flupke's kooi nu en dan ga ik hem nog eens gaan meten in de winkel. Hij kost maar 35 euro, dus dat valt reuze mee.

Dan kan ik Flupke's kooi teruggeven aan m'n opa en dan kan z'n kanari in die kooi en de kakariki kan dan in de kooi van de kanarie (want die is groot).

De laatste keer heb ik Flupke niet meegenomen in de douche, omdat ik er geen tijd voor kon maken, en m'n moeder vroeg gisteren of ik aub met hem wilde douchen, want hij zorgde weer voor te veel stof  ;D

Zo dat was het, ik ga nog maar weer wat leren  ::)
Groetjes
Romy

chica

leuk dat je een mooie kooi hebt gevonden. ;D
ook leuk voor flupke en heel erg bedankt voor de website die je mij hebt gegeven weet ik eindelijk waar ik het voer erghens anders kan kopen dan bij mijn kweker.
$dankjewel en groetjes en nog veel succes voor je exames het is volgende week toch?
groetjse ilse

Ann

Hey Romy

Heb weer een beetje bijgelezen en je hebt heel mooie foto's van een vliegende Flupke, mijn complimenten.

En de kooi van 'het warenhuis' (ik weet welke je bedoeld) is inderdaad heel mooi, ook wij waren een beetje aan het twijfelen, maar zullen het niet doen, want we hebben kooien genoeg.

Maar veel succes in ieder geval.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

chica

wat kunnen jullie allemaal mooie foto's maken
romy:jouw foto van flupke met gelukkig kerstmis eronder
en ann met al haar valkjes zo mooi bij elkaar gezet.Hoe doen jullie dat toch allemaal heel knap gedaan
groetjes ilse

Romy

Hoi Ilse

Ik heb nu gemerkt dat het pas dinsdag is dat die kooi in de winkel is. Ik twijfel nog een beetje, maar zal hem waarschijnlijk wel kopen (zal hem eerst nog eens inspecteren in de winkel zelf :))
Het klopt wat je zegt : volgende week vrijdag heb ik m'n eerste examen; bevolkingssociologie.

De foto van Flupke heb ik gemaakt met een programma op de pc van m'n ouders. Ik weet niet meteen hoe het noemt. Ik zal de eerstkomende dagen eens kijken. Het werkt erg logisch. Maar het was ook pas de eerste keer dat ik ermee werkte :)
Waarschijnlijk zullen er veeeeeeeel meer functies opzitten dan ik gevonden heb  ;D

--------------------------------------------

Hoi Ann

Bedankt voor je complimentjes! Het is wel leuk om te weten dat er nog mensen zijn die de kooi overwegen. Zo weet ik dat hij zeker niet te klein is. En aangezien Flupke een klein valkje is, zal hij zeker plaats genoeg hebben denk ik dan.
ALS ik hem gekocht heb, laat ik zeker weten hoe hij bevalt :)

-------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Er valt niet zo veel meer te vertellen. Het gaat goed met Flupke en ik laat hem nu iedere dag vliegen, vooral 's morgens want dan is hij een beetje hyper :)
Hij vliegt al erg flink.
Gisteren heeft hij wel nog 2 staartveren gebroken die ik heb moeten afknippen. Ze zaten helemaal de verkeerde kant uit en het hindere hem. Gevolg : nu heeft hij maar 1 staartveer meer  ;D Gelukkig is hij in de rui!!

Groetjes
Romy

chica

hey
gelukkig dat flupke in de rui is anders duurt het zo lang voor dat ze aangroeien hihi ziet er wel grappig uit zo een staartveer denk ik !
en bevolkingssociologie is best een moeilijk vak succes ermee!
nou hopen maar dat het een mooie en goede kooi is.
groetjes ilse

Anja

Hoi Romy,

die staartveren groeien vanzelf terug. Bij Yeni is het zo erg geweest dat ze geen staartveren meer had. En ook dat is vanzelf weer terug gegroeid.

Groetjes Anja