Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Romy
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny

Romy

Dag Riny

Heel erg bedankt voor het mooie kaartje! Ik wens jou ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar toe!!

Is dat jou hondje? Is het een 'Cesarke'? Vroeger heb ik nog een malthezertje gehad en dat lijkt er heel erg op. Alleen zijn ze wat fijner gebouwd en liggen hun oortjes plat.
Hij ziet er wel erg lief uit moet ik zeggen!

Verse kruiden vindt Flupke ook lekker. Eivoer ook. Maar als er kiemzaad in gemengd is, dan plukt hij dat er vantussen omdat hij dat het lekkerste van allemaal vindt! Daarom zal ik nu ook wat eivoer en kruiden apart geven, want hij laat het anders toch maar liggen...

Groetjes
Romy

Riny

Hoy Romy
Dat is inderdaad ons hondje, een Westie.
Ze heet Bailey, wat denk je, waar ze naar vernoemd is?
Groetjes Riny :D

Romy

Haha wat leuk gevonden!

Ik kan niet wachten tot ik alleen woon om een boerderij te beginnen  ;D ;D
Hopelijk heb ik er de plaats voor!! Ik hou zoooooooo ontzettend veel van dieren en het is eigenlijk een mirakel dat ik Flupke mocht hebben van m'n ma.
Later zou ik graag een volière hebben (natuurlijk met valkjes ;) ), een pony of paard (en indien mogelijk meer  ;D), konijntjes, een hond (malthezer, liefst minimalthezer, die zijn zoooooooooo schattig  :-*) en zelfs een koetje zou ik graag hebben, dan hebben we altijd verse melk.
Kippetjes mogen ook niet ontbreken, voor de verse eitjes,mmm :P

Ik zal maar stoppen met dromen en mij op de realiteit focussen (lees : blokken... ::))

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ik heb zelf wel een boek, dat heet 'de valkparkiet' van Adri van Kooten. Het is geen dik boek, maar wel een handig boekje. ;)
Ik heb even voor je bij bol.com gekeken en daar staan ook een paar Engelse boeken, waaronder 'cockatiel' van Julie Ranch Mancini. Er staan er nog een paar. Bestellen bij bol.com vind ik altijd heel handig!

Hoe gaat het met Flupke zijn pootjes?

Succes weer met het studeren. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

ik heb dat boekje ook :) Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar een wat uitgebreider boek, met oa. ook de verschillende mutaties en overerving en zo. Het mag wat wetenschappelijker zijn dat het boekje van Adri van Kooten.

Op bol.com en proxis.be en nog wat andere websites heb ik 2 boeken gevonden die misschien wel handig zijn, maar het vervelend is dat je die natuurlijk niet kan inkijken vooraf...
Ik heb het over : The complete book of cockatiels door Diane Grindal en The cockatiel handbook van Matthew M. Vriends.
Over dat laatste boek heb ik wat tegenstrijdige meningen gehoord (gedateerd?)
Misschien zijn er mensen die mij één van deze boeken kunnen aanraden (of ontraden misschien)
Het is moeilijk om info te vinden over zo'n boeken. Ik wil ook een boek dat recent én uitgebreid is.
In m'n zoektocht heb ik ook ontdekt dat er een dummie-boek bestaat : Cockatiels for dummies of zoiets :) Jammergenoeg niet in het nederlands vertaald ;D

Het boek dat jij opgeeft heb ik ook gezien, maar diegene die ik opgeef zijn wat dikker. Maar jou boek is dan weer recenter... zucht... Het is een moeilijke keuze!

Het gaat goed met Flupke z'n pootjes. Je ziet nog altijd dat er een stukje vel weg is, maar het ziet er mooi lichtroze uit, net zoals de andere huid. Ik blijf er dus gewoon af. Hij lijkt er ook nog steeds geen last van te hebben, dus dat is ook goed!

Nog eventjes een inspanning doen en dan kan ik morgen en overmorgen m'n boeken aan de kant laten liggen :) joepie!
Gelukkig gaat het goed en lig ik al voor op m'n schema 8)

Groetjes
Romy

jolandaW

Ik wil jou en je vogels een hele fijne jaarwisseling wensen

groetjes van Jolanda

Romy

Hoi

Omdat ik straks met m'n vriendje naar de boekhandel ga met m'n cadeaubon, ben ik nog maar eventjes gaan zoeken op het internet.

Daarbij heb ik nu eens gezocht op amazone.com en daar kan je in het boek zelf kijken! (oa. table of contents, eerste pagina's, achterflap,...) Dat vind ik heel goed en daarom heb ik al beslist om niet het boek van Julie Rach Mancini te kopen want daar staat niks in over kweken en erfelijkheid. Heel jammer want het is een erg recent boek.

De twee andere boeken die ik reeds opgaf, zijn wat ouder (van 98 en 99), maar daar staat wel het één en ander in over kweken.
Omdat ik niks anders (recent) vind met ook info over kweken in, zal het 1 van die twee worden, waarbij m'n voorkeur uitgaat naar Diane Grindal omdat het boek 192 pgs telt en het andere 'maar' 144. Dat boek heeft ook 5 sterren gekregen, wat toch ook wel belangrijk is (van lezersreacties) De kaft ziet er wel wat oubollig uit vind ik  :-\ Gelukkig is de binnenkant wat moderner!

Een ander boek dat ik gezien heb en interessant vind is : Gourmet Bird Food Recipes. Dat ga ik misschien ook kopen.

Groetjes
Romy

tasja

HEY ROMY,

ik heb je boekje helemaal uitgelezen nu,
nu ga ik het blijven volgen.
flupke ziet er goed uit nu dankzij u goede zorgen,
dat mag wel gezegd worden vind ik.
ik wens u en flupke een heel goed 2007

groetjes tasja charlie en coco

CHARLIE,COCO & TASJA

Anja

Romy

Hoi Anja

Bedankt voor je mooie kaartje. Wat hebben veel forumleden mooie hondjes zeg! Hij ziet er echt snoezig uit!
Ook ik wens je het beste toe voor 2007!!

Hoi Tasja

Bedankt dat je mijn dagboekje helemaal uitgelezen hebt. Dat moet wel heel lang geduurd hebben!
Ik wens jou en je valkjes een spetterend 2007 toe!

--------------------------------------------------------------

Gisteren kwam ik de kamer binnen waar Flupke zit. Hij heeft een metalen ketting in z'n kooitje hangen omdat hij daar helemaal gek van is. Hij kan er erg lang mee spelen. En toen zag ik dat hij dat kettinkje probeerde te pakken met zijn pootje!!!  :o :o :o :o :o :o
Ik dacht dat het toeval was en liet het gewoon gebeuren.

Deze morgen kom ik opnieuw bij Flupke en wat zie ik opnieuw : Flupke pakt het kettinkje met zijn pootje  :o :o :o

Ik dacht dat valkjes hun pootjes niet gebruikten om dingen te pakken?  ???
Het is echt heel lief om te zien hoe hij het probeert te pakken, en als hij het vast heeft, dan pakt hij het kettinkje met zijn bekje om ermee te spelen  :-*
Toen ik het zag liep ik snel naar boven om de camera, maar toen ik terugkwam, had hij mij opgemerkt en wou uit z'n kooitje, dus zat hij niet meer bij het kettinkje, maar zat hij te headbangen voor z'n deurtje  ;D ;D (maar wel van links naar rechts ipv boven-beneden)

Aan iedereen van het forum wil ik een gelukkig 2007 wensen. Ik ben helaas niet zo handig om zo'n mooie kaartjes te maken, dus ik doe het op deze manier voor iederen :

Een spetterend 2007 en dat al jullie wensen mogen uitkomen!

Groetjes
Romy

tasja

HEY ROMY,

graag gedaan hoor,het was een plezier om jou boekje te lezen.

en ja hoor valkjes pakken dingen met hun pootjes,
coco hier eet cornflakes en die neemt hij met zijn pootje,charlie doet dat dan weer niet,hij probeert wel maar valt dan om haha ;D

kijk hier is coco met cornflake, :D

groetjes tasja

CHARLIE,COCO & TASJA

Romy

oh wat een lieve foto zeg! Ik dacht echt dat ik ergens gelezen had dat valkjes dat niet doen. Zo leuk dat ze dat toch kunnen, ik vind het echt een snoezig zicht  :-*

Ik heb nu toch een kaart kunnen maken, na veel zwoegen, maar nu weet ik niet hoe ik die in mijn handtekening moet zetten... Kan iemand mij helpen?

Bedankt!
Romy

Romy

nu is het wel gelukt, maar het is niet zo duidelijk  :(

Romy