Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Ach, wat een kleintje nog. Hij ziet er heel lief uit.  :-*
Fijn dat het nu toch weer de goede kant uitgaat. Laten we hopen dat dit doorzet!
Goed idee van je om te stomen met eucalyptus.
Flupke is een wildkleurtje, zo te zien?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey als je valkje echt moe is dan slaapt hij dus eventjes zo of met zijn kop in de veren. Als ik nu kijk, vind ik je valkje echt ziek eruit zien. Als hij vrij actief is en veel strekt en poets is het goed. Je valkje moet vanaf nu wel elke dag aankomen hoor. fotos van dichtbij neem je door de optie van het bloemetje aan te zetten op je camera.

Manja,

Deze heeft geen rode wangen is dus een witmasker.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Romy

Hoi

Hij ziet er inderdaad echt wel ziekjes uit nu. Maar daarnet was hij zich alweer aan het strekken.
Wat ik wel een hele verbetering vind, is dat hij nu niet meer zit te wiebelen op z'n stokje! Dat duidt er toch op dat die zenuwstoornissen aan het beteren zijn hoop ik.

Toen merkte ik ook opeens dat ie met z'n kopje op en neer bewoog en plotseling kwamen er enkele zaadjes uit z'n bekje! Het leek niet op overgeven (uit de maag), maar het leek alsof er wat zaadjes terugkeerden uit de krop... Waarschijnlijk heeft hij een beetje té veel gegeten de laatste keer. Morgen probeer ik het wat meer te spreiden en wat minder ineens te geven.

Actief zou ik hem nu zeker niet noemen! Als ik hem niet stoor, dan zit hij gewoon te slapen. Nu eventjes met z'n kopje niet tussen z'n veren, maar daarnet wel. Als ik hem dan wakker maak om iets te eten en om wat te kroelen, dan strekt hij zich wel verschillende keren. Het eten zelf gebeurt ook wel actief. Maar na een half uurtje zag ik hem terug loom worden en dan liet ik hem terug slapen.

Als ik nog eens een foto van dichtbij neem, zal ik dat bloemetje opzetten. Ik had er nog nooit van gehoord  :), bedankt!

Ja het is blijkbaar een wildkleur, en z'n kopje zou bij elke rui wat witter moeten worden. Ik heb al foto's gezien van andere valkjes, en dat ziet er héél mooi uit. Nu met z'n samengeplakte veren is het niet mooi om te zien, maar na de rui zal hij een prachtvogel zijn, vind ik  :D

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Als ik jou was zou ik hem toch gaan proberen wat pap te geven. Hij heeft ook vitamines nodig. In zonnebloempitten en trosgierst zitten amper vitamine in.
Meng de pap met wat druivensuikerwater aangezien hij dat lekker vond.
Ik zou hem ook warm houden zodat hij daar niet al te veel energie aan hoeft te verspillen. Dus een lamp boven de kooi hangen. Als het te warm is kruipt hij daar vanzelf weer onder vandaan. Dus niet de hele kooiruimte verwarmen.

Dat hij zich strekt is wel een goed teken lijkt me, maar zoals Lin zei, ziet hij er eigenlijk wel ziek uit.

Ik raad je dus echt aan om wat pap te geven.
En als het morgen niet beter is naar de DA te gaan.

Ondanks dat hij ziek is, is het een schattig beestje.
Ik hoop echt dat hij snel opknapt.

Groetjes,
Monky

Romy

17 november 2006, 16:25:23 #79 Last Edit: 17 november 2006, 16:28:14 by Romy
Hoi

Flupke staat bij ons in huis waar het lekker warm is. Daaraan hoeft hij dus zeker geen energie te verspillen.

Hij heeft deze middag ook gewoon graantjes gegeten, dus niet alleen zonnebloempitten en trosgierst. Is het dan echt nodig om pap bij te geven? Als dat zo is, dan ga ik er morgenochtend omgaan (nu kan het echt niet :(  want ik moet zo dadelijk naar een feest vertrekken  :()
Welke pap moet ik dan kopen? Is Nutribird voor parkieten goed?

Ik heb al verschillende keren gezegd dat het geen nut heeft om naar de DA te gaan. Ik heb haar al opgebeld om het probleem uit te leggen, en er kan niks aan gedaan worden. Hij heeft het spul binnen gehad en het is opgenomen door z'n lichaampje. Het enige dat ie moet blijven doen is eten, wat hij tot nu toe wel gedaan heeft. Enkel zo kan hij genezen, hij moet het zelf overwinnen...
Dit vind ik ook ENORM spijtig, maar ja...

Ondanks alles geloof ik dat het de goede kant uitgaat.

Groetjes
Romy

Wat ik er ook nog wou bij vermelden : zowieso ziet Flupke z'n kopje er niet mooi uit, dit heeft niet te maken met z'n ziekzijn nu. Dit is het gevolg van een zware oogonsteking een tijdje geleden. Ook z'n verenkleed heeft er nog nooit mooi uitgezien, dus daarop mag je echt niet oordelen.

Valerie

Wat ziet hij er zielig uit, zo dat kopje. Arme Flup! Ik hoop dat dat rap weer beter is!
Ik had vroeger ook last met foto's maken van dichtbij, tot ik het tulpje op mijn digitale camera ontdekte. ;)

Veel plezier op het feest vanavond en maak je niet te veel zorgen. Je kan verder toch niet veel doen.
Ik neem aan dat zijn kopje wat nat is, van het uitspoelen van z'n oogskes? ;)
Ik zal voor hem duimen! ;)

Romy

Hoi Valerie

Welja dat klopt dus
Omdat ik z'n oogjes uitgespoeld heb deze morgen, is z'n kopje  nat geweest en omdat er dus vroeger veel etter uit z'n oogjes gekomen is, plakken die veertjes nog altijd allemaal samen.

Weet jij soms of ik nu al pap moet beginnen geven? Want zoals je al gelezen hebt heeft ie deze middag ook gewone graantjes gegeten.

Ik ben ook van mening dat ik nu niet zoveel kan doen. Hij heeft gegeten en zit lekker warm binnen. Het enige dat hijzelf nu kan doen is goed rusten om z'n ziek-zijn te overwinnen. Dat heeft de DA zelf ook gezegd.

Ik zal PROBEREN te genieten op het feest, maar Flupke zal toch in m'n achterhoofd zitten hoor!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Nog een tip: kijk even goed of hij niet weer zijn zaadjes opgeeft.
Een valkje dat overgeeft, is er ook slecht aan toe. Dat had ik destijds met Mikki, die opgenomen moest worden (zie eerder verhaal).

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Romy,

Ik ben blij te horen dat het de goede kant op gaat met Flupke...(grappige naam  :D )

Ik wist zijn verleden van zijn oogontsteking niet. Dat kan het een beetje verklaren dan. Jij bent uiteindelijk degene die het het beste kan beoordelen of hij er goed of slecht uit zien voor zijn doen :)
Maar ik blijf het een schatje vinden  :D

Over die dierenarts. Ik zat meer te denken als het niet beter wordt, dus als hij achteruit gaat. Je moet inderdaad niet gaan als het zinloos is. Dat brengt alleen veel stess met zich mee.

Als hij inderdaad zaadjes op heeft vanmiddag behalve zonnebloempitten en trosgierst, dan is pap misschien niet direct noodzakelijk. Ik zou het wel voor de zekerheid in huis halen. Volgens mij kan je een ongeopende pak vrij lang goed houden.
En je zult zien dat je het nodig hebt op het moment dat je niet naar de winkel kan  ::) Dat is namelijk erg frustrerend...geloof me...ik spreek uit ervaring  :P ;D

Heel veel plezier op het feest.

Groetjes,
Monky

Romy

Dag iedereen

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ondertussen gaat het op de goede weg met Flupke! Toen ik deze nacht terug thuiskwam zat hij helemaal boven in z'n kooi op een berkentak, met z'n kopje in z'n veertjes te slapen. Dat betekent dus dat hij zich verplaatst had, wat de hele dag nog niet gebeurd was. Goed teken nr. 1  :)

Deze morgen zaten z'n oogjes niet toe zoals gisteren. Goed teken nr. 2  :)

Toen ik hem wakker maakte, was ie daar niet zo tevreden mee en begon hij te pikken! Zo van : "laat mij met rust ik wil slapen" hij wordt terug pittig! : Goed teken nr. 3  :)

Maar ik nam hem er dus wel uit want hij moest eten. Had hij sinds gisteren niet meer gedaan. Dus ik nam hem eruit en bood hem wat zaadjes aan in z'n potje, moest hij niets van hebben  :( Toen legde ik er wat op m'n hand, en toen was het ineens wel goed voor meneer  :D Hij wilde persoonlijk gevoederd worden  :D Hij heeft dan ook heel goed z'n zaadjes opgegeten, hij heeft enkel gewone zaadjes gekregen en heeft ze gretig opgegeten. Als beloning heeft hij een (klein) stukje trosgierst gekregen, die hij ook goed opgegeten heeft : Goed teken nr. 4  :)

Z'n poepjes waren wel aan z'n kontje gedroogd... Maar dit is geen verslechtering want hij had het voor z'n kuur ook al. Dat heb ik dan proberen lospulken, maar dat lukte niet, dus is het een badje geworden. Héél tegen de zin van meneer  :D Maar de poepjes zijn nu wel allemaal weg.

Je merkt het dus, het gaat de goede richting op  :) :) :)

Hij slaapt wel nog heel veel, maar dat was een normale bijwerking van het middel, en dus zal Flupke wel nog een tijdje wat dufjes zijn. Zo lang ik hem af en toe wakker maak om te eten kan het dus geen kwaad. Net na de middag ga ik hem nog wat zaadjes aanbieden en deze avond ook denk ik. Is dat een goede frequentie?

Oh wat ben ik tevreden dat het goed gaat met Flupke! En dan vergeet ik Goed teken nr. 5 nog : hij lijkt niet meer zo hard te wiebelen  ;D Hij heeft zelfs alweer met m'n ketting gespeeld.

Maar zoals jullie merken, moet ik hem hiervoor wel wakker maken, anders slaapt hij gewoon. Dat ie dat maar veel doet, zodat hij goed geneest!

Oh ja, toen ik gisteren vertrok naar het feest, zat hij wat te knabbelen aan z'n snoepstok. Ik weet niet of hij wat binnen heeft gehad, maar dat vond ik toch ook een goed teken.

'k Vind hem al wat mooier op z'n stokje zitten ook, het is niet meer zo 'doorgezakt' in vergelijking met gisteren.

Het gaat de goede kant op en ik ben zoooooooooooo blij!
Groetjes Romy

Monky

Hi Romy,

Wat ben ik blij voor je dat Flupke weer de goede kant op gaat!!
Wat een opluchting inderdaad zeg!!

Het feit dat hij zaadjes eet is wel een heel goed teken.
Hou hem nog wel goed in de gaten...maar dat wist je denk ik zelf ook al  :D

Ik vind het echt heel fijn voor je dat het goed gaat. Ik weet dat je om zoiets heel veel zorgen kan maken.

Op naar nog meer verbetering  :D :D :D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Romy!

Ik ben het helemaal met Monky eens, want ik weet ook hoeveel zorgen je je kan maken om je valkjes.
Zoals ik je al vertelde heb ik een hoop zorgen gehad om Fuzzy. Die is er nu weer helemaal bovenop, hij moet alleen nog een herhalingsontwormingskuur. Maar ik weet wat je doormaakt!
Hoe gaat het intussen met Flupke? Zet het herstel zich voort?
Ik hoop dat dit middel nu wel gaat helpen, bij Fuzzy hielp het ontwormingsmiddel na 1 dag al! :D

Groetjes,
Manja

Gerda

Hoi Romy,

Fijn dat het wat beter gaat met Flupke. Hopelijk knapt hij nu elke dag een beetje meer op en wordt het een sterk valkje.
Ik weet hoe het is om je zorgen te maken om die kleine doerakken. Je denkt er steeds aan. En je bent erg bang dat het fout kan gaan. Het zijn geen leuke dingen om mee te maken, en het zijn de minder leuke kanten van het hebben van huisdieren.
Maar hopelijk is de tijd van zorgen snel voorbij en kun je gaan genieten van Flupke!!

Liefs, Gerda

Romy

Hoi iedereen

Nog een update over Flupke, waar het ondertussen héééél goed mee gaat  :D :D :D :D :D :D :D

Gisteren had ik heel weinig tijd om te posten. Hij was nog redelijk ziekjes waardoor ik m'n vrije tijd thuis volledig aan hem besteed heb. Hij heeft de hele dag geslapen en ik moest hem dus wakker maken om te eten. In de voormiddag moest ik nog zijn graantjes pellen voor hem, om hem aan te zetten om te eten. Daarna at hij dan wel uit zichzelf.
's Avonds at hij meteen uit zichzelf toen ik z'n bakje voor z'n neus zette.
Toen sliep hij wel al met z'n kopje in z'n veertjes

Vanmorgen zei m'n moeder dat hij al van z'n bakje, z'n trosgierst én snoepstok gegeten had! Dit was de eerste keer in 3 dagen dat hij uit zichzelf naar eten op zoek ging. Nu merk ik uit m'n ooghoeken dat ie opnieuw aan het eten is  :D

Deze middag heb ik wel z'n oogjes nog eens uitgekuisd omdat er een beetje pluimpjes in geplakt waren. Hij was héél levendig en pikte in m'n vingers (nu dacht hij waarschijnlijk "laat me met rust, ik wil eten" ;D)

Een uurtje geleden zat ie ook alweer met z'n belletje te spelen en ook zat hij weer voor z'n deurtje te kijken omdat hij eruit wilde!! Natuurlijk kon ik er niet aan weerstaan ;) en we hebben een hele tijd samen geknuffeld! Hij was superlief en liet steeds z'n kopje hangen om gekroeld te worden :-*

Jullie merken dus dat Flupke er zich gelukkig helemaal doorheen heeft geworsteld. Soms merk ik wel dat ie z'n kopje op een rare manier beweegt, alsof hij een tic heeft. Maar dat zal waarschijnlijk ook nog wegtrekken. Hij zelf heeft er allesinds geen last van.
Ofwel zit ik hem nu zodanig te bestuderen dat ik dingen zie die ik vroeger nooit opmerkte  ;D

Een belangrijke vraag die ik nu nog heb is of ik de tweede dosering van het ontwormingsmiddel nog moet toedienen... Uiteraard ben ik wel bang om dat te doen, aangezien hij deze keer een enorme overdosering gehad heeft... Ik denk dat ik nog eens ga bellen naar de DA om dat te vragen, maar jullie tips zijn zeker welkom!

Ik heb ook nog enkele vraagjes :
- Flupke is nu ong. 4 maanden oud, maar wel héél klein. Is hij nu al volgroeid, of kan een valkje van deze leeftijd nog altijd groeien?
Zonder z'n staartveren lijkt hij de grootte te hebben van een groot uitgeslagen parkietje.
- Hoe merk je dat het ontwormingsmiddel werkt?

Heel veel groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Goed om te horen dat het beter gaat met Flupke.
Het is een zeer goed teken dat hij uit zichzelf eet en dat hij ook met zijn speeltjes speelt :D :D
Inderdaad heel lief wat je schrijft over het kroelen!  :-*

Ik hoop dat die 'tic' ook nog verdwijnt, maar dat zal wel. Zo een overdosering is niet niks.

Na verloop van tijd zou ik zeker de tweede keer het middel toedienen, maar wel heel erg uitkijken omdat het nogal een agressief middel lijkt te zijn. Weet je de naam niet van het spul, staat dat niet op het flesje?
Heeft ze de dosering trouwens toegepast op het valkje, weet ze hoe klein Flupke is en hoeveel hij weegt?
Ik vind het namelijk raar dat hij zo ondersteboven van die overdosering is, zoveel extra zal je hem toch niet toegediend hebben?
Maar ja, ik ben geen DA anders moet je die vraag nog even bij Ziek stellen.

Valkjes kunnen groeiachterstanden inhalen. Dat is wat ik ervan weet. Maar sommige valkjes zijn sowieso kleiner dan andere valkjes.

Bij Fuzzy merkte ik dat het middel werkte omdat zijn ontlasting er steeds beter ging uitzien. Bovendien bleef het niet meer hangen aan zijn staartje. ;)

Groetjes,
Manja