Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

chica

ja houd het zeker in de gaten de volgende keer mss met een keukenrolpapiertje proberen.Hopen dat het niet gaat bloeden maar het zal wel niet.
groetjes ilse ;D

Romy

Hoi Ilse

Het was aangekoekte etter, wat in een dun laagje op haar huidje lag en je gewoon voorzichtjes kan aftrekken. Maar dus niet als er een veertje in geplakt hangt  :-\

Het is nu al meer dan een half uur geleden en ik zie gewoon een rood puntje. Nu zal het vast niet meer bloeden dus ik ga lekker naar m'n bed. Flupke zit me ook al aan te kijken op z'n slaapplekje want hij wil ook slapen denk ik :)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Vandaag gaat alles heel goed met Flupke. Momenteel zit ze een beetje te soezen, maar daarnet was ze erg actief! Ik kon niet leren met haar bij me want ze liep de hele tijd over m'n boeken en computer heen. Daarom zette ik haar eventjes op mijn bed :

Haar kuifje ligt wat dooreen, waarschijnlijk van het crossen  ;D Je kan ook zien dat ze maar 1 staartveer meer heeft  :-\ Maar ik heb de indruk dat ze dat zelf helemaal niet erg vindt, want daardoor kan ze in kleine hoekjes in haar kooitje kruipen en draaien, wat ze blijkbaar wel prettig vindt!

Toen ik zat te eten, begon Flupke ook te eten. Blijkbaar was ze haar zaadjes een beetje beu, want ze kroop naar beneden in haar kooi (wat ze niet zo vaak doet) en at van haar snoepstok. Hier zien jullie hoe Flupke dat aanpakt :

Haha, ik hoop maar dat ze er geen spijsverteringsproblemen van krijgt  ;D

Dat was het weer! Ik kruip snel terug achter m'n boeken  ;)

Groetjes
Romy

chica

leuk zeg ja dat was bij mij dus ook het probleem met bello dat ze altijd op mijn bureau liep en ik me dus niet kon concentreren gelukkig heb jij nog een ander leuk plekje voor haar het bed ;D
heel lief vogeltje :-*
groetjes ilse

Monky

Hi Romy,

Wat ziet ze er weer goed uit. Om die veren moet je je geen zorgen maken. De eerste rui en dat is allemaal weer goed.

Het is toch wel een droppie  :-*

Ik heb trouwens een keer geprobeerd foto's in te plakken toen Whooshy los was... Ik kan je zeggen, dat ging niet helemaal goed  :P Madam vond dat ze mee moest doen...

Ze wilde duidelijk bepalen welke foto waar kwam  :-\  ;D

Wat een heerlijke beestjes zijn het toch... :-* :-* :-*

Groetjes,
MOnky

ps Sterkte met de laatste loodjes  ;)

Romy

Hoi Ilse

Ze mag wel niet te lang op m'n bed blijven, anders laat ze sporen na  :P

Hoi Monky

Haha, het zijn echte kanjers! In alles steken ze hun neusje  ;D Het zijn echte lieverds, waar je erg veel aan hebt vind ik  :-*

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat kunnen ze toch nieuwsgierig zijn. Ik vind je foto wel erg mooi vooral tegen de zwarte achtergrond.
Met de veertjes komt het echt wel allemaal goed geloof me.
Het duurt even dus nog wat geduld hebben.

Hoe is het nu met Flupke? En met het oogje?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Eigenlijk is de achtergrond grijs (van m'n overgordijnen) maar door de flits kleurt dat zwart ???

Met Flupke z'n oogjes gaat het redelijk. Ik merk wel op dat als hij zich gepoetst heeft, dat z'n beide oogjes dan volhangen met van die poederveertjes. Soms wrijft hij dan met z'n vleugeltje z'n oogje proper, maar soms ook niet. Als ik het dan niet snel proper maak, wordt het erg vies natuurlijk. Wel heb ik al verschillende dagen geen etter meer uit z'n oogjes moeten halen, dus dat is wel goed.
Ik geef hem nu ook opnieuw vitamientjes (spuiten op de graantjes) want dat stond hier in Leuven. Ook bij de rui zal dat wel helpen.

Ik merk ook niks meer van het veertje wat ik gisteren per ongeluk had uitgetrokken... Het is bij een rood puntje gebleven, gelukkig!

Deze namiddag heb ik opgemerkt dat ze toch wel wat meer naar beneden komt. Er staat dan ook een mengeling van eivoer, gekiemde zaadjes en een klein beetje druif  ;) Daar had ze buiten de kooi al erg van gesmuld, maar ik wou terug verder leren en had het in de kooi gezet. Ook voor de snoepstok komt ze naar beneden.
Uiteraard om te drinken ook natuurlijk :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

ik vind het heel fijn dat Flupke het zo goed doet. Wie had dat verwacht toen je hem kreeg.
Nou succes met leren en ik zal voor je duimen.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben ook erg blij dat het zo goed gaat met Flupke. Dat had ik helemaal niet verwacht toen ik hem zo ziek kreeg  :-\

Maar gelukkig is het een blije, gelukkige vogel geworden  :D Wat ik ook erg leuk vind, is dat Flupke zo ontzettend tam is geworden! Dat had ik in mijn stoutste dromen niet durven hopen!  :-*
Ik zou zelfs bijna durven met Flupke op m'n schouder naar buiten gaan!! Maar ik doe het niet want ik zou veel te veel verdriet hebben mocht hij toch door 1 of ander stom toeval wegvliegen. Het is het niet waard.

Over 2 weken ben ik volledig van de examens vanaf, dus ik begin al af te tellen  :P Heel erg bedankt dat je voor me wil duimen!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Voor ik de pc afsluit wil ik jullie nog 1 grappig detail over Flupke vertellen.

Als ik moet hoesten of niezen, dan doet Flupke altijd mee  ;D Anders maakt ze zo goed als nooit lawaai, maar bij het hoesten, dan hoor ik ze wel! Het is helemaal niet luid, een zacht 'kraaitje' alsof ze wil meedoen  ;D

Prettige avond verder aan iedereen

Groetjes
Romy

chica

hihi grappig zeg
zoon leuk vogeltje
ja je valkje heeft nu egt een heel goed leven daarom is ze ook zo handtam ik had ook een vogeltje gekregen van iemand die er nooit voor zorgde en helemaal verwwarloosd was ik heb hem dan bij me genomen hij was helemaal niet tam het waren 2 wilde grasparkietjes toen ik ze een mooie ruime kooi gaf met veel verzorging aandacht egte takken elke dag tegen praten speelgoed gegeven en veel meer verschillende soorten eten ze waren allebei zuper handtam geworden.Egt heel leif maar toen die mensen dat hjoorde wouden ze hun vogeltjes weer terug ik zei mooi niet ze zijn nu van mij.
zo zie je maar als je je valkje een goed leven geeft krijg je veel leifde terug.
groetjes ilse en nog veel succes met je examens ik zal duimen
;D

Anja

Hoi Romy,

Niet doen hoor. Niet Flupke mee naar buiten nemen. Als hij wegvliegt dat vergeef je jezelf nooit.
Beloof me dat je dat niet doet.

Groetjes Anja

Christine

Hey,
Ik heb zo de laatste pagina zitten lezen.. Niet veel zin om alles te lezen! Flupke is een prachtige valkparkiet maar wel niet de enigste belgische ;D Ik heb 5 belgische valkjes, de andere drie komen van onze buren ;D Ook heb ik gelezen dat je hier idd geen ontwormingsmiddel kunt vinden. Om daar telkens naar Nederland voor te gaan...  :-\
Leuk boekje trouwens,
ik ga het proberen te volgen!

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Romy

Hoi Anja

Ik beloof zeker dat ik niet met Flupke naar buiten ga! Ik zou het echt nie willen hoor! Ik bedoelde gewoon dat hij zoooooooo tam is, dat het WAARSCHIJNLIJK wel zou lukken, maar die kans is nooit 100% dus ik doe het niet. Flupke is mij veel te dierbaar om hem via zoiets stoms te verliezen!! Het is nog altijd een levend wezen dus kan je nooit 100% inschatten hoe hij gaat reageren.
Ook als hij gekortwiekt zou worden, zou ik hem nog niet mee naar buiten nemen, ik heb al teveel verhalen gehoord over gekortwiekte valkjes die toch nog kunnen vliegen. En met een beetje wind erbij kunnen ze inderdaad heel ver geraken.

Niet dat ik Flupke zou kortwieken hoor, hij geniet zo van zijn kleine, korte vluchtjes van de grond naar mij toe  :P
Alhoewel... Ik moet bekennen dat Flupke ook al andere kleine vluchtjes durft te doen! bv. van de tafel naar de keuken (ong. 1 meter), van m'n schouder naar het toetsenbord  ::) Zoals nog vele valkjes blijkbaar héél aantrekkelijk  ;D En nog zo van die kleine vluchtjes.
Echt rondvliegen doet Flupke bijna nooit. Als het al eens gebeurt is het omdat hij mij ineens kwijt is en dan gaat hij rondvliegen tot hij niet meer kan en dan landt hij op het eerste het beste plaatsje wat hij tegenkomt  :D

----------------------------------------------------------------------

Hoi Christine

Ik kan geloven dat je niet alles wil/kan lezen want het is een hele hoop! Als je wil weten hoe ik aan Flupke ben geraakt, dan kan je gewoon het eerste stukje lezen wat ik geschreven heb. Ondertussen is Flupke erg ziek geweest van het ontwormingsmiddel (ik had een overdosis gegeven, per ongeluk natuurlijk :'() Maar hij (of zij, ik weet het nog niet!) is er door gekomen.
Met z'n oogjes gaat het nog niet 100%, maar het wordt beter.

Zo, nu ben je op de hoogte van de grootste gebeurtenissen en kan je makkelijk volgen  :P

Wat leuk dat er nog belgische valkjes op het forum zitten!  :D

Heel veel plezier bij het volgen van mijn dagboekje!

Groetjes
Romy