Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Kimm

hoi romy,

ik zou 2 weken ook aandurven hoor. zelf heb ik ze nooit in quarantaine gehad  :-[  :-[
ik gokte het er op, maar ja dat is geen goed advies van mij ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim en Rianne

Dankjewel om jullie mening even neer te schrijven. Ik vind het wel fijn om te horen dat er veel mensen (de meerderheid denk ik zelfs) z'n nieuwe valkje meteen bij de rest deed en dat dat niet fout is afgelopen. Ik spreek hier dan wel over mensen die hun valkje bij een goede kweker hebben gehaald.
Eigenlijk heb ik nog geen enkel verhaal gelezen waar het slecht is bij afgelopen. Of kijk ik er overheen?

Ik denk er wel aan om zowieso een ontlastingsonderzoek te laten doen van de nieuwe dame, dat is toch gratis bij mijn VA. Alleen moet ik er wel ver voor rijden, maar dat vind ik niet erg. Eventueel kan het nieuwe valkje dan mee (als ik merk dat het niet stressvol reageert in de auto), dan kan het nieuwtje ook eens onderzocht worden.

Hoi iedereen

Ik ben jullie gisteren vergeten te vertellen dat Flupke ontzettend stoer is geweest. Zoals jullie wel weten, is ze eigenlijk een ongeloofelijke angsthaas. Maar deze keer niet. Ik ging met haar naar boven om haar in de kooi te doen. Tegenover haar kooi staat m'n tv op een tafeltje en daaronder m'n dvd-speler op de doos. Ze keek de hele tijd die richting uit en daarom ging ik met haar wat dichter zitten. Het leek alsof ze tussen de dvd-speler en het tafeltje wou zitten, dus ik hield haar ervoor. En ja hoor, mevrouwtje kroop ertussen (er is zo'n ruimte van 20 cm hoog). Ze vond het heeeeeel erg interessant en ging overal zitten kijken wat er te zien was. Het grappig is dat ze dan telkens heen en weer zat te wiegen van links naar rechts  ;D Als ze dat doet, betekent dat dat ze heel aandachtig en op haar hoede is.
Uiteindelijk heb ik ze moeten pakken, of ze zat er nu nog onderzoek te doen  ;D

Ik was best wel fier op Flupke dat ze dat aandurfde  :D

Groetjes
Romy

Kimm

och wat een lieverdje is zij ook  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Flupke is echt een lieverd  :D Ik heb heel veel geluk dat zij zo'n lief karaktertje heeft. En daarom ben ik zoooooooo ongeloofelijk benieuwd hoe zij gaat reageren op een ander valkje. Eigenlijk komt het wel goed uit dat zij eerst naar Anja gaat, dan kunnen we al merken hoe zij tegenover andere valkjes staat. Ik verwacht dat zij in het begin heel bang zal zijn, maar dat de nieuwsgierigheid snel de bovenhand zal halen. Hopelijk kan ik de vrijdag dat ik haar breng eventjes blijven zodat ik kan zien hoe ze reageert... Ook denk ik dat ze mijn aanwezigheid in het begin wel zal appreciëren, omdat ze steun bij mij zal zoeken bij deze nieuwe situatie met vreemde mensen en vooral vreemde valkjes!

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy, hihi, fijn dat ze het aan durfde he! Zo te zien is ze toch nog niet zo bang he..weer iets ontdekt he, grtjs. Ann

Romy

Hoi Ann

Het is waar dat Flupke niet meer zo bang is. Ze durft steeds meer. Daarbij denk ik dat het goed zou zijn als het nieuwe valkje een durvertje is. Ze zal Flupke meetrekken en zo zal zij ook meer ondernemend worden. Althans, dat hoop ik  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb een topic geopend bij Aanschap mbt quarantaine. Daar hoor ik graag jullie aanpak over de praktische kant bij het aanschaffen van een nieuw valkje.

Alvast bedankt!

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy, natuurlijk zal het nieuwe valkje Flupke goed doen hoor, en een ondernemend valkje is ook heel fijn voor Flupke, goed gezien hoor! Grtjs Ann

Romy

Hoi iedereen

Leuk nieuws te melden!
Ik had Flupke daarjuist op de deur gezet (die schijterd durft er zelf niet op gaan zitten) en ze vond het echt héérlijk  :D Ze keek overal goed rond en als ze tegen iets tikte zoals bv m'n streng lichtjes, dan liet ze een kirretje horen  :D Alsof ze daarmee wou zeggen : "Kijk, ik durf"  :-*
Daarna had ik ze op de hoogste trede van m'n trappetje gezet naar het zoldeverdiepje waar haar kooi staat en m'n bed.(ik zit onder het dak). Ze zat daar hoog en droog te wezen en ineens vloog ze naar beneden  :o Dat had ik nooit van haar verwacht  :D Ze deed er zelfs nog een paar rondjes bij in deze krappe ruimte (het is hier zo'n 4 op 4, terwijl ze thuis gewend is aan een ruimte van zo'n 10 op 10!). Ze landde daarna heel netjes op m'n hoofd. En nu is ze al de hele tijd alle hoekjes van m'n bureau aan het ontdekken. Ik ben echt zo fier op m'n meissie dat ze steeds meer durft  :-*

groetjes
Romy

hilde

Romy

Hoi Hilde

Dankjewel!

Hoi iedereen

Flupke krijgt deze week niet genoeg van ontdekkingen te maken  :D
Deze morgen was ze al de hele tijd onrustig. Ik liet haar een aantal maal vliegen en ze deed het ook een paar keer uit zichzelf. En ja je kan het al raden, ik kreeg ineens een geschenkje van haar, een goeie natte op m'n schouder  ::) Toen ik naar m'n keukentje liep om het op te kuisen, zette ik haar op de snijplank die over de gootsteen ligt. Wanneer ik klaar was met het op te kuisen, ging ik opnieuw achter m'n pc zitten en liet ik Flupke op de snijplank zitten want ze was lekker aan het rondkijken. Ik kan haar zien en zij mij ook, want het is maar zo'n 3 meter van elkaar. Ineens kijk ik terug naar de snijplank en ik zie haar niet meer  ??? Ik overal rondkijken en roepen en ik raakte al lichtjes in paniek! Tot ik ineens heel zacht gepiep hoorde van onder het snijblok... Flupke was tot mijn grote verbazing eronder gekropen tussen een klein spleetje en zat in de afwasbak! Daar was ze in het donker aan het rondkijken en kirren  :P Eigenlijk moet ze er bijna in gevallen zijn, want de afwasbak is inox of zoiets en daar heeft ze geen houvast aan.

Maar ik vind het dus een hele prestatie dat ze toen niet in paniek is geraakt of zo! Ze bleef heel rustig en wou zelfs niet eens met me meekomen  ;D Dan heb ik haar maar een tijdje laten zitten en toen ik hoorde dat ze er probeerde uit te raken, toen ben ik haar gaan halen. En als beloning heeft ze me weer zo'n natte flatsh gegeven  >:( :P ::)

Ik denk er serieus aan om de naam van dit boekje te veranderen in : de dolle avonturen van Flupke  ;D ;D ;D

Groetjes
Romy

PatrickV

Hoi Romy,

Aangezien jij ook van het Belgenland bent en jij ook de opstart van mijn dagboeje mee gevolgd hebt, heb ik vandaag een groot stuk van men dag doorgebracht met jouw dagboek te lezen. Ik heb natuurlijk nog niet alles kunnen lezen!  zo'n slordige 2 jaren historiek lees je natuurlijk niet in één dag hé !
Zeg ! Jij hebt al heelwat watertjes doorzwommen met je Flupke! Amai! Proficiat voor je verzorg-kunsten en je doorzettingsvermogen.  Ik hoop dat ik dat ook kan opbrengen als het eens wat minder gaat met mijn valkjes.

Leuk dat je nu aan een 2de valkje toe bent. Flupke zal dat zeker kunnen appreciëren, nu zij zo op ontdekking uit is.  ;)

Ben ook benieuwd hoe dat zijn gang zal gaan...

Romy

Hoi Patrick

Ik kan me voorstellen dat je menig uurtjes zoet bent geweest met mijn dagboekje te lezen  :o
Je kon me ook gewoon een korte samenvatting gevraagd hebben hoor  ;) Als er dingen niet duidelijk zijn of zo, dan vraag je dat maar. Dat is geen enkel probleem.

Flupke heeft inderdaad al heel wat meegemaakt. Gelukkig is ze nu 'stabiel' en is ze de laatste jaren niet meer ziek geweest of zo. Wel moet ik nog steeds haar oogjes in de gaten houden en er de vuiltjes 's morgens uithalen. Als dat niet zou verzorgd worden, dan is de kans groot dat ze opnieuw een oogontsteking krijgt door al dat vuil.
Dat is ook de reden waarom ik op zoek ben gegaan naar een heel goede opvang voor als we begin juli op reis gaan. Ze gaat naar Anja toe, want ik vertrouw haar voor 100%. Het is een hele reis want ze woont niet tegen de achterdeur, maar ik heb het er wel voor over!

Als ik je 1 iets kan meegeven uit m'n avonturen met Flupke, dan is het wel het volgende : mocht je ooit je valkjes willen ontwormen, vraag dan aan de DA dat je 2 spuitjes per valkje krijgt, en niet 1tje zoals ik gekregen had. De bedoeling is dat je valkje 2 maal het middel krijgt in z'n bekje. Dus ik moest eerst de helft van het middel toedienen en na enkele weken dan de rest. Maar dat ging fout, het middel ging er bijna helemaal in de eerste keer, wat Flupke bijna fataal is geworden. Als je dus gewoon 2 spuitjes per vogel hebt, dan kan het niet fout gaan.

En ik kan je zeggen dat je het zeker zal kunnen opbrengen om je valkjes te verzorgen als ze ziek zijn. Na een tijdje veroveren ze echt je hart, zeker als ze tam zijn, en dan kan je die beestjes daar niet hulpeloos laten zitten, dan zou je écht door een vuur gaan voor hen!!!!

Groetjes
Romy

PatrickV

Ja, die ontworming van Flupke heb ik met veel spanning gelezen. Dat was wel wat zeg !  Ik zal zeker aan Flupke denken als mijn valkjes aan de beurt zijn.  En je tip van de 2 apparte spuitjes hou ik ook in mijn achterhoofd.  Bedankt alvast.

Doe dat goed daar in Leuven.  Stillaan de laatste loodjes zeker ?  'k Zal een kaarsje voor je branden dat alles goed afloopt. ;)

Doei.

Romy

Hoi Patrick

Het was toen heel spannend... Flupke was ZO ziek en de DA zei dat ze er niks aan kon doen. Het middel was al door haar hele lijfje opgenomen en ze had toen ook al zenuwbeschadiging omdat ze heel wankel was. Volgens de DA was ze een vogel voor de kat... Maar ik wou ze niet opgeven en wonder boven wonder is ze er zonder blijvende gevolgen terug bovenop gekomen!!
Die spanning wens ik echt niemand toe en daarom wou ik je zeker verwittigen om 2 aparte spuitjes te vragen mocht het ooit nodig zijn. Zo bespaar je jezelf én je valkjes een hoop ellende.

Ja het zijn inderdaad de laatste loodjes hier. De laatste 10 dagen voor m'n eindwerk zijn ingegaan en er wordt nog druk aangepast en verbeterd. Dit weekend wil ik hem af hebben, want er moet nog tijd over zijn voor de praktische zaken (kopieren en inbinden). Daarna nog 4 examens en dan byebye unief!!
Dankjewel voor je succeswensen!

Groetjes
Romy