Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

karlijn

ik wou even zeggen dat ik de naam Flupke zo grappig vind..
Mn oog valt er steeds op hihihihi

nou werkse en nog een fijne vakantie!!

Groetjes Karlijn

Dieren oordelen niet.....mensen wel..!

Kimm

hoi romy,

leuk dat je even laat weten dat alles goed gaat daar met flupke en met jou! fijn hoor. leuk dat ze watermeloen lekker vond :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Karlijn

welkom in m'n boekje :D
Momenteel is het hier wat rustig omdat ik vakantie heb en dan weet ik niet wat eerst te doen ;D
Leuk dat je Flupke een grappige naam vindt  :)

Hoi Kimm

Graag gedaan hoor :)

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Fijn dat je druk bent in je vakantie... wel ook vakantie houden hè! Een beetje opladen voor het nieuwe semester. Wel aan jezelf denken  :)

Het klinkt als muziek in mijn oren dat het goed gaat met Flupke  :D Nu je toch vakantie hebt... misschien kun je dan wat fotootjes maken?  ;D ;D ;D

Geniet lekker van je vakantie.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

We gaan nog op reis, dus dat wordt dan opladen voor het nieuwe semester :) Als ik straks gedaan heb met werken, zal ik ook wat meer tijd voor mezelf hebben.

Je hebt inderdaad gelijk dat het weer hoog tijd wordt voor foto's! Ik moet nog werken tot volgende donderdag. Daarna zal ik vast wel tijd vinden (of maken!) om foto's te nemen.

Groetjes
Romy

Monky

:D :D :D :D

Knufje voor Flupke  :-*

Romy

Hoi Monky

Knufje is gegeven en ontvangen  :D
Dankejwel!

Hoi iedereen

M'n vakantiejob zit erop! Vanaf vandaag heb ik écht vakantie! Al voelt het niet zo  :-X Er zijn 101 dingen die ik nog moet doen, en dit weekend gaan we er voor een weekendje op uit. Dus moet er nog vanalles gebeuren.
We gaan van zaterdagmorgen tot zondagavond naar Rotterdam. Flupke blijft thuis en ik ga 37 bakjes met eten ophangen en een snoepstok voorzien  ;D Langer dan dit zou ik ze zeker niet alleen laten, maar voor die 48u, dat zal ze wel overleven :) Ook heb ik haar kooi netjes gepoetst zodat ze proper het weekend kan ingaan  :D

Verder gaat het heel goed met haar! M'n moeder zei dat ze telkens heel braaf en rustig was als ik op m'n werk was. Vandaag is ze ietsje onrustig, maar er gebeurt momenteel ook veel rondom haar, en het weer speelt ook mee : het waait hier nogal, en er is telkens zon met wolken voor.
Het is ook de eerste keer sinds een maand dat ik tijdens de week thuis ben. Dat zal ze ook wel opmerken.

De foto's zullen voor volgende week zijn, na ons weekendje uit.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

ik ben afgelopen maandag naar rotterdam geweest. mijn vriendin woont daar. leuke stad hoor!

fijn dat het goed gaat met flupke. 37 bakjes eten moet goed komen hoor ;D  ;D  ;D
wat zal ze aankomen ;D
heel veel plezier!

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Ik denk ook wel dat ze met 37 bakjes zal toekomen voor 48 uur  ;D
Ben net snoepstokken gaan halen voor 1,89 euro voor 2 stuks. Dat lijkt me wel een goede prijs.

Hoi iedereen

Nou, daarstraks ben ik echt wel de helft vergeten te vertellen  ;D Ik weet echt niet waar m'n hoofd staat vandaag  :-X
Flupke lijkt wel in de rui te zijn. Dat is ze nochtans in het voorjaar al geweest. Is dit normaal? Of heeft het met de ongeloofelijke hitte te maken die hier de afgelopen dagen heeft gehangen? Ze is ook 4 vleugelpennen verloren ( het is geen schrikrui, aangezien ze ze op 4 verschillende momenten is verloren).

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje ivm mezelf : samen met m'n vriend heb ik een reis geboekt : een last-minute naar Egypte  :D We zien het al helemaal zitten! We willen er voor de eerste keer in ons leven snorkelen, aangezien er een rif aan het strand van ons hotel ligt. Als iemand daarover tips heeft, dan zijn die meer dan welkom!
We vertrekken op 29 augustus, voor een weekje.

Groetjes
Romy

Dafrinja

Hoi Romy!

Ik ben in maart samen met Gydo naar Egypte geweest, maar dan wel met een cruise mee, tempels bezoeken e.d. Daarna hebben we nog een weekje vertoefd in Hurghada. Alleen hebben we daar niet echt gesnorkeld ofzo, we waren blij dat we lekker niks konden doen, na een week elke dag vroeg op ;D
Maar het is een mooi land hoor! En lekker warm nu denk ik. Bij ons was het al 25/30 graden.

Groetjes!!!!

Dafrinja

Kimm

hoi romy,

oh heerlijk zeg! lekker genieten straks!

groetjes kim

Romy

Hoi Dafrinja

Waauw zeg, een cruise en daarbij de tempels bezocht  :D Dat is iets wat ik heel graag zou doen! Maar het kon er nu nog niet vanaf  ;)
Wij zitten in Marsa Alaam en blijven daar tijdens de week ook. Het wordt een echte rust-uit vakantie.

Hoi Kim

Ja hoor, genieten zullen we zeker doen!

Hoi iedereen

Ons weekendje Rotterdam zit er alweer op. Het is echt een geweldige stad, en zoals Kim al aangaf, zijn er inderdaad héél veel eetkraampjes! De bebouwing is ook erg mooi, er zitten echte architecturale hoogstandjes tussen!
Maar nu komt er wat minder goed nieuws : Flupke heeft gedurende de gehele tijd dat we weg waren niks gegeten... Haar 37 bakjes waren onaangeroerd... Zelfs aan haar snoepstok is ze niet gekomen!
Ze ging wel op haar gemakkie eten toen we thuis kwamen. We kunnen dus stellen dat ze heimwee heeft gehad naar ons. Deze morgen heb ik haar gewogen en ze is van 78 gram naar 71 gram teruggevallen. Ze is gelukkig wel nog steeds levendig, en haar poepjes zijn ook normaal.

En nu nog eventjes iets vervelend : omdat ik na m'n examens meteen begonnen ben met werken, heb ik m'n lijf wat voorbij gelopen. Ik ben oververmoeid en heb daardoor een mondschimmel ontwikkeld. Ontzettend vies, bah! Gelukkig was ik er vroeg bij en was het nog niet ver ontwikkeld. Net zaterdagmorgen zag ik wat het was, 1u voor we normaal zouden vertrekken naar Rotterdam. Dat is dus een beetje uitgesteld geweest.
Wat wel vervelend is, is dat ik m'n vriend er ook mee aangestoken heb. Maar nu nemen we beide medicatie en het is al heel fel verminderd.

Nou ja, nu kan ik eindelijk uitrusten :)

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

fijn dat je het leuk hebt gehad in rotterdam!

ach die flupke, afgevallen. ik denk dat het er zo weer bij op zit hoor, ze zal nu wel weer flink aan het eten zijn. maar wel vervelend voor jou.

een mondschimmel :o wat had je dan voor symptomen?
en ook je vriend nog besmet :o samen aan de medicatie, ik hoop dat je er gauw weer vanaf bent. dat soort dingen gebeuren altijd als je weg gaat he?
niet meer zoenen hoor ;D
beterschap!

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Ja super hoor in Rotterdam
Flupke is niet meteen in voor schransen merk ik. Ze eet gewoon op haar gemakkie, en heeft nu gelukkig ook ontdekt dat de 'stok' waarop ze slaapt ook eetbaar is (de snoepstok dus ;) )
Het is idd vervelend dat ze zo is afgevallen, maar omdat we weten waardoor het komt, ben ik niet echt ongerust. Uiteraard hou ik haar gewicht wel in de gaten.

Ja klinkt dus supervies he, mondschimmel  :-X Het begint met een geïrriteerde mond. Alsof je tandvlees ontstoken is. Je hebt dan ook roodheid.
Omdat ik 2 jaar terug een vak 'ziekteleer' heb gevolgd op school, wist ik dat ik moest uitkijken voor witte puntjes. Dat is het eerste échte teken van mondschimmel. Als je het dan niet behandelt, dan ontstaat er een wit beslag in de mond. Baby kunnen dit makkelijk hebben, en dan heet het in de volksmond 'spruw'.
Uiteindelijk is het geen bacterie of zo, maar wel een lichaamseigen stof die omwille van een verminderde weerstand begint te woekeren. Nu moet ik 2 maal per dag een antischimmel pil nemen, en 4 maal per dag gel in m'n mond smeren.

Kussen zit er inderdaad niet meer in  :'( We moeten wachten tot we beide genezen zijn, anders steken we telkens elkaar weer aan...

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

jeetje, nou wij zitten hier allemaal wel in de lappenmand he?

ik wens je heel veel beterschap!!!

groetjes kim