Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Romy,

Eerst en vooral ben blij dat het al iets beter gaat met je tenen. Wel vervelend dat als je zulke mooie schoenen hebt en ze niet kunt aandoen. Maar beter eerst goed laten genezen zodat je er goed vanaf bent en dan kan je weer genieten van je mooie schoenen... :).

Je hebt prachtige foto's van Flupke gemaakt, ze is echt geweldig. Zo'n lief kopje, en ze ziet er heel goed uit hoor! Geef haar ook maar een knuffel van mij vrijdag. :D.

Wat leuk dat Flupke zo zat te kronkele in de kooi en haar was aan het droogdouchen. Grappig zicht is dat he, hier krijgen ze soms ook zo'n "bui" :P.

Groetjes Sally

Romy

Hoi Sally

Ik merk dat het steeds beter gaat met m'n tenen, maar het gaat wel traag. Maar ik zeg altijd : beter traag vooruit dan snel achteruit  ;D

Dankjewel! Ik vond het eerlijkgezegd nou niet de beste foto's  :-\ Maar het moest een beetje snel gaat. Ik hoop in de paasvakantie mooiere foto's te kunnen nemen. Ik hou je knuffel zeker tot vrijdag tegoed!

Zo grappig dat jou valkjes ook soms zo'n droogdouche-bui krijgen  ;D

Groetjes
Romy

Kimm

hey romy,

wat leuk die foto's van flupke, leuk hoor. wat een lieverd zeg!
happy vind tanden poetsen altijd leuk bij mij. ook de fohn enzo ;D  ;D  ;D
hoop dat het gauw wat beter gaat met die tenen van je ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kimm

Dankjewel!
Wat leuk dat Happy tanden poetsen en fohnen fijn vindt :)

Het gaat stilletjes aan beter hoor met m'n tenen, al moet ik nu zeggen : teen. De linker had maar een klein ontstekingetje en dat was bijna meteen weg. De rechter is al een stuk beter : de helft is al genezen.

Hoi iedereen

Zonet heb ik m'n moeder gesproken op msn. Ik vroeg haar of ze de webcam kon opzetten zodat ik Flupke kon zien die bij haar zat, en het is ons na veel sukkelen gelukt en dus heb ik Flupke gezien! Dat doet er goed want ik mis haar wel...
Ze zag er erg goed en levendig uit. Ik heb haar ook zien vliegen.
M'n moeder heeft ze gisterennamiddag gewogen en ze woog 78 gram, héééél goed dus! Naar de avond toe weegt ze normaal gezien meer, dus ze blijft rond de 80 hangen  :D

Alleen ben ik vergeten te vragen naar haar oogjes, maar ik verwacht dat het daar goed mee is, want m'n moeder zou het wel zeggen als ze erg vuil waren oid.

Groetjes
Romy

Sally

Hallo Romy,

Wat leuk dat je Flupke hebt gezien op de webcam. Ik kan wel geloven dat je haar mist. Goed dat ze zo op gewicht blijft.

Groetjes Sally

Romy

Hoi Sally

Ik ben erg blij dat ik ze gezien heb want ik mis ze héél erg! Eerlijkgezegd had ik niet verwacht dat ze zo goed op gewicht zou blijven, dus dit is een enorme meevaller!
Het geeft aan dat Flupke zich goed voelt, want als ze verdrietig is en mij mist, dan eet ze minder.

Maar m'n moeder verzorgt ze héél goed. Ze mag er netjes 's morgens, 's middags en 's avonds uit, zoals ze gewoon is. Daar ben ik erg blij mee!

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy ...jij hebt wel een lieve moeder zeg ! Dat zouden ze niet allemaal doen , die van mij althans niet ! Hihi....hier wel hoor maar zou ze niet naar mijn schoonma moeten doen , hihi , haar huis zou vuil worden ! Haha !  ;D ;D

Fijn dat het beter gaat met je tenen hoor ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Ja ik heb een hele lieve moeder en alhoewel ze eerst nogal sceptisch tegenover Flupke stond, is ze nu stiekem ook verliefd op Flupke hoor ;)

Hoi iedereen

Het gaat vandaag iets minder met m'n tenen. Niet dat ik meer pijn heb of zo, maar deze morgen zag ik dat de etter zich nu ook onder de basis van m'n teennagel ophoopt  :-\ Ik hoop zaterdag bij m'n huisartse terecht te kunnen en hopelijk moet m'n teennagel er niet af want ik heb even op internet gezocht en dat had ik dus beter niet gedaan  :-X

Met Flupke gaat alles heel goed. Samen met m'n moeder hou ik nu een strak schema aan en dat blijkt te werken.
Flupke mag er telkens 's morgens na het eten eventjes uit (een half uurtje tot een uurtje), 's middags na het eten (ook 1/2 tot 1u) en 's avonds ook na het eten, maar dan iets langer.
En ze lijkt er al helemaal gewoon aan te worden : vroeger kon ze nogal druk zijn als je langs haar kooi passeerde, maar nu doet ze dat niet meer, alsof ze weet 'nu is het geen tijd om eruit te mogen, dus maak ik mij niet druk'.
Ze schreeuwt nu ook helemaal niks meer en is een heel rustig en kalm valkje :)
Daar is m'n moeder heel blij mee, en ik ook natuurlijk!

Ook heeft m'n moeder gisterenavond Flupke gewogen en ze woog 79 gram, héél goed dus.

Ik ben ontzettend blij dat de week bijna ten einde is, want morgen zie ik Flupke weer! Normaal ga ik meteen na de les om 16u vertrekken en dan hoop ik dat ik geen file heb, zodat ik Flupke snel kan kroelen!
Ze laat dat enkel door mij toe, dus ik denk wel dat ze het zal gemist hebben  :D

Groetjes
Romy

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Romy en flupke,

Dank je wel voor jullie mooie en lieve kaart en voor de foto.

:-* :-* :-* :-*

Anja

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat goed he dat Flupke de laatste keer 79 gram woog ! Een mooi gewicht he ! Ik hoop dat je een fijn paasweekend hebt hoor ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Kimm

Dankje!

Hoi Anja

Heel graag gedaan, maar dat wist je ondertussen al he  :-*

Hoi Ann

Flupke weegt nog steeds dat gewicht  :D Flink van haar he!

Hoi iedereen

Ik ben weinig op valkparkiet te vinden en volg dus momenteel ook (bijna) niks van de dagboekjes. Ook al is het vakantie, het is redelijk druk en ook heb ik veel schoolwerk.
Met m'n teen is het erg slecht, ik ben opnieuw naar de dokter moeten gaan na een opflakkering. Nu ben ik terug naar af en moet ook nog AB-zalf smeren. Ik heb erge pijn en dat zorgt ervoor dat ik erg slecht slaap.
Ook heb ik nu een nieuwe bril en dat loopt niet zo goed, ik moet er erg aan wennen  :-\

Gelukkig heb ik wel supernieuws van Flupke : ze doet het gewoon fantastisch! Ze blijft netjes op gewicht, dus telkens 80gram of ietsje minder. Gewoon perfect!
Ook is ze erg rustig en kalm. Ze is het nu helemaal gewoon dat ze er telkens 's morgens, 's middags en 's avonds uit mag. 's Avonds is dat wat langer, dan mag ze bij me zitten als ik naar tv kijk of een boek lees.
Als je nu tijdens de dag langs haar kooi staat, dan wordt ze niet meer hysterisch omdat ze eruit wil. Je kan dus nu gewoon tegen haar praten, ze vindt dat fijn en wordt niet meer nerveus. Het is een erg prettige situatie, zowel voor haar als voor ons.

Enkele dagen geleden dacht ik dat ze in de rui zou gaan, ze had een vleugelveer verloren. Maar ik heb niks meer gemerkt, dus ik denk dat het vals alarm is :)

Groetjes
Romy

Inge88

Hi Romy,

Was Flupke gewent om er op verscheidene tijdstippen uit te mogen dan dat ze blijkbaar zo hysterisch reageerde voorheen?

Romy

Hoi Inge

Er zat inderdaad geen vaste structuur in. Zo gebeurde het bv dat ik in de namiddag even weg was, en dan bv rond 4u thuis kwam, en dan nam ik ze eruit. Maar dat doe ik nu dus niet meer. Telkens na het eten mag ze eruit, en dat weet ze nu.

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy ...dat is wel goed he die structuur voor een valkje . Want ze hebben het wel snel door he ! Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat met Flupke hoor ! Grtjs Ann