Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Kimm

hoi romy,

fijn dat de poepjes goed zijn. dan weet je het tenminste en dan kan je lekker genieten van flupke. goed nieuws hoor! je verdiend het :)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Dankjewel voor je complimentje!
Ik ben zo blij dat alles is goed is met Flupke  :D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat een geweldig nieuws zeg. Gelukkig maar.
Je hebt het verdient en het is je van harte gegund.

groetjes Anja

Bello

Romy,

Hee dat is dus dubbel goed nieuws zeg!!!

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

natacha

Hallo Romie,

Alleen maar goed nieuws hier, zalig.
En een tweede valkje, dat is genieten hoor. Zowel voor jouw als voor Flupke, de zomervakantie kan nu niet snel genoeg komen zeker ?

Groetjes
Natacha

Romy

Hoi Anja

Dankjewel!
Het is echt fantastisch, want vandaag heeft Flupke nog geen enkele keer een waterig poepje gelegd :o :D Ik ben ZO blij!!

-------------------------------------------------------------------

Hoi Dorothé

Ja hoor, echt fantastisch :D

---------------------------------------------------------------------

Hoi Natacha

Super he!
Ja hoor, de zomervakantie mag heel snel komen, maar jammergenoeg is die nog veraf. Eerst nog examens doen, dan terug een semester les en dan nog eens examens doen  :-X

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Aangezien Flupke nu een vriendje mag hebben, heb ik heel wat denkwerk voor de boeg :)
Popje of mannetje? Welke mutatie? Waar haal ik het valkje vandaan? Tam of niet tam?

Het enige wat zowat vast staat, is dat het valkje in het begin van de zomervakantie bij ons mag komen wonen. Als het aan mij ligt op 1 juli  ;D

Momenteel denk ik erover om een bont popje te nemen. Een popje omdat deze rustiger zijn en ik de medestudenten op m'n studio niet wil 'storen' met gefluit. Ook wil ik niet kweken met Flupke, gezien haar oogjes.
Een een bontje, jah, omdat ik dat een mooie mutatie vind  :D Alhoewel ik een wildkleurtje ook heel mooi vind... Pareltjes liever niet denk ik. Dat ziet m'n moeder helemaal niet graag, en ik ook ietsje minder. Cinnamon mag ook.
Het gaat nog erg moeilijk worden vrees ik  :P

Elke suggestie is welkom  :D!!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Qua geslacht zou ik voor een popje gaan in jou geval.

En de mutatie................tja daar heb je legio mogelijkheden.

Zelf vind ik een bonte witmasker wel bij Flupke passen. Dat is net als Trixy alleen zonder parels.

Ook zou ik voor een tam valkje gaan.

Je zou al eens kunnen informeren hier en daar. De meeste kwekers zullen in het voorjaar weer beginnen met kweken.

Dierenfreackske

Hey Romy ....wat geweldig goed nieuws heb je gekregen van Flupke's poepjes !! Het mag ook wel eens meevallen na al de ellende he !!
Ik ben heel blij voor jou en zeker voor Flupke dat hij een vriendje of vriendinnetje mag hebben !! Het is echt zo tof met twee !
En dan is ie ook niet alleen als je weg moet he !!!
Geen eenzaam Flupke meer he !! Hij zal zich nog beter voelen dan ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Anja

Ik denk ook dat een popje het beste is.
Qua mutatie zal ik nog eens heel goed moeten nadenken.
Eigenlijk ken ik hier in de buurt geen enkele kweker die ook valkparkietjes handtam maakt. Daar zal ik eens voor moeten uitkijken.

Hoi An

Super he!

Hoi iedereen

Fantastisch nieuws : Flupke heeft van de hele dag nog geen enkel waterachtig poepje laten vallen (toen ze bij me zat).
En zonet heb ik ze gewogen en nu ben ik ervan overtuigd dat ze gezond is :

Flupke weegt 76 gram  :o   

Fantastisch toch  :D :D :D :D :D :D :D :D Nadat ze zo lang bijna niks is bijgekomen is ze in 2 dagen tijd terug op gewicht  :D :D :D :D Ik ben zoooooooooooooooooooo blij :D :D :D

Het lijkt bijna niet te geloven hoe Flupke de laatste dagen evolueert!!

Groetjes
Superblije Romy

Anja

Way to go Flupke. Ik ben trots op je meid.

Een dikke valkjesknuf voor jou.

Nadja

Hoi Romy!

Wat geweldig zeg! Flupke is kerngezond, lekker op gewicht en krijgt een vriendinnetje! Persoonlijk vind ik de wildkleur altijd heel mooi, maarja, ik wil natuurlijk niet je oordeel beïnvloeden ;) :-X... Een popje lijkt me een goede keus, want ja, je weet hoe mannen zijn hè? :P ;) Ik ben benieuwd!

Groetjes Nadja

Kimm

hoi romy,

ik vind een bontje ook wel mooi. happy krijgt straks ook een vriendje van mij. lijkt mij ook erg leuk. weet ook nog niet welke mutatie, maar ik denk eentje met wat kleur, aangezien happy grijs is.

kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Anja

Dankjewel! Het is gewoon bijna niet te geloven hoe snel Flupke ineens op gewicht is gekomen, na zo lang aan te modderen  :D

Hoi Nadja

Echt geweldig!
Haha, jou argument over mannen vind ik wel goed, ik zal die in m'n achterhoofd houden.  :P

Hoi Kim

Ik heb hetzelfde gedacht als jou : Flupke is ook helemaal grijs met wit, en daarom zou het wel leuk zijn om wat kleur erbij te hebben  :D
Momenteel denk ik aan bont of lutino... Alleen, als ik een lutino neem, dan ga ik heel hard moeten denken aan m'n eerste valkje van vroeger, Geeltje... Die is met z'n 8 jaar weggevlogen en heb ik nooit meer gezien  :'( En die was supertam en kon m'n naam zeggen!
Zowieso wil ik met zekerheid een popje, dus het zal ook een beetje afhangen van het nestje en de ouders of je kan zien wat pop of man wordt.

Kent iemand een kweker uit West-Vlaanderen, België die ook handtamme valkjes verkoopt (géén handopfok)?

Groetjes
Romy

Anja