Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Romy,

Ik heb je vraag gezien maar ik kan je helaas niet helpen. Nu heb je dus pellets voor grasparkieten begrijp ik. Ik ben vanmorgen nog naar de Jumper geweest en heb daar een boekje meegenomen over  Nutribird maar daar staan alleen de bestanddelen helemaal beschreven en ik denk dat je dat niet bedoeld.
Heb je de winkel al gebeld en je verhaal uitgelegd?

Groetejs Anja

Romy

Hoi Anja

Ja ik heb nu pellets voor grasparkieten. Ik las dat die voor valkjes wat te hard zijn. Eerst heb ik wel de ingrediënten met elkaar vergeleken en de samenstelling is precies hetzelfde.
Eigenlijk weet ikzelf niet wat ik bedoel, aangezien ik niet weet wat er op dat ingevoegd blad staat  ;) Misschien is het alleen maar dat hoor???

De winkel heb ik niet gebeld want in het weekend zijn ze telefonisch niet bereikbaar (te druk - je krijgt een bandje aan de lijn). Eventueel kan ik volgende week tijdens de week eens bellen.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Hoe is het met je?
En met de staart van Flupke?

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Romy,

Wat ze ook lekker vinden qua pellets is die van Quiko. :D :D :D

Hoe gaat het verder met je en met Flupke?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja en Anja

Met mij gaat het nu redelijk. Gisteren was ik heel erg ziek : hoofdpijn, misselijk en duizelig. Daardoor kon ik gisteren niet vertrekken naar m'n studio, ik was te bang om een ongeval te hebben omdat ik zo duizelig was.
Na een goede nachtrust ben ik dan deze morgen vertrokken. Alleen miste ik wel een college daardoor  :-\ Gelukkig hebben enkele vriendinnen goed genoteerd en nu ben ik bezig om dat allemaal over te schrijven  :)

Met Flupke gaat het goed! Ze is nu wel thuis gebleven omdat ik morgen al terug naar huis ga. Het is voor mij een hele korte lesweek :)
Haar staartveren zijn heel hard aan het groeien. Er zijn er al 3 zichtbaar, naast haar huidige 4. Normaal gezien zou er nog 1tje moeten bijkomen.

Manja, de enige pellets die ik vind, zijn die van nutribird. Voorlopig heb ik er even geen zicht op of Flupke ervan eet. Maar dit weekend heb ik haar wel met haar kopje in het bakje zien zitten, en ik hoorde kraakgeluidjes, dus ik veronderstel dat ze ervan gegeten heeft. Er lagen ook allemaal kruimeltjes in het bakje.
Morgenavond ben ik terug thuis, en dan zal ik vanaf woensdag er mij wat actiever mee bezighouden.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wijze beslissing hoor. Ik weet hoe het is om duizelig te zijn en ik had er zelfs moeite mee om me te voet te verplaatsen.

Hier verpulveren ze de pellets ook maar na verloop van tijd is het bakje toch leeg.
Fijn dat Flupke een volledige staart gaat krijgen. Als die volledig is willen we dat natuurlijk wel even zien hè?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Duizeligheid is inderdaad héééél vervelend. Gelukkig was ik niet zo duizelig als jou. Is dat ondertussen al wat beter? Of heb je er nog last van?

Ik ben benieuwd of ik morgen ga zien dat het bakje verminderd is of niet. Dan laat ik het zeker weten :)
En dan zal ik ook in de loop van de week enkele foto's nemen van Flupke haar staart  ;D Ik hoop wel dat er nog een aantal van die stompjes gaan uitvallen hoor. Want 8 staartveren is nog geen volledige staart...

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Bij mij is het idd al stukken beter. Heb af en toe nog aanvallen van duizeligheid. Straks nog maar dat kwam omdat ik te warm heb gedoucht. Zolang ik het  kan herleiden vind ik het niet eng.

Ben benieuwd of het bakje ook leger gaat.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Best dat je weet waardoor de duizeligheid opkomt. Zo kan je dat dan vermijden. Heel slim!
Ikzelf heb hetzelfde met jeuk : daar heb ik heel veel last van. Maar soms kan ik het ook vermijden door bv. alleen 's avonds te douchen met niet te warm water, 's morgens meteen mijn pyama uit te doen en mijn kleren aan te doen,...

Ik heb vandaag les tot 16u en meteen daarna vertrek ik naar huis. Hopelijk heb ik niet teveel file, want ik moet de Brusselse Ring nemen...
Superbenieuwd ben ik om te zien of het bakje geminderd is  ;D

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hey Romy  ....hopelijk wordt het snel beter met je !!
Grtjs !!Ann

Anja

Hoi Romy,

Zag je verschil in het bakje?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Ann

Ik begin steeds meer aan te voelen wat mijn maag verdraagt en wat niet. Zo helpt het om voor het avondeten een appel te eten. En zo zijn er nog een aantal dingen die ervoor zorgen dat de kuur relatief draaglijk wordt.

----------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Het lijkt niet alsof Flupke veel van de pellets gegeten heeft. Ik probeer haar nog wat extra te doen wennen, door ermee te 'spelen'. Ik hou wat pellets stevig vast tussen m'n vingers en die moet Flupke dan te pakken krijgen. Zo kan ze wennen aan de smaak. Ze speelt het spelletje goed mee, dus blijkbaar vindt ze de pellets alvast niet slecht.

Ze woog deze avond 72 gram. Ietsje minder dan anders, maar zeker niet onrustwekkend. Het is uiteraard ook een momentopname. Maar ik zal haar toch goed in de gaten houden.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Het bakje is niet zomaar leeg hoor. Hier duurt het ook wel even voordat het leeg is. Ze eten hier voornamelijk zaadvoer en af en toe pellets. Ik heb ze wel gewoon in de kooi hangen.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik zal het nu beter in de gaten kunnen houden of Flupke van de pellets eet. Het bakje blijft hier ook gewoon hangen hoor. En af en toe 'speel' ik met de pellets en laat Flupke ze van me afpakken. Zo hoop ik dat ze de pellets met iets leuk associeert en er ook van eet uit zichzelf.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Daarnet was Flupke opnieuw m'n moeders decoratie aan het slopen  ;D

Dit kan echter (gelukkig) geen kwaad : zie hier de bewijzen :

Hier dacht Flupke een andere manier gevonden te hebben om van de pepers te snoepen. Gelukkig had ze snel door dat ze niet door het glas kon pikken  ;D

En tot slot nog eentje van haar staart :

Groetjes
Romy