16 april 2024, 20:14:04

Ukkie wilt geen voeding meer...

Gestart door Saar, 10 november 2006, 16:47:21

« vorige - volgende »

Saar

10 november 2006, 16:47:21 Last Edit: 25 november 2006, 12:01:32 by Saar
hoi
Ik heb Ukkie naar binnen gehaald want ze werd niet meer gevoerd. Ik ga zo haar kooitje inrichten. Ze krijgt sowieso een paar knuffeltjes in de kooi.
Wat heeft ze allemaal nodig?
Ze zit bijna helemaal in de veren, en t is hier altijd lekker warm, dus een warmte lamp is niet nodig. Ze krijgt nutriburd a21 als voeding. T is m'n eerste handopfokje dus alle tips zijn welkom.
groetjes Saar :-*

Saar

Owja om 3 uur heeft ze haar 1e voeding gehad
Wanneer moet ze dan de volgende krijgen?
groetjes Saar :-*

bobbie

10 november 2006, 17:46:34 #2 Last Edit: 10 november 2006, 18:05:55 by Riny
klik hier

Hoi Saar,

Als je bovenstaande link aanklikt en naar beneden scrolt, dan kom je een voerschema tegen.

Veel succes ermee, Nel :)

Riny

Hoy Saar
Hoe zwaar is Ukkie?
Groetjes Riny :D

Saar

Citaat van: Riny op 10 november 2006, 18:02:18
Hoy Saar
Hoe zwaar is Ukkie?
Groetjes Riny :D



Ukkie was met lege krop 68 gram
Ik heb haar 10% van haar lichaamsgewicht gegeven.
Na het eten was ze 73 gram.
Ze is nu 7,5 week oud, maar ziet eruit als een valkje van 3,5 a 4 weken ::) Hoevaak zal ik haar dan moeten voeren?
Op haar uiterlijk afgaan dan maar? Ze kan nog niet zelf eten. Trosgierst eet ze zefs nog niet
groetje Saar :-*

Riny

Hoy Saar
Hier zal iedereen anders over denken , maar omdat je valkje zo'n grote achterstand heeft , zou ik 4x daags pap geven als het mogelijk is.
En is ze helemaal bevederd , ook onder de vleugels en tussen de vleugels?
Anders kan een beetje warmte nooit kwaad.
Veel succes !
Groetjes Riny :D

Saar

Citaat van: Riny op 10 november 2006, 18:25:58
Hoy Saar
Hier zal iedereen anders over denken , maar omdat je valkje zo'n grote achterstand heeft , zou ik 4x daags pap geven als het mogelijk is.
En is ze helemaal bevederd , ook onder de vleugels en tussen de vleugels?
Anders kan een beetje warmte nooit kwaad.
Veel succes !
Groetjes Riny :D



Onder z'n vleugeltjes is t bijna dicht :)
Maar dan zal ik even tegen m'n schoonmoeder zeggen,
want ik moet vanaf maandag werken :) Dus doen we het samen :)
Bedankt voor je antwoord!
groetjes Saar :-*

Karin

Ik zou ook zeker 4 - 5 x per dag geven. En iedere dag op dezelfde tijd wegen. Verder heel belangrijk bij handvoeding : hygiëne ( alles na iedere voeding heel goed schoonmaken ), temperatuur van de voeding en minstends 1 x per dag de krop helemaal leeg.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saar

Citaat van: Karin op 10 november 2006, 18:46:16
Ik zou ook zeker 4 - 5 x per dag geven. En iedere dag op dezelfde tijd wegen. Verder heel belangrijk bij handvoeding : hygiëne ( alles na iedere voeding heel goed schoonmaken ), temperatuur van de voeding en minstends 1 x per dag de krop helemaal leeg.


Bedankt voor de reactie!
groetjes saar :-*

Saar

Hoi
De krop van ukkie was helemaal leeg vanmorgen.
Toen ik haar op de weegschaal zette, woog ze 59 gram.
Gisteren zat er nog een heel klein beetje in. Toen dacht ik dus al dat de krop niet leger kon ::) .Na haar voeding, woog ze 67 gram. Ze had 5 ml op. Ze is vrolijk en actief en als ze heeft gegeten, gaat ze heel lief op 1 pootje zitten slapen :-* :-*
Haar poepjes zijn mooi groen met een wit stipje.
Dus tot nu toe gaat t super!
groetjes saar :-*

Riny

Hoy Saar
Overdag hoeft tussen de voedingen de krop niet helemaal geledigd zijn.
Het is wel heel erg belangrijk , dat die 's morgens helemaal leeg is.
Veel succes Riny :D

Saar

Citaat van: Riny op 11 november 2006, 10:59:08
Hoy Saar
Overdag hoeft tussen de voedingen de krop niet helemaal geledigd zijn.
Het is wel heel erg belangrijk , dat die 's morgens helemaal leeg is.
Veel succes Riny :D



Ik denk dat ze gister maar 1 voeding heeft gehad van d'r ouders.
Je zag de krop namelijk met t uur kleiner worden. En ze missen Uk niet eens ::) Ze lopen niet te roepen of wat dan ook.
Ze zit zich nu te poetsen :)
groetjes Saar :-*

Saar

Hoi
Nog even een vraagje hoor
Ik heb Ukkie een uurtje geleden eten gegeven, maar haar kropje is nu alweer leeg! en ze had toch 5 ml op...
Wat moet ik nu doen??
groetjes Saar :-*

Lin

Heb je de pap rond de 39 graden gegeven? Je kan haar nog een keer geven maar daarna kan je even wahten toto morgen. Dus 10% van wat ze weegt. 's nachts hoef je niet te voeren maar dat zal je wel in het stuk die Nel aangaf gelezen hebben. Geef haar naast pap ook at trosgierst op de bodem. Met die leeftijd zouden ze dat wel moeten kunnen eten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saar

Citaat van: Lin op 11 november 2006, 17:25:56
Heb je de pap rond de 39 graden gegeven? Je kan haar nog een keer geven maar daarna kan je even wahten toto morgen. Dus 10% van wat ze weegt. 's nachts hoef je niet te voeren maar dat zal je wel in het stuk die Nel aangaf gelezen hebben. Geef haar naast pap ook at trosgierst op de bodem. Met die leeftijd zouden ze dat wel moeten kunnen eten.


Trosgierst ligt ook al in de kooi ;)
Maar t is een kleine vreetzak! En de pap was ook goed op temperatuur. Maar is t normaal dat haar kropje zo snel leeg is?
groetjes Saar :-*