4 weken oude geparelde Cinnamon? man of pop?

Gestart door Franny, 9 november 2006, 13:39:23

« vorige - volgende »

Franny

hallo allemaal
[/font]

ik heb een valkje van 4 weken oud is het echt een geparelde cinnamon of zit er nog wat anders door heen ? en zal het een pop of een man zijn ? of moet ik dan echt 9 maanden wachten om dat te weten?

groetjes Franny








MIJN DAGBOEK [/size] http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,21505.0.html

Mariska

Hoi Franny,

Dit is inderdaad een cinnamon geparelde ;)

Het geslacht kun je bij deze mutatie niet zien op deze leeftijd.
Maar ik heb tot nu toe de mannetjes er altijd al uitgepikt voor ze 4 maanden waren.
Je zal dus echt even geduld moeten hebben of een DNA test doen ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

9 november 2006, 14:04:37 #2 Last Edit: 9 november 2006, 14:06:35 by Gerda
Hoi Franny,

Weet je wat de ouders waren? Door de ouders te berekenen, kun je soms uitsluiten dat je cinnamon valkje een ventje is.

Mannetjes die zelf niet uiterlijk cinnamon zijn, kunnnen namelijk cinamon in hun erfelijk materiaal hebben en dit doorgeven aan hun jonkies.

Popjes die niet cinnamon van uiterlijk zijn, hebben geen kans om het cinnamon door te geven aan hun jongen.

Als de vader het doorgeeft aan de jongen en de moeder is niet cinnamon, dan zijn alle cinnamon jonkies poppen.

Dus als de moeder van je valkje niet cinnamon is, dan wordt het doorgegeven door de vader. En is je valkje een pop!!

Wanneer je de mutaties van de ouders niet weet, zul je moet afwachten of de pareltjes verdwijnen. Want als het een ventje is verdwijnen de pareltjes helaas!!! De parels kunnen al vanaf een maand of vier beginnen te verdwijnen.

Groetjes, Gerda

Rianne

Ik denk zelf dat de kans vrij groot is dat het een pop is. Zoals ook in Gerda's verhaal te lezen is, kan de vader alleen het cinnamon en geparelde uiterlijk doorgeven aan zijn dochters. Maar ja, als de moeder ook cinnamon gepareld was, zul je moeten wachten. :)

Paauwtje

het is iniedergeval een hele mooie cinnamon opaline
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Franny

hoi

Bedankt voor de reacties ik heb de fokker gemaild om te vragen wat de ouders voor een mutatie zijn en of hij ook foto's van de ouders heeft. Zodra ik meer weet zal ik het hier neer zetten. misschien dat jullie me dan op weg kunnen helpen met de berekening want hier snep ik nog niet veel van.

bedankt groetjes Franny
[/color] [/size] [/font]

Paauwtje

Ik denk dat je hem ook om de splits moet vragen hij weet vast wel wat dat inhoud
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Franny

Opaline is dat een ander woord voor gepareld ?

Rianne

Opaline is de nieuwe term voor gepareld. Volgens mij is dit nog niet officieel vastgelegd in de standaard maar het is wel zeker dat deze term daarin opgenomen wordt. Dit heeft vooral te maken met tentoonstellingen, dat er 1 internationale benaming komt voor een mutatie.

Franny

hallo

ik heb een mailtje gekregen van de fokker de vader is een witmasker en de moeder is grijs met orange wangen(wildkleur neem ik aan) ik kom er zelf niet uit wat tweety dan zou moeten zijn een pop of man. heeft iemand zo een mooie berekening voor mij of werken die niet met deze mutaties

groetjes Franny

Paauwtje

volgens mij is het al als standaard vast gelegd helemaal zeker weten doe ik het niet.
Daarnast voor een goede berekening hebben we ook de splits nodig dus was zijn de ouders van de ouders van jouw valkje
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Joyce28

Vraag hem inderdaad de splits maar,maar ik denk dat dit de berekening is

Vader Witmasker split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} 
Moeder Wildkleur 
Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Wildkleur split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
50.0 % Wildkleur split voor Witmasker

Jonge pop 50.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
50.0 % Wildkleur split voor Witmasker


Dus is jouw valkje een popje

Franny

Hoi

Hartstikke bedankt voor de reacties ik weet niet wat de splits zijn van Tweety maar ik vind dat Joyce een mooie berekening heeft opgemaakt dank je wel hiervoor. Zou wel gaaf zijn als ze idd zo blijft want vind dat ze een mooie tekening heeft in haar veren

Groetjes Franny