19 juli 2025, 21:09:41

valkje zakt door poten

Gestart door vanessa, 6 november 2006, 17:20:08

« vorige - volgende »

vanessa

mijn valkje van 6 weken zakt de hele tijd door zijn benen, help me aub, ik heb gisteren geprobeer voor maar 1 voeding in plaats van 2 maar helaas :'( ik weet niet wat te doen, ik heb hem juist 10 procent voeding gegeven, en ga dit vanavond nog eens doen! nuttige tips ik wil hem niet kwijt!
groetjes
          vanessa & twixy

Lin

Voelt hij koud aan? Anders kan je hem even wat warmte toedienen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

vanessa

heb hem op een beetje warm kersenpittenkussen gelegd!
en vanavond geef ik hem nog wat eten!
khoop dat hij het red!
groetjes
          vanessa & twixy

Riny

6 november 2006, 17:38:42 #3 Last Edit: 6 november 2006, 17:41:00 by Riny
Hoy Vanessa
Een warm plekje is prima.
En ik raad je aan om je precies aan het voedingsschema te houden.
Eventueel kun jij je valkje wat druivesuiker geven voor extra energie.
Misschien is je valkje er nog niet aan toe geweest om nog maar een papvoeding per dag te krijgen.
Hij is tamelijk licht voor zijn leeftijd, ik zou hem de eerste dagen 3x daags pap geven.
Groetjes Riny :D

Lin

Hou hem goed in de gaten dat de zak niet et warm wordt. een warmtelamp is beter. Ze kunnen daarvan opknappen. Ik heb al iets gelezen over je handopfok dat je teveel gaf. Maar het is dus niet zo dat je valkje omvalt van het gewicht? Hoe vaak geef je pap, hoeveel, hoe warm en hoe leegt de krop?

vanessa

nee is niet van teveel, ik geef max 10 tot 13 procent van zijn gewicht, zijn gewicht was 82 dus gaf ik 9 cc, maar nu is het maar 70 ni meer dus geef ik 8cc. is da goed?
MERCI VOOR JULLIE HULP
groetjes
          vanessa & twixy

vanessa

IK DENK NET AAN IETS, hij is gisteren ook in water gevallen, want hij probeerde te vliegen, en viel in het water, juist zijn buik was net voor de rest niks, zou dit er iets mee te maken hebben?
groetjes
          vanessa & twixy

Paauwtje

Was het warm zat er iets door o.i.d.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

vanessa

ik ga naar da ik laat iets weten
groetjes
          vanessa & twixy

Anja

Hoop dat de DA je kan helpen.

Groetjes Anja

vanessa

ben net terug, hij heeft een spuitje gehad (wat weet ik niet precies) en anti bioticum dat ik in zijn pap moet doen! DA zei dat het net op het nippertje was, ik hoop dat hij het haalt. ze zei ook dat hij een longonsteking heeft en een onstoken oogje, en beetje verzwakt dak het ook moet warm houden!

groetjes
groetjes
          vanessa & twixy

Anja

Hoi Vanessa,

Heel veel sterkte met je valkje en ik zal duimen dat je valkje er door komt.

Groetjes Anja

n00bst4r

ik krijg net te horen van men vriendin (vanessa) dat zeno het niet overleefd heeft  :'(
het was een actief maar lief beestje
ik zal hem ook al missen  :'(

Lin

Ah dat is nou zielig voor haar. Wens haar maar veel sterkte! Had ze het valkje zelf gekweekt of was het net bij haar? Hoe dan ook het blijft zielig als je er een verliest.

Anja

Wens haar maar heel veel sterkte met dit verlies.

Anja