16 juni 2024, 06:01:08

blijft eieren leggen

Gestart door lady, 5 november 2006, 14:31:00

« vorige - volgende »

lady

mijn parkiet blijft maar eieren leggen .
ze heb al 4 eieren waarvan er een is uitgekomen.nu een week oud.
de andere zijn nog niet uit en ik denk dat ze deze week uit moeten komen zoniet dan moeten ze  maar uit het blok .nu sinds een zaterdag legt ze weer eieren in haar voerbakje en laat ze daar gewoon liggen en doet er niets mee.ik haal geen eieren weg ,dus wat moet ik nu . ??? ??? ??? ??? ??? ???
een schouwlampje heb ik niet dus weet ook niet of ze zijn bevrucht.
sinds 28 oktober hebben ook mijn andere valken eieren eerst 1 waarmee het mannetje ging voetballen,de 2e kwam de 30e en de derde 1 november .ze zitten er alleen overdags op en s,nachts niet ,kan dat geen kwaad.ze zitten binnen dus koud is het niet
groetjes lady

Nynke

je kan het ook zien doormiddel van een fel licht bijvoorbleed een tl lamp

carco

Als ze niets met de eitjes doet en ze koud laat liggen zullen ze ook niet gauw bevrucht zijn.
Je kan hier bij de webwinkel ook een schouwlampje bestellen.
Ik denk trouwens dat de andere eitjes ook niet meer uit zullen komen als je jong al een week oud is, en zowel dan zal het verschil in leeftijd wel erg groot wezen.En dat gaat bijna nooit goed.

En ik begrijp dat dit over 2 koppels gaat waar je over schrijft? Als er alleen overdag op de eitjes gebroed wordt en 'snachts niet ben ik bang dat het daar niets mee wordt, maar laat ze wel liggen, want je weet maar nooit: misschien gaan ze na het laatste ei ineens wel doorbroeden?

Ik zal je in ieder geval wel een schouwlampje aanraden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




lady

maar als ik de eieren eruit haalt zeg maar een woensdag of donderdag? gaan ze dan nog wel op het blok om die ene jong te voeren of is dat een risico? ben een leek en hoop dat dit maar voor een keer gebeurt

bobbie

Ik zou de eitjes laten liggen, net zoals Caroline adviseerde.

Ze zijn ook voor het jonkie een kacheltje als de ouders even van het nest af zijn.

Groetjes, Nel

lady

sinds vandaag heb ze twee eieren uit het blok gegooit? is dat normaal dat ze dat doen ,ze waren niet bevrucht en er ligt er nog 1 in en dan een jong .zou ze er nu genoeg van hebben en kan dit ook met het jong gebeuren het is nu 10 dagen oud
groetjes lady

carco

Waarschijnlijk merken ze zelf aan de eitjes dat ze niet meer goed zijn en hebben ze het daarom gedaan. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze ineens stoppen met voeren hoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!