12 mei 2025, 19:51:39

onuitstaanbaar

Gestart door goudvis1977, 5 november 2006, 13:56:54

« vorige - volgende »

goudvis1977

5 november 2006, 13:56:54 Last Edit: 5 november 2006, 15:57:48 by goudvis1977
Mijn valken zijn sinds een een paar weken echt onuitstaanbaar, en wordt er echt helemaal kriegelig van!
De reden?? schreeuwen, schreeuwen en nog een schreeuwen. Niet te harden. Ze zijn altijd wel druk geweest maar dit is bijna niet meer te doen, ik ben er zelfs anders door gaan leven, zachtjes praten, in de slaapkamer tv kijken!
We slapen zelfs met oordoppen in!

Jack is voornamelijk de aanstichter van dit gedrag, hij is erg op mij gesteld, maar dit neemt vreemde vormen aan, hij is namelijk alleen nog maar stil, wanneer ik bij de kooi sta. Wanneer ik hiervan weg loop, begint ie onophoudelijk te krijgen, en stuitert ie door zn kooi, ook loopt ie als n gek van links naar rechts door zn kooi...ik heb van alles geprobeerd, negeren, eruit halen, bij me zetten, zachtes praten, belonen wanneer ie stil is, maar niets helpt.

Ik weet het echt even niet meer, zou het ook kunnen komen, dat ze gewoon teveel verwend zijn!! ze zijn bijna altijd los, ze zijn niet meer te houden!

Puck is wel wat rustiger, maar wordt dol gemaakt door jack, dus samen zijn ze helemaal door het dolle heen!

Wie weet of ik hier iets aan kan veranderen, of hoe dit gedrag veroorzaakt wordt, ik bedoel in de natuur bleren ze toch ook niet van zonsop/ondergang,!

Ik hoor graag van jullie, ook als je geen oplossing weet!!  :'(

gr monique

mickeledoki

hallo monique,

ja dat is inderdaad ontzettend vervelend.mijn valk doet het ook met regelmaat  als ik  hem negeer is het vaak toch na een aantal dagen weer over.het is wel raar dat je valken snachts ook herrie maken...... dat is toch echt iets om over na te denken  waar dat van kan komen .
je haalt zelf al een paar oplossingen aan ,maar houd je ze ook lang genoeg vol?
in ieder geval is het heel vervelend en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in bed tv moet gaan kijken.
heel veel succes...

mickeledoki

goudvis1977

hai

nou misschien dat ik het wat verkeerd uitleg vwb de oordoppen hoor, deze dragen we omdat ze in de ochtend heeel vroeg beginnen met krijsen! dus gelukkig niet in de nacht, dan hadden er waarschijnlijk ongelukken gebeurd! begrijp me niet verkeerd hoor, mn valkjes zijn net mn kinderen (op dit moment even niet!!) maar als je ook al geen nachtrust meer hebt...dan breek je erg snel.

En ja, alle oplossingen hou ik aardig vol, maar begin nu toch echt wel een beetje vermoeiend te raken, soms op mijn vrije dag, denk ik weleens..oooh weer zo'n dag met die schreeuwers..erg he!

Wendy..

Hai,

Mijn valkjes beginnen ook met roepen zodra ze me alleen maar horen omdraaien in bed ( in het weekend dan he).  ;D ;D.
Ik heb het trucje om de radio aan te zetten. Normaal als ik naar m,n werk ga zet ik de radio aan zodat ze toch wat geluid horen. Als ik in het weekend wil uitslapen zet ik ook de radio aan en ga ik weer lekker slapen. ( weten zij veel dat ik niet naar m,n werk ben maar gewoon lig te slapen hihihihi)
Verder negeer ik ze als ze schreeuwen. Dus ik kan rustig in de woonkamer zitten als ik ze er niet uit wil halen. Ze beginnen dan weleens te roepen maar weten dat het toch geen zin heeft om er mee door te gaan. Dus houden dan vrij snel op.
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

cocootje

Hallo,

Ja bij mijn kleine coco is het ook zo dat hij direct als ie mij hoort begint te roepen...
Ik doe ook altijd de radio of tv aan als ik weg ben of als ik eens uit wil slapen.

Werkt perfect! ;D

goudvis1977

hai,

de radio staat hier ook aan voor ze!
Het probleem is ook niet zozeer de ochtenden, maar de gedurende dag houdt het schreeuwen niet op!.

Aandacht krijgt ie genoeg, nou ben ik een week of drie geleden, dit bewust minder gaan geven, zodat ie misschien wat minder aan mij zou gaan hangen! misschien werkt dit juist wel averechts...ik weet het niet

Ik hoop dat het een fase is

gr monique

Rianne

Hoi,

's ochtends maken alle vogels herrie zogauw ze wakker zijn. Dit is in de natuur ook zo. Dus heel normaal dat jouw valkjes zich 's ochtends ook laten horen.
's Middags hoor ik mijn vogels nooit zo veel. Maar de meesten zijn dan ook niet tam en dus niet zozeer op mij gericht. Het is bij jou dus een kwestie van aandacht vragen.
Probeer een vast patroon te maken voor ze. Bijvoorbeeld 's ochtends alleen eten geven en dan met rust laten. Onder de middag geef je ze dan aandacht, op het moment dat ze niet schreeuwen. Een paar uur later, weer aandacht geven en alleen als ze niet schreeuwen. Geef ze dan iets lekkers. 's Avonds pas na het avond eten weer aandacht geven en evt uit de kooi halen.
Sommige vogels hebben echt behoefte aan een vast ritme. Hier kennen ze dat niet maar ze zitten dan ook niet allemaal om mij te roepen. De ene dag zitten de binnen valkjes de hele dag alleen, de andere dag zit ik de hele dag bij ze omdat de computer er ook staat.
Je hebt meerdere valkjes dus eenzaam zijn ze niet, ze hebben elkaar.

Gerdy

Hoi,

Ik heb nu zes valkjes waarvan er zeker twee mannetjes zijn..sinds kort zijn die twee ook heel erg aan het schreeuwen en maar heen en weer lopen op de zitstok en vleugels wijd uit en inderdaad..daar wordt je helemaal dol van en zeker omdat een paar anderen ook mee gaan doen,ik reageer er maar niet op maar dat is wel heel  moeilijk..kan de tv soms niet eens horen.

gr Gerdy

goudvis1977

hai gerdy,

misschien is het dan wel de tijd van het jaar?? zou dat kunnen! ik hoop het eigenlijk wel.

Ik wordt er echt doodzenuwachtig van, dat heen en weer geloop, het is hetzelfde gedrag, wat de tijgers in artis vertonen!! alleen maken de valken er ook nog een hoop lawaai bij.

Hoe probeer jij het gedrag te negeren??

gr monique