28 maart 2024, 19:21:31

Koko poept zwart-wit??

Gestart door Richard v Dooren, 12 augustus 2003, 13:29:03

« vorige - volgende »

Richard v Dooren

Hallo

Onze Koko is ongeveer 5 weken oud en we hebben hem nu bijna een week,de laatste dagen ging het best goed met hem, vrij actief. Maar nu is hij sinds gisteren erg zwak en slaapt constant, nu zag ik ook dat hij zwart met wit poept. Hoe kan dit en wat kan ik er nog aan doen?? Of is hij gewoon nog te jong mischien?????

smile_emerald

Oei... Hier heb ik niet zo veel verstand van. Ik denk dat het iets met zijn darmen is, maar het lijkst mij verstandig om de dierenarts te bellen, die kan je echt helpen. Succes.

Groetjes Esmeralda.

Richard v Dooren

CitaatOei... Hier heb ik niet zo veel verstand van. Ik denk dat het iets met zijn darmen is, maar het lijkst mij verstandig om de dierenarts te bellen, die kan je echt helpen. Succes.

Groetjes Esmeralda.

Helaas is Koko overleden, toch combinatie van te jong en het warme weer denk ik. Helaas!!

Lique

Hoi Richard,


Oo wat erg zeg, ik leef heel erg met jullie mee.
Ook omdat ik de laatste tijd een paar keer met jullie gemaild heb.
Maar hij was dus toch wel 5 weken?
maar hij is overleden, en je kan er niks meer aan doen.
Ik hoop dat je veel geluk hebt met Pino, en met je aanstaande nieuwe valkje.

Heel veel sterkte.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Richard,
Sterkte met het verlies van je valkje, ik weet precies hoe je je voelt, ik heb ook mede dankzij dat rotweer ook van de week een valkje verloren en ik ben er altijd echt kopat van.
Als ze zwart poepen is er echt iets flink fout en zeker met een jong valkje is er dan vaak weinig aan te doen hoe graag je ook wilt.
Dit is dus onder andere waarom ik tegen met de hand voeren ben, bij de ouders had dit valkje dus gewoon groot geworden.
Ik geef jou zeker de schuld er niet van hoor zo moet je het nite zien maar kwekers moeten gewoon alleen valkjes verkopen die zelf eten dan komen dit soort problemen niet meer voor.
Meestal is het zaak om een valkje zo snel mogelijk aan het zaad te hebben anders kunnen ze problemen krijgen met hun darmen.
Ook kropverzuring is heel gevaarlijk en soms duurt het langer voor de krop leeg is dus op tijd kan je eigenlijk ook niet met zekerheid rekenen.
Je kan als je een valkje wat net eet die net zo tam krijgen als met de hand voeren.
Het kan misschien een paar dagen langer duren maar je hebt dan ook een vriend voor vele jaren erbij.

Groetjes, Paul

Richard v Dooren

Iedereen bedankt voor de goede reakties, en in het bijzonder Angelique voor alle tips. Mogelijk zal ik je vaker raadplegen als ik mijn nieuwe valkje heb. Ik kan er nu een krijgen van 9 weken oud en dat lijkt me beter. Kun je die ook nog goed tam krijgen?? Of is dat dan weer te oud?? Ze hebben er ook nog die in het ei zitten. Maar dat kan nog even duren en ik heb nu slechte ervaringen met vogels die net uitgevlogen zijn. Zou ik nou toch maar voor die van 9 weken gaan?????


Tara

Hoi Richard,

ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Het is inderdaad iets in de darmen. Plukkie was bijna 8 weken oud en zat nog op handopfokvoer. Ze kreeg ook zwart met witte poep en de nacht erna is ze overleden ... Ik had nooit zo veel plezier met een vogel als met deze ... Sterkte ...

Groetjes, tara

Lique

Hoi Richard,

Geen dank joh, ik probeer altijd iedereen te helpen, voor zover ik kan.
Al je vragen zijn welkom bij mij en ook op het forum.
Een valkje van 9 weken is zeker wel tam te krijgen. Je hebt misschien alleen ietsje meer werk ermee, als met Koko.
Maar ik denk dat je dat er graag voor over hebt.

succes en groetjes van Lique

kathy

Hoi Richard,

Ik wens je ook heel veel sterkte toe met het verlies van koko...het is altijd erg om zo'n lieverd te verliezen! :'(

Ik wens je alvast veel succes met je nieuwe valk!

***Kathy***

smile_emerald

Oei Richard, ik schrok wel ff toen je dat berichtje plaatste... Dat dat zo snel gaat, wat jammer nou :( Veel sterkte, ik hoop dat het je volgende valkje beter af gaat.

Groetjes Esmeralda