5 mei 2025, 05:13:35

Voliere verwarmd??

Gestart door Vanessa_TC, 6 augustus 2003, 15:17:27

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Hallo allemaal,

Is het zo dat je het binnenhok van een voliere in de winter moet kunnen verwarmen, of is het voldoende om hem goed te isoleren?

Groetjes Vanessa

Karin

Hoi Vanessa,

Het moet verwarmt kunnen worden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

yentl

Wij hebben onze volière helemaal geisoleerd met plastic errond, maar dat scheelde maar een paar graden ook, onze valkjes bibberden altijd van de kou in de winter, het helpt wel een beetje, volgende winter zou ik graag ook mijn volière verwarmen, ik weet alleen niet hoe. Maar zou dat eigenlijk niet gevaarlijk zijn zo met elektriciteit in een volière?

groetjes Yent'l

Paul

Hoi,
Het is niet de bedoeling om een nachthok op kamertemperatuur te krijgen maar als je al rond de 10 graden zit is het al prima voor je valkjes.
Een simpel kacheltje is dan vaak al voldoende om dat te bereiken.
Alleen moet je het niet in het nachthok zelf neerzetten zodat je valkjes erbij kunnen komen.
Wat dat betreft heb je gelijk Yentl want ze zouden aan de stroomdraden gaan knagen :-(
Je kan er natuurlijk wel een houten deel omheenmaken met een rooster ervoor zodat ze nergens bijkunnen.
En in de warme luchtstroom zitten lijkt me trouwens ook niet zo goed voor je valkjes.

Groetjes, paul

yentl

Maar wat kunnen de mensen die hun volière net als ik willen verwarmen in de winter dan eigenlijk wel doen? Mijn valkjes binnenhalen mag ik niet, toch zeker niet alle 10. Nu ja de vorige winter zijn onze eerste 4 goed doorgekomen ('k weet het nu zijn het er wat meer  ;D). Maar vorige winter was het zo dat als het -12 buiten was, dan is het -7 in de volière, is toch zeker niet warm genoeg ocharme de diertjes!

groetjes Yent'l

Stijn dc

hello

ik verwarm mijn voliere niet, en ze zijn ook prima de winter doorgekomen!
mss hadden ze het wel koud, maar mensen hebben het soms ook koud als de verwarming aan is!
ze zijn er trouwens wel gehard tegen!!

sDC:D

Valerkiet

aaaaaaah praat nie over warmte tijdens zo'n warme periode straks stik ik nog :o ::)

Paul

Hoi,
Valkjes kunnen op zicht best goed tegen extreme koude maar als het echt vriest is het echt alleen maar overleven voor je valkjes en ze hebben het dan niet echt fijn hoor.
De iets zwakkere zullen dan al snel doodgaan als ze niet genoeg weerstand tegen de kou hebben :-(
Maak een soort houten kistje met spleten erin en zet daar een simpel kacheltje in en de ergste kou is uit het nachthok en ze kunnen dan zonder problemen de winter door.
Alleen zorgen dat de valkjes niet bij de stroomdraad kunnen komen want dat is levensgevaarlijk voor ze.

Groetjes, Paul

yentl

Hey allemaal,

kunnen we eens proberen in de winter maar kan het niet gevaarlijk zijn voor de plastic in de volière ook. Nu ja we zullen wel iets vinden, onze valkjes zijn allen erg sterk en ze zijn perfect de vorige winter doorgekomen, maar de stokken bibberden bijna letterlijk mee, zo koud hadden ze het toen, dus nu wil ik echt wel verwarmen.

groetjes Yent'l

Valerkiet

wij gaan een verwarmling plaatsen in m'n dierenschuurtje.
dan hebben al m'n diertje het lekker warm in de winter :)

Roy Kok

Als je een heel simpel kacheltje in het nachthok hebt... vanaf welke afmetingen zijn die dan te krijgen... wat zijn de afmetingen van een klein kacheltje?