21 juli 2025, 20:05:00

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

wat een prachtige foto van ricky zeg!
net een echt fotomodel :P
je voliere staat daar ook wel gezellig zo naast de pc.

SDC:D

Natanella

Hoi Diane,

Gefeliciteerd hoor met je mooie voliere! Wat zal jou drietal het daar heerlijk naar hun zin hebben!
En ook fijn voor ze, die takken die je erin hebt. Solo en Ruby zijn ook altijd weer dol op takken van de appelboom, lekker om op te zitten en te klimmen en ook en passant even een hapje van nemen! :D
Tja, en Ricky zal wel gewoon tijd nodig hebben om zich helemaal thuis te voelen tussen die andere 2.
Maar je hebt nu zeker iets wat alleen al leuk is om naar te kijken hoe gezellig ze het hebben!

ziralioness

21 oktober 2003, 19:37:59 #197 Last Edit: 21 oktober 2003, 19:54:15 by ziralioness
Nina misdraagt zich behoorlijk de laatste twee dagen. Ze zit dan samen met Ricky op mijn schouders, maar ze laat Ricky niet met rust... en Ricky word dan kriegel van dr en bijt naar haar. Gevolg; Nina raakt ook gefrustreerd en bijt MIJ!  >:(
Ik denk dat ik weer opnieuw moet beginnen met haar opvoeding... want oi... ze bijt gelukkig nooit door maar het voelt niet lekker!!!! Ze wil ook niet meer op bevel bij me komen, is boos als ze op mijn hand moet stappen en bijt me dan.... ze lijkt echt jaloers.  :'(

Ricky heeft trouwens veel meer 'geur' dan mijn andere twee. Als hij op mijn schouder zijn veertjes schud ruik ik hem echt... geen onprettig luchtje gelukkig, maar ook niet lekker ofzo. Blij dat ik niet allergisch ben!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

21 oktober 2003, 23:41:36 #198 Last Edit: 21 oktober 2003, 23:47:09 by ziralioness
Hallo,

Hier Kiko!

Nina en het vrouwtje hebben het vanavond weer een beetje goedgemaakt samen, Nina heeft haar gekust en is heel lief geweest om alles goed te maken... :) Ze geeft mij trouwens nu ook kusjes... :)

Verder heeft het vrouwtje speciaal voor mij een bakje met druivensuikerwater staan, omdat ik momenteel erg aan het ruien ben zegt ze, en dat vind ik erg lekker.. ik voel me nu alweer wat actiever!!

En ze heeft een nieuw speeltje voor ons, waar ik erg gek op ben... hier zie je hem:

Ahhhh lekker schommelen....

En lekker klimmen!!!!

Ik ga weer even een slokje water nemen... tot later!!!

Groetjes,
Kiko

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Kolkkie

Hoi Kiko,

Wat een mooi en lekker ontdeugend valkje ben je zeg. Daar mag je baasje zeker blij mee zijn ;).
Je baasje verwent je zeker lekker in de nare ruiperiode. Geniet er maar lekker van.

Groetjes,

Mariska en een vleugel van Coco, Einstein, Pukkie en Minggu.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Het gekke drietal is weer bezig... maar het ís waar, hoe meer valkjes hoe meer vreugd!  :D

Ik zou Ricky nu al niet meer willen missen!! Hij wil niet meer echt praten ofzo, maar zingen doet hij wel. Toen ik ze vandaag eruit liet vloog Ricky direct tegen het raam op. TOK! Ik schrok me natuurlijk wild, en die arme Ricky nog meer, die met een onhandige boog op mij wist te landen. Gelukkig is hij in orde! Hij zit nu, zoals altijd, als een bron van rust zich tussen de andere twee te poetsen.

Daarna dook Kiko de vogelboom in en Nina en Ricky gingen samen op de rugleuning van mijn stoel zitten. En... ze wilde allebei gekrauweld... dus ik had meteen mijn twee handen vol aan hen!  :D

Nina zingt me de oren van het hoofd en gedraagt zich tot nu toe ook weer wat beter vandaag. Ze vind het verrukkelijk om met de neus gekriebeld te worden, zeker als ik er zachtjes bij uitadem *lekker warm!*en met de vingers vind ze ook heerlijk... maar knuffelen vind ze áltijd en in elke vorm lekker!! Ik noem haar vaak mijn kroelkipje! ;)
Ik mag haar nu ook een kusje op haar snaveltje geven zonder dat ze hapt. ;)

En Kiko is nog redelijk fit ondanks de rui! Ze speelt lekker, ze heeft alleen vandaag het touwbruggetje los weten te krijgen zo te zien, want die ligt op de grond...

Ze zitten nu veel met zijn drieen op de rug van mijn bureaustoel terwijl ik aan het typen ben. :)
Ik zal hen het verhaal maar laten doen!

ziralioness

Hallo, Ricky hier!!!

Nou, dat was wat moois... eerst moest ik van vrouwtje de vleugels strekken, en daar had ik al niet echt zin in... maar goed de kooi bleef open staan dus voorruit maar... vlieg ik tegen zo'n doorzichtig gek ding op! Oi... ik was even een beetje duizelig... maar gelukkig stond vrouwtje dichtbij zodat ik op haar kon landen!!!
Ik voel me nu gelukkig al weer beter... En die andere twee maffe vogels laten me gelukkig steeds meer met rust, en ik raak ook aan hen gewend... ze zijn zo kwaad nog niet!!!
Ik geloof dat ik die gekke grasparkiet alweer begin te vergeten...

Groetjes,
Ricky

Hallo, hier Kiko!!!

Pfoe, ik vind dat ruien best zwaar hoor... En vrouwtje zegt dat de druivensuiker op is dus ze moet eerst nieuw halen... jammer...
Ze geeft ons wel volle bakken vers zaad, dus... er valt genoeg te knabbelen! Eivoer vinden we ook alle drie lekker dus daar hebben we ook een volle bak van, en elke dag een of twee keer ververst water natuurlijk! Heerrrrrlijk... Ja, ik weet het, ik ben een beetje op eten gefixeerd, sorry... maar dat ruien is zwaar hoor!
Verder vind ik alle nieuwe speeltjes in de kooi super!!!
We gebruiken hier echt alles, het laddertje, het schommeltje, het touwbruggetje en het houten schommeltje... en natuurlijk die leuke klimtakken... ze zitten veel lekkerder dan onze oude neptakken! :) Vooral die dikke tak, die heeft zo'n hoge zijtak waar ik lekker in kan klimmen...

Vrouwtje mag mij nu ook een beetje kopjekrauwen, maar écht leuk vind ik het nog niet...
Maar ik ga nu, lekker verder spelen!!!

Groetjes,
Kiko

En natuurlijk ik nog, Nina!!!

Ik ben wel blij dat ik niet vrouwtjes enige parkiet ben hoor... maar af en toe ben ik toch wel érg jaloers!!! Ik wil namelijk het liefste de hele dag aandacht van mijn vrouwtje, en gekrauweld worden natuurlijk... maar ja je kan niet alles hebben... en Kiko en Ricky zijn wel leuk om mee te spelen als zij er niet is! Ik vind alle nieuwe speeltjes ook fantastisch, ik kijk steeds van Kiko af hoe het moet. Ze zit nu weer op het ijzerdraad-met-houtje schommeltje te bungelen... ziet er best leuk uit!!
Deze kooi is lekker ruim (jammer dat Kiko die ruimte steeds gebruikt om kleine stukjes te vliegen...) en er is lekker veel om van te eten en aan te knagen... jammie..

Maar ik heb honger, ik ga weer verder eten...!

Groetjes,
Nina

ziralioness

Okay... dat was een druk dagje!  :o

Ik heb de kamer praktisch helemaal verbouwd om het parkietvriendelijker, makkelijker voor mij en makkelijker om schoon te maken is geworden.

Ik heb een plank boven mijn bureau weg gedaan, ze zaten daar graag maar dat had 2 nadelen; ik kon niet meer bij hen, en er lagen daar altijd snoeren. Plus dat ze mijn stereo altijd gebruikten als hoog-en-droog-landingsplaatsje, waar ik niet bij hen kon... gevolg; een ondergepoepte stereo!

Ik heb de stereo naar het bureau verhuist, hij staat nu naast de computer. Ik moet hem alleen nog schoonmaken, maar zo zijn alle snoeren mooi onder het bureau weggewerkt. De twee hoogste punten in de kamer zijn nu de vogelboom, de lamp en een portretje, en daar kan ik gelukkig altijd bij ze. :)

Ook wel een mooi gezicht zo zonder plank, veel frisser en vrolijker...

Parkieten veranderen de kamer... haal ze in huis!  ;D

ziralioness

Okay... kroelkipje (aka Nina) heeft dansen geleerd!!!!

Vooral Summerdance vind ze leuk... niet die met die fluitjes maar die met ''This ain't nothing but a summer dance''....
Ze begint erbij te zingen (zelfs de juiste tonen!) en te dansen! Prachtig, dat kopje heen en weer... ahwwwww....

Barbara

Leuk hoor, zo'n dansend valkje! Mijn valkjes reageren nauwlijks op muziek, alleen Croky gaat soms heel hard krijsen als hij een nummer NIET goed vindt ::)

ziralioness

Nina is echt enorm knuffelig!
Ik had nooit gedacht dat hij zó tam zou worden! :)
Hij komt nu echt de hele tijd op mijn vinger zitten en maar knuffelen en kusjes geven... ahwwww!!

ziralioness

En, wat schets mijn verbazing... waarschijnlijk is Kiko ook een man!  :o Hij is druk aan het ruien en het kopje word nu snel witter... ik ben benieuwd...

Natanella

Hoi Diane,

Nou bij jou is het hebben van valkparkieten een levensvorm geworden! ;D
Maar als ik het goed begrijp heb je straks 3! mannen!
Moet je toch nog op zoek naar een popje!

Het lijkt me erg leuk als je vogel(s) zo op muziek reageren. Dat doen die van mij niet. Best wel jammer hoor!
Het lijkt me wel erg gezellig.
groetjes, Anita

annemiek_botter

tjonge nog een man erbij!! Dat had ik ook niet gedacht, Kiko was altijd erg rustig! Zo zie je maar wat een verschil je in vogel mannen ook kunt hebben! En als kiko inderdaad een witte kop krijgt heb je wel de vogel die je zo graag wou hebben!!

Ga je nog op zoek naar een vrouwtje van zeg maar ruim een half jaar?  ;)

Groetjes Annemiek

ziralioness

Hoi!

Met het drietal gaat het goed, en ik denk inderdaad vaak aan een leuke lutinopop om de groep compleet te maken, maar ik heb mijn handen zó vol aan deze club...  ;D
Ik heb nog wel even geduld!