25 april 2024, 03:46:36

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

annemiek b

Hoi Diane

Hoe gaat het nu met je 4-tal? Kunnen ze nu goed met elkaar overweg of is er weinig veranderd?
En kun je ze nu weer alle aandacht geven, of vind het het nog wel lastig met het hondje? Wij hebben sinds een week ook een puppy, maar de vogels vragen zelf wel aandacht ;D

Ben erg benieuwd hoe het nu gaat!

Groetjes Annemiek

ziralioness

Sorry dat het zo lang duurde voor er weer eens een update kwam! Druk druk druk he, hond en vogels en de katten natuurlijk.  ::)

Dus... weer eens een update. :D

Leuk nieuwtje; ik heb een digitale camera gekocht! Dat betekend dat ik meer en vaker foto's kan maken.
Dus daar beginnen we mee.

Mam heeft een broedblok gemaakt voor de vogels! Helaas ligt er nu alleen een eischilletje in (de eitjes worden bijna altijd stuk gemaakt) maar ik hoop uiteindelijk op eitjes en natuurlijk jonkies. :) Ik zie regelmatig Kiko en Ricky erin zitten, helaas Wuppie en Nina nog niet.



Dit is dus het broedblok. Er hangt een trappetje voor het gat, dus ze kunnen er gemakkelijk inklimmen. :)

Met de birdies zelf gaat het uitstekend. Ze vliegen iets minder nu de hond er is, dat wel... maar ze zijn allemaal nog net zo lief, tam en aanhalig. (behalve de ladies, die waren dat al nooit) Dus ze krijgen duidelijk de aandacht die ze zo graag hebben! :) We voelen ons dus allemaal goed!

Hier wat foto's van de club;



Wuppie: Stoor mij niet... ik ben me aan 't poetsen!



Ricky: Hee verrek... wat is dit nu ook weer??



Ricky: Vrouwtje loopt er wel eens met haar vingers op te timmeren... ff proberen of ik dat ook kan met m'n snavel!



Nina: Hee hallo... krijg ik nu kriebels?



Kiko: Heee leuk, foto's! Is dit mijn beste kant??

Tot volgende keer! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik heb een goed nieuwtje; ik heb Nina & Wuppie zien paren, en Kiko zien broeden!!!  Ik heb net even in het blok gegluurd, en er liggen 2 eieren in. Ik houd alleen Ricky wel goed in de gaten, die maakt soms eitjes stuk....  :-/
 
Ik denk dat als Wuppie eitjes heeft legt, Kiko zal gaan broeden. Echter, dat geeft duidelijk (tot nu toe) geen problemen. Mocht dat wel gebeuren, dan zet ik Nina en Wuppie apart.

Arme Kiko, Ricky heeft nog steeds geen enkele interesse in haar, en ze wil zo graag. Het is ook zo'n mooi meisje... misschien toch ooit nog een mannetje erbij... Gelukkig kan ze zo voorlopig haar broeddrang kwijt!  
 
ALS er jonkies komen, word het mijn eerste nestje! En het zal me niet verbazen als Kiko de moederrol dan op zich neemt, Wuppie toont nooit interesse in haar eitjes...   :-/

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik heb gisteren de (inmiddels) 4 eitjes geschouwd. Helaas helaas, weer alles onbevrucht.

Wuppie toont nu echter interesse in het broedblok, dus wie weet. :)

Voor Kiko blijf ik zoeken naar een leuke bontgeparelde man, en anders een bonte man split voor gepareld. Ik heb wel een leuk aanbod gekregen voor een vogel, maar helaas kan ik daar niet komen zonder vervoer... :( Met de bus of trein kost heel erg veel geld en dat word echt te gek.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hoi Allemaal!!!

Sparky is er zaterdag 19 februari de groep komen versterken. Hij moet nog wel wennen en is nu erg bang. Vliegen kan hij niet best; hij maakt glijvluchtjes en komt dan op het bed of op de grond terecht.... soms ook tegen het raam. Gelukkig nooit hard; hij is het toppunt van een slechte vlieger, maar wat wil je als je bijna je hele leven in je kooi hebt doorgebracht? Hij is wel tam en vriendelijk naar ons toe, veel meer dan ik had verwacht. Ze wisten niet hoe tam hij nog zou zijn na 2 jaar weinig contact, maar het was liefde op het eerste gezicht; Sparky vertrouwde me heel snel.

Nu maar hopen dat hij en Kiko elkaar zien zitten, want ik wil zó graag een nestje voor Kiko... dat heeft ze duidelijk nodig...  :-/

En hierbij de foto's...!   ;D
Meet Sparks!



Hee allemaal! Ik ben Sparky!



Ik ben een knappe bont-gepareld vent van 2 jaar.



Op verkenning op de baas zijn trui...



Baas? Ben je daar??



Lekker op vrouwtjes schouder...



Wat een mal ding, zo'n camera...!



En tot slot... vrouwtje en ik!!!



Yep, we mogen elkaar wel...

Kiko is in elk geval al voor hem gevallen; ze blijft dicht bij hem in de buurt en gedraagd zich echt heel lief voor hem. Sparky zelf weet het nog niet zo; hij reageert nog wat angstig op de andere valkjes en heeft nog geen interesse in de (al broedse) Kiko... maar hopelijk komt dat nog! Hij word wel elke dag wat beter.
Af en toe is Sparky wel nieuwsgierig; dan zitten hij en Kiko elkaar met scheve koppies aan te kijken, erg lief om te zien!!

Zou het liefde worden...?  ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik heb voor de birdies nieuwe bakjes gekocht; de oude (plastic) bakjes werden zo viezig en ik vond dat de waterbakjes een vieze geur hadden. En ik wil het beste voor mijn beestjes... dus dan maar roestvrij stalen bakjes gekocht!!! :D De birdies zijn er erg blij mee... lekker grote voer- en waterbakken. Sparky vond zelfs dat zo'n grote waterbak wel uitnodigde tot een lekker bad...!!!



Lekker, even een slokje...



Hmmm... groot genoeg... even lekker spetteren!!!



Do you mind?! Een beetje privacy graag!!



En Nina en Wuppie broeden door...!!

Ik verwacht dat het eerste eitje over ongeveer 1,5 week uit gaat komen...! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Marianne

Hoi Diane,

Leuke foto's.
Nog 1,5 week wachten op je eerste kleintjes. (wachten duurt lang dan he?!)
Veel succes met je nestje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Hey diane,

Hartstikke leuk, kleintjes over een klein tijdje. Ik hoop dat jij geen pech heb met de kleintjes. En ik ga je zeker volgen!! al eerder kleintjes gehad, wat voor waren dat dan?

Groeten, Lin

p.s wat is die sparky mooi!!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Dit is mijn eerste nestje! Ik heb vroeger wel gerbil-nestjes gehad, dat ging altijd wel goed. Als er iets mis was met een jong at mammie die op  :-\(tja de natuur he?) dus daar hebben we nooit gekheid mee gehad. Die nestjes waren echter nooit gepland; het waren broer en zus! Gelukkig hebben we uiteindelijk alle mannen van de dames weten te scheidden.

Dit is mijn eerste (geplande) valkjesnestje. Ik houd het dus goed in het oog!

Ik hoop dat Sparky en Kiko de kunst gaan afkijken... :D Daar wil ik nl. graag jongen van, want iedereen is zo gek op Sparky en Kiko... het lijkt me geweldig om nageslacht van Sparky te hebben!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

21 maart 2005, 18:38:21 #309 Last Edit: 11 april 2006, 07:50:18 by *Marianne*
Hoi Diane,

wat super wordt het he :).
Vind het echt gaaf voor je, lief hoor, en zeker prachtouders zijn het, hoop dat alles goed blijft gaan ;).

Groetjes, Tara

Dit dagboek is gesloten, er is een jaar niets meer bijgeschreven.
Weer open, neem dan even contact op.
Groetjes Marianne