22 juli 2025, 00:07:03

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

Kolkkie

15 oktober 2003, 19:51:10 #150 Last Edit: 15 oktober 2003, 19:53:07 by kolkkie
Hoi Diane,

Ik heb zelf in totaal 4 bakjes in de voliere hangen, 1 met voer, 1 met water, 1 met eivoer en 1 met grit/maagkiezel.

De bakjes voor het voer en het water zijn dubbele bakjes, dus kunnen ze er met z'n 2-tjes uit eten/drinken.

Dus de hoeveelheid voer-, en drinkbakjes kloppen, alleen zou je er dus nog 1 bakje bij moeten doen voor maagkiezel en grit (zelf meng ik kiezel en grit door elkaar).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

15 oktober 2003, 20:15:54 #151 Last Edit: 15 oktober 2003, 21:34:20 by ziralioness
Ik gebruik kattengrit als bodembedekking en daar eten ze ook van, en dit gaat gelukkig prima. :) Dus een extra kiezel/gritbakje is niet echt meer nodig. :)

Wahahahah!!  :D Ik vroeg mijn vriend; wat moet ik toch kiezen, een geparelde of een lutino?

Wat zegt hij?
''Een geparelde Lutino''...

LOOOOOOOOOOLL!!!  :D :D :D

Maar serieus ik denk dat ik toch maar moet gaan kiezen en dan maar voor een Lutino moet gaan... Ik heb me altijd erg tot gepareld aangetrokken gevoeld, maar ik kan niet alles hebben! Als ik alle mooie mutaties wil hebben kan ik wel bezig blíjven, en het is een hobby, geen postzegelverzameling!  ;D

Maar ik denk dat ik wel ga zoeken naar een Lutino die split is voor gepareld, áls dit tenminste bestaat....?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

een lutino splitv oor gepareld bestaat zeker!
weet je nog dat ik ooit zei, dat ik een tentoonstellingskooi uit een kringloopwinkel heb gehaald? toen zei jij, wauw, als ik maar eens zoveel geluk had, en voila, proficiat met je aankoop!

SDC:D

ziralioness

Yep Stijn, heb ik ook eens geluk!!!
Misschien breng jij geluk....? ;) Sterker nog.. misschien brengt deze hele fórum wel geluk!!! :)

Dus, Lutino split gepareld bestaat??!!! Hmm... dan moet ik een Lutino popje zien te vinden! Maar ja, vind maar eens een losse pop waarvan zeker is dat ze een pop is en die nog verkocht word... :-/

Groetjes,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Stijn dc

hello

ik heb het ook al ergens anders geschreven, maar jammer genoeg bestaan er geen popjes die split zijn voor gepareld! :-/

SDC:D

Barbara

Eehh..... er bestaan toch geparelde lutino's?! Dan weet je in elk geval zeker dat ie gepareld is, en als een geparelde lutino nog alle parels heeft na een jaar, is het vrij zeker een popje, dus als je er eentje van die leeftijd of ouder vindt, is t probleem opgelost toch? En volgens mij zijn geparelde lutino's niet echt lastig te vinden, maar waarschijnlijk wel wat duurder dan een gewone lutino of geparelde...

Ik heb een foto van een geparelde lutino hierbij gedaan!

ziralioness

Hoi Barbara!

Hmm... ik vind gewone Lutino's toch mooier..  :-/
Ik weet niet, geparelde Lutino's hebben me nooit zo aangetrokken.

Ach wat, we zien wel hoe het loopt... ik ga gewoon denk ik lekker een Lutino stumper afwachten die een goed tehuis zoekt, man of pop, en dan zien we wel wat het is.  ;D

ziralioness

16 oktober 2003, 16:16:03 #157 Last Edit: 16 oktober 2003, 16:25:55 by ziralioness
Een goed voorbeeld van hoe zinnig mijn valkjes kunnen zijn... hoe zinnig zijn de joue?

Nina is gek op:

1. Mij te pesten als ik mijn huiswerk uittyp door op mijn toetsenbord rond te lopen (en per ongeluk Word af te sluiten!  :o)
2. Kapper spelen (mijn haar door haar snavel trekken)
3. Ricky (ze wil steeds bij hem!)
4. Op mijn staande lamp zitten

Kiko is gek op:

1. Balletjes en alles wat daarop lijkt pakken, ermee gooien, spelen...
2. Op mijn staande lamp zitten
3. Haar privacy!  ;D :D

Ricky is gek op:

1. Rust, tot nu toe...

Nina & Kiko zijn allebei gek op;

1. Een bepaalde hoek van mijn muur afkluiven
2. Snoertjes kluiven
3. 'Boomklevertje spelen' oftwel door de kooi klimmen...
4. Achter elkaar aanvliegen

Wat een heerlijke karaktertjes zijn het ook he...  :D
Ik kan nog wel 100 dingen meer bedenken!!!  :D

Oh, enne... Ik zag op marktplaats hier in de buurt iemand die een (bewezen) koppeltje verkoopt...

Lutino man X Geparelde pop

Hoeveel toeval is dat?  ;D

Als het koppeltje er nog is koop ik hen!! Dan heb ik echt alles wat ik wilde én meteen een kweekkoppel!

Kolkkie

Hoi Diane,

Wat toevallig dat ze een bewezen koppeltje lutino x gepareld verkopen. Ik zou er meteen op reageren als ik jou was.
Gewoon doen!!!

Hier het lijstje van mijn 4 grote deugnieten.

Coco:

1. Slopen (bed, papier enz)
2. Donkere hoekjes
3. Mannen bijten
4. Snoeren strippen
5. Aan mijn oorbel trekken
6. In mijn tenen bijten
7. Met vrouwtje mee op reis.
8. Chips eten, vooral in de zak.

Einstein:

1. Rustig zitten
2. Rustig zitten
3. Chips eten

Pukkie:

1. Slopen (bed, papier enz)
2. Donkere hoekjes (minder als Coco)
3. Aan mijn oorbel trekken
4. Achter Coco aan lopen
5. Door het eten heen lopen
6. Chips eten
Minggu:

1. Rustig bij mij zitten
2. Ontdekken
3. Aan mijn oorbel trekken
4. Door het eten heen lopen
5. Chips eten

Ze zijn dus eigenlijk met z'n 4en 1 pot nat :D.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

ziralioness

16 oktober 2003, 18:16:42 #159 Last Edit: 16 oktober 2003, 18:17:36 by ziralioness
HAHAAHAA Mariska, dat klinkt echt goed... wat zijn het toch heerlijke beesten!  :D

Enne, ik heb natuurlijk meteen gemaild naar de man die het koppel aanbood, maar ik zag dat het al een vrij oude advertentie was... dus ik ben benieuwd naar de reactie!!
Wat een droom zou het zijn om die 2 erbij te krijgen...

Vanavond zie ik mijn 3tal weer... :)

Ik ben alleen wat punten bij Ricky vergeten;

Ricky is gek op:

1. Rust, tot nu toe...
2. Eten wat ik eet... vooral een hapje speculaas!!!  :D
3. Zingen en dansen

Kolkkie

Hoi Diane,

Het zijn heerlijke beesten, behalve als het je bed sloopt.
Soms draai ik me om en dan ineens AUW!!!, een splinter in mijn lijf.
Dus voordat ik naar bed ga, kijk ik eerst mijn bed helemaal na of ik sporen zie van splinters

Ik heb net foto's gemaakt van Coco terwijl hij aan het slopen was. Alleen de pc van mijn vader ligt uit elkaar, dus ik kan nu de foto's niet uploaden.
Ook kan je zien wat hij allemaal aanricht aan mijn bed.
Nu mag het nog, maar over een tijdje niet meer.

Groetjes,

Mariska

ziralioness

16 oktober 2003, 19:25:53 #161 Last Edit: 16 oktober 2003, 19:28:08 by ziralioness
Hahhaah, over een tijdje niet meer? Wat gaat er dan gebeuren dan?  ;D
Echt sloopkogels zijn het soms ook he...  :D

Ik heb bij mij in de kamer nog weinig gesloop gezien, op snoerenbijten, het speeltje in de vogelboom en een hoek van mijn muur afbijten na...
Het meeste sloopwerk gebeurd denk ik aan de vogelboom, en daar merk ik gelukkig weinig van!  ;D Daar is dat ding ook voor, kunnen ze mooi kapot bijten... Ondanks hun noeste arbeid zijn ze daar wel een leven mee bezig, zo hard zijn die takken! :D :D
Papier vinden mijn deugnieten niks aan, dat vinden ze alleen maar eng!

Ik wil wel, nu ik een voliere heb, nieuw speelgoed voor hen kopen. Hun oude speelgoed blijft ook wel, alleen de bel en 1 schommel gaan in de kamer hangen ipv in de kooi, ze spelen daar toch nooit mee... De hout-en-touw schommel blijft, want dat is zelfs na 2 maanden nog een succesnummer, daar raken ze gewoon niet mee uitgespeeld!!! :) Dat was echt het beste speeltje dat ik ooit gekocht heb!!! Laddertjes zijn ook enorm geliefd! In elk geval wil ik er zo'n draaitouw en misschien een extra laddertje bij kopen...

Maar ik hoorde bij jou iets over een touwbrug? Dat klinkt supergaaf!! Heb je daar toevallig een foto van??

Kolkkie

Hoi Diane,

Ik heb er al foto's van gemaakt, alleen kan ik ze nog niet uploaden van de digi omdat mijn vaders pc uit elkaar ligt.

Hier heb ik een afbeelding ervan, maar je ziet hem niet helemaal.

Hier zie je de grootste sloper van alle 4, nl. Coco.

Groetjes,

Mariska

ziralioness

Wat een prachtige valkje is Coco toch...
Hmm ik geloof dat ik wel een idee heb van dat touwbruggetje. Koop je die gewoon bij de dierenwinkel? Ik zal vandaag ook eens kijken! :)

ziralioness

Ahwww... hier in de dierenwinkel in Buitenpost zitten 3 valkjes, twee wildkleurtjes en een schitterende witkop man!!!  :o

Okay... ik gedraag me, ik heb al wel genoeg birdies... maar hij is echt schitterend!!!