25 april 2024, 16:42:05

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

ziralioness

Eindelijk mag ik van het vrouwtje mijn verhaal doen!

Ik zit nu lekker naast haar in mijn vogelboom, die ik vakkundig probeer te slopen... maar hij is nogal degelijk, dus daar zal ik wel weer een paar jaartjes mee bezig zijn. ;)
Nu hoorde ik van vrouwtje dat een een Witkopje bijkomt, een vriendje of vriendinnetje voor mij. Ze heet Grijsje. Haar eigenaresse denkt dat het een popje is en komt haar brengen. Ik kan haast niet wachten! Misschien gaat samen de vogelboom slopen wel sneller!

Of ik nog zo tam zal blijven als ze er is? Dat weet ik nog niet, maar ik denk dat het vrouwtje er alles aan zal doen om mij een beetje tam te houden. ;)

Dit is mijn vijfde keer los, en het bevalt me prima! Losvliegen vind ik leuk, al zit ik meestal gewoon lekker op een plekje in plaats van dat ik rondvlieg. Ook zit ik graag bij het vrouwtje op de schouder of hang ik aan haar shirt. Ik ben best een knuffel. ;)

Hier komen wat foto's:

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hier een foto van mij, terwijl ik bezig ben mijn boom te slopen... Leuk zo'n boom, hij smaakt in elk geval heerlijk...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

En hier mijn favoriete bezigheid als ik niks te doen heb... mijzelf schoonmaken. Ik mag er graag goed uitzien!
Om eerlijk te zijn... dat is ook precies wat ik op dit moment ook aan het doen ben!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Tot slot een plaatje dat het vrouwtje heeft gemaakt van mijn maatje... Ik hoop dat ze gauw komt!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Vandaag heb ik ontdekt dat ik een stem heb, en ook hoe ik hem gebruiken moet. ;) Ik laat regelmatig eens een piepje horen. Vrouwtje fluit en piept dan vrolijk terug, zou zij soms ook een valkje zijn...??

Vrouwtje is al de hele dag zenuwachtig omdat Grijsje erbij komt... Ze verheugd zich er enorm op. Ik maak me niet zo druk, ik zie het vanavond wel!

Ik ben trouwens erg gek op mijn vrouwtje geworden, ze hoeft haar hand maar naar me uit te steken en ik kruip er onmiddelijk op... Lekker warm... Ze is ook altijd lief tegen mij en ik word altijd met trosgierst beloond als ik lief ben geweest... daar doe ik het graag voor!

Ik ben ook wat ondernemender en actiever sinds een dagje of twee. De kamer vliegend onderzoeken vind ik af en toe best leuk. Ik zit het liefste op vrouwtjes stereo, op haar staande lamp en op mijn boom. Ook leuk is aan vrouwtjes leeuwinnencostuum hangen die aan haar klerenkast hangt. Dat land zo lekker makkelijk...

Vrouwtjes hoofd of schouder is trouwens ook een leuk plekje...

Goed, vanavond komt Grijsje dus jullie horen het nog wel van me!

Groetjes van Nina!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

anika_en_spirit

hoi nina,

lief valkje ben je hoor !!
ik ben benieuwd naar je nieuwe maatje.

groetjes anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


ziralioness

Nou... moest het vrouwtje daar nou zo'n drukte om maken??

Grijsje is er hoor, en het vrouwtje noemt haar Kiko. Best voor haar, maar voor mij is het meer Pleuroppo. Ik vind het nog niks.. Maar goed, vrouwtje is gelukkig erg lief voor ons, en ik ben nu lekker in mijn eentje uit de kooi. Kiko wil er niet uit, de sufferd...
Vrouwtje trekt haar gelukkig niet voor. Sterker nog, ik word een beetje extra verwend. Maar Kiko ook hoor, ze kreeg zomaar een hele streng gierst in de kooi! :o  Gelukkig mocht ik daar ook van eten, al gaf Kiko me af en toe een pik... maar ik haar ook, heheeh!
Ik denk dat ik wel vriendjes met haar wil worden... maar nog niet direct nu. ;)
Maar ze kan wél lekker kuifjekrauwelen...

Pootje van Nina

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

21 augustus 2003, 14:46:01 #22 Last Edit: 21 augustus 2003, 14:50:28 by ziralioness
Ik had even ruzie met het vrouwtje!!!

Vrouwtje zat bij Kiko om te proberen of ze er niet uit wilde. Niet, dus... Ik zat inmiddels al lekker in mijn vogelboom.
Toen vrouwtje bij mij kwam liet ik even zien dat ik het NIET pik! Ik deed mijn vleugels wijd en siste boos naar haar. Ze schrok maar siste wel even terug, waardoor ik weer schrok... Zij is toch groter!
Zij nog eens proberen, ik weer kwaad, zij weer terugsissen en toen negeerde ze me...
Vrouwtje was toen heel verdrietig en teleurgesteld... dus... heb ik het maar weer goedgemaakt door gewoon op haar vinger te komen zitten.
Maar echt blij ben ik nog niet!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hoi, hier even een stukje van mij, KIKO!
Dit ben ik dan, hier ben ik voor de tweede keer los.
Ik ben hier nog niet helemaal gewend, Nina is ook nog niet altijd even lief tegen me... maar we doen ons best vriendjes te worden.
Ik ben een stuk lawaaiiger dan Nina. Ik mag graag me af en toe eventjes laten horen, maar zodra het vrouwtje muziek opzet ben ik weer stil. Vrouwtje vind ik trouwens best aardig hoor, ik wil best op haar vinger komen, maar vind haar ook nog wel een beetje eng... Ik ben trouwens ook al tegen het raam aangevlogen, ondanks dat vrouwtje hem wel duister had gemaakt... AUW...
Maar ik ben in orde hoor! Alleen vond vrouwtje toen dat het wel welletjes was en dat we even tot rust moesten komen in de kooi. ;)

Hier is een foto van mij op de plank boven vrouwtjes computer, waar ik nét een fotolijstje ondersteboven heb gevlogen... (Sorry vrouwtje!)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hier nog even een mooie foto van mij, op het plankje van de vogelboom... Nina zat daar boven mijn hoofd op een takje trosgierst te snoepen, en ik at alles op wat ze liet vallen!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Nog een laatste foto van mij en Nina in de vogelboom...!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Heb jij de boom van Marcel nagemaakt? Hij lijkt er zoveel op!

ziralioness

Yep, kijk maar bij ''Marcel, bedankt!'' bij kooien, klimbomen ect. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

annemiek_botter

Erg leuk om te lezen hoe het gaat met grijsje (kiko) Ik moet nog wel even wennen aan de naam hoor ;D  Maar ik vind de naam leuk! Past ook bij Nina.

Kiko was trouwens bij mij ook niet dol op vliegen. Als z'n moeder uit de kooi kwam kwam zij ook en anders bleef ze er de hele tijd in. Zit ze nu steeds achter Nina aan?

Erg mooie foto's trouwens. Kiko heeft de kuif steeds zo mooi omhoog!

Knuffel van pappa elvis en mamma PB en broertje Amstel

Groetjes Annemiek

ziralioness

Kiko en Nina zijn zo druk bezig dat ik vandaag zelf even een stukje zal typen. ;)

De dames zijn al ietsje verdraagzamer, maar Nina is enorm dominant. Af en toe land ze express bovenop die arme Kiko!
Echte vriendjes zijn ze zeker niet, maar samen eten en op de boom zitten geeft weinig ruzie, al probeert Nina haar soms van bovenaf te pikken. Ja, Nina MOET en ZAL hoger dan Kiko zitten, ze is echt dominanter.
Nina hapt me af en toe, maar het doet geen pijn dus maak ik me er niet druk over. Voor Kiko kwam deed ze dit niet, maar okay, zolang het geen pijn doet zal je me niet horen. Kiko wil nu ook wel op de vinger, en is veel rustiger en onderdaniger. Wel is ze wat lawaaiger dan Nina. Het is echt een lekker stel. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...