16 april 2024, 12:29:03

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

ziralioness

11 augustus 2003, 23:09:51 Last Edit: 22 februari 2005, 12:42:32 by ziralioness
Hallo allemaal,

Ik ben Nina, een popje (althans, dat denken de mensen, en ik zeg lekker niks hihihi) van 7 weken oud.

Op de ochtend van 9 Augustus werd ik weggeplukt uit mijn vertrouwde omgeving en bij mijn ouders vandaan door een man met grote, eeltige handen, die ik al kende omdat hij ons altijd verzorgd. Hij zette me in een reiskooitje en nam me mee in de auto naar de binnenstad van Groningen. We stopten op de vismarkt, achter de kaaskraam waar hij werkt. Hij ging werken en liet mij in de auto. Gelukkig was het nog vroeg in de morgen, dus het was lekker koel.

Een hele tijd later hoorde ik zijn stem weer. Het portier ging open en ik werd met kooitje en al opgetild. Hij zette me achterin de bestelauto, waar de deuren wijd open stonden. Hij kletste wat tegen een paar mensen, twee vrouwen en een man, die daar stonden met een grote kooi.

Plotseling haalde hij wel een heel dom idee in zijn hoofd. Hij stak zijn hand in mijn kooitje en greep me beet. Hier was ik dus niet van gediend! En de eerste man die mijn snavel weerstaat moet nog geboren worden!

Ik ondekte direct daarop dat die dus toch al wel geboren was, en wel in de persoon van deze man. Hoewel ik hem flink beet, zoals elke rechtgeaarde vogel zou doen, hield hij me vrolijk vast, aaide over mijn vleugels, wat ik ook al niet leuk vond, en duwde me vervolgens in de nieuwe grote kooi. Dat ik dat niet accepteerde mag duidelijk zijn! Welke zichzelf respecterende vogel zou dit wel doen?? Ik vloog flink door deze nieuwe, onbekende kooi. Niet dat iemand het kon schelen... er stonden ineens allemaal mensen van de markt naar mij te kijken. Ik gaf eens een paar flinke schreeuwen maar het mocht niet baten... ik werd meegenomen. Dus ik legde me er maar bij neer.

Na een kort wandelingetje door de stad werd ik achterin een auto gezet. Ik vond het prima, en de autorit naar mijn nieuwe huis beviel me best. Eenmaal daar werd ik twee trappen op getild en in een nieuwe kamer gezet. Nog steeds vond ik het niet erg. Nu waren alleen een van de vrouwen en de man er nog.

Al snel begon ik te begrijpen dat deze vrouw mijn nieuwe eigenaresse was, en de man haar vriend. Ze zette water in mijn kooi, praatte wat tegen mij en ging toen weg, om later weer terug te keren met voer en een heerlijke stengel trosgierst, die ze in mijn kooi hing... Jammie!
Ik dus lekker knabbelen, waarop die vrouw heel blij reageerde, waar ik ook niet veel van begreep... Wie eet er nou NIET??

De rest van de dag was best aangenaam. Af en toe kwamen er eens mensen boven bij mij kijken, en verder werd ik lekker met mijn eten en drinken met rust gelaten.

's Avonds begon ik toch wel eenzaam te worden... Dus ik begon te roepen. Buiten uit de tuin hoorde ik een tweetonig fluitje dat het vrouwtje al een paar keer had laten horen. Ik besloot mijn snater eventjes te houden, maar begon toen toch maar weer.

Het vrouwtje kwam naar boven met een ander meisje, die op bed ging zitten. Vrouwtje praatte tegen mij en ik begon weer te eten, terwijl ik haar met een schuin oog in de gaten hield... ik wilde niet weer alleen worden gelaten.

Het vrouwtje is lekker lang bij me gebleven en toen ze wegging maakte ze het donker in de kamer. Ik werd toen al moe dus ben gaan slapen.

Later die nacht kwamen het vrouwtje en haar vriend boven, zij gingen ook naar bed... Ik ben ook weer lekker verder gaan slapen.

Dat was dag 1....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Dag 2, 10 Augustus, was lekker rustig.

Het vrouwtje stak af en toe een hand in de kooi en aaide soms over mijn vleugels. Ik vond het nog niet echt leuk maar ook niet erg. Verder liet ze me nog lekker veel met rust om te wennen en ik heb lekker gegeten van die heerlijke trosgierst.

's Avonds weer heerlijk geslapen...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

11 augustus 2003, 23:15:32 #2 Last Edit: 11 augustus 2003, 23:16:13 by ziralioness
11 Augustus

Ik was zeer verongelijkt dat het vrouwtje de trosgierststengel uit de kooi haalde. Nu had ik alleen nog maar die muffe zaadjes!!!!! Saai hoor!!!!! Maar goed... ik zal het er wel weer mee doen. En ach, ik moet mijn honger ergens mee stillen...

Het vrouwtje leek ook vandaag vastbesloten mij, wat ze noemt, ''tam'' te krijgen. Ik vond die handen in de kooi tot nu toe prima, en toen in diezelfde hand vanmiddag trosgierst zat vond ik het zelfs erg leuk (en lekker). Maar vanmiddag kwam ze me iets te dichtbij! Ik heb haar eventjes duidelijk gemaakt dat ik dat niet leuk vond en beet naar haar. Ik raakte niet en zij schrok, maar onmiddelijk kwam die hand weer terug. Bah... ik ging maar zitten eten en negeerde die hand.
Ze zal toch echt nog eventjes geduld moeten hebben, dan denk ik er wel over na of ik wel tam WIL worden... hihihi!

Ik zat vandaag voornamelijk op de grond, ik had geen zin op mijn stokje te zitten... Daarbij, er liggen nog trosgierstzaadjes op de grond... smek!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

11 augustus 2003, 23:18:39 #3 Last Edit: 11 augustus 2003, 23:19:13 by ziralioness
Het vrouwtje heeft vandaag ook twee foto's met een digitale camera van mij gemaakt, dus ik heb eventjes geposeerd...
Mooi ben ik he?

Hier komen ze:

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

wat een leuke verhalen over je nieuwe valkje!
je ziet duidelijk dat jullie veel plezier aan elkaar hebben!
geniet er maar van!!

SDC:D

Karin

Wat een lievertje ben je Nina ! Dat je maar heel gelukkig mag worden bij je nieuwe baasje !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Vanessa_TC

 :)Hallo ,


Wat een leuk verhaal, jullie zullen het vast heel gezellig hebben samen! Ach en als Nina toch een mannetje blijkt te zijn dan maak je er toch Nino van :D .


Veel plezier!

Groetjes Vanessa

ziralioness

12 augustus 2003, 17:16:49 #8 Last Edit: 12 augustus 2003, 23:04:11 by ziralioness
Hallo... hier is Nina weer!

Vandaag hebben we een leuk spelletje gedaan!

Vrouwtje stak haar hand weer in de kooi, dus ik keek maar eens wat ze deed. Niets, eigenlijk, behalve dichtbij komen... Maar ze raakte me niet aan dus vond ik het prima.

Maar TOEN pakte ze een stukje TROSGIERST en legde dat op haar vlakke hand!!! JAMMIE!!!!!! Dat luste ik dus wel!!!
Dus ik heerlijk knabbelen, vrouwtje dolgelukkig...

Toen stap twee. Vrouwtje nam het trosgierst tussen haar vingers en kwam dus heeeeeel dichtbij met de vingers. Ik moest er eventjes over nadenken, moest ik haar nu bijten of...?? Maar ja... dan kreeg ik vast die lekkere gierst niet... dus ik ben lekker op mijn stokje gaan zitten en heb lekker uit haar vingers gegeten, en goed opgepast dat ik haar niet hapte. JAMMIE... Dus dat deden we dus de hele dag door..

En vanavond was het zover... ze had de trosgierst tussen ringvinger en pink... dus ik kon er niet bij. We hebben een paar pogingen gedaan. Bij de eerste pakte ik voorzichtig haar pinkje in mijn snavel (immers, ik wilde haar geen pijn doen) om op haar hand te stappen maar het lukte niet helemaal...
Toen 's avonds poging twee...Na even twijfelen ben ik met een pootje op haar vinger gaan staan, en bij poging drie met beide pootjes... Niet zo lang, maar het was best leuk! En lekker natuurlijk, al die gierst... Jammie...
Als dit ''tam'' worden is, doe ik het ervoor!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Leuk hoor, om ook eens te lezen wat een vogeltje er nou van vindt!  ;) En Nina, je bent een schatje!

ziralioness

Nou... vandaag was vrouwtje weinig bij mij, ze had een vriendin op bezoek... Lekker rustig wel. :) Net deden we weer de gebruikelijke oefeningen (JAMMIE!), en daarna probeerde vrouwtje het zonder trosgierst. Ik heb heel eventjes op haar vinger gezeten en ben toen weer op mijn stokje gaan zitten. Leuk hoor, vrouwtje is zo kwaad nog niet!!! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Vandaag zat ik ook af en toe zonder lekkers op vrouwtjes vinger. Leuk! Ik hoop dat ik gauw los mag, en vrouwtje zegt dat dat over een paar daagjes gebeuren gaat. Ik verheug me erop!!
Ze ging ook voor het eerst sinds ik er ben stofzuigen. Omdat ik nu nog met kooi en al op de grond sta (en dit vind ik prima) moest ik even op bed worden gezet. Het verplaatsen vond ik niet zo leuk, maar de stofzuiger intresseerde mij niet. Toen ik weer werd teruggezet op de grond vond ik het niet eng. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Nina is een half uurtje, van half 5 tot 5, los geweest!!!! Voor het eerst!!!

Nadere info volgt, door Nina zelf. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hier even een kort nootje van Nina, de rest moet later...

Ik geniet vollop met het vrouwtje en ben al helemaal tam. Gelukkig word ik nog altijd lekker verwend met trosgierst!!! Los zijn vind ik erg leuk, maar vliegen nog niet altijd, gezien ik niet zo goed kan landen. Knuffelig ben ik nu wel en ik mag het liefste bij mijn vrouwtje zitten! Ze zei dat ik binnenkort ook een maatje krijg trouwens! Ik ben benieuwd!!!!!

Maar ik mag morgen alles uitgebreid vertellen zei ze, maar de nieuwe foto onder onze stukjes zegt een hoop!

Dikke knuffel van Nina

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Nina en Zira,

Nina, wat een lief en mooi valkje ben je toch. Lekker verzot op trosgierst. Doe maar lekker goed je best bij je nieuwe baasje. Je krijgt er veel liefde voor terug ;).

Zira, wat een mooi valkje is Nina zeg. Veel plezier met Nina.

Groetkes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006